پیاده روی و دویدن, ورزش

معرفی مسابقات ماراتن ایران

مسابقات دو ماراتن ایران

اگه ورزشکار، طرفدار رشته‌های ورزشی یا حداقل پیگیر اخبار ورزشی باشین، حتماً تابه‌حال چندین بار اسم مسابقات دوی ماراتن به گوشتون خورده. مسابقه‌ی دوی ماراتن یکی از انواع دویدن در مسافت‌های بلنده که طی اون دونده‌ها باید بتونن یه مسیر ۴۳ کیلومتری رو توی مدت زمان حداکثر ۶ ساعته طی کنن. تفاوت این مسابقه با مسابقه‌ی دوی سرعت اینه که دونده‌ها باید مسافت بیشتری رو برای رسیدن به خط پایان بدون و علاوه بر آمادگی جسمی، میزان استقامت روحی و توانایی مدیریت انرژی اون‌ها هم طی این جریان سنجیده می‌شه.

فهرست مطالب

توی مسابقات دوی ماراتن که در سرتاسر دنیا برگزار می‌شه، به‌جز استقامت و آمادگی بدنی، صلاحیت اخلاقی هم مهمه. به همین دلیله که داورها برای انتخاب فرد برنده به جز زمان رسیدن به خط پایان، رعایت اصول اخلاقی و رفتار حرفه‌ای در ورزش رو هم مدنظر قرار میدن. ممکنه براتون سوال ایجاد شده باشه که آیا توی ایران هم مسابقه‌ی دوی ماراتن داریم؟ باید بگیم که خوشبختانه مسابقات دوی ماراتن در ایران هم برگزار می‌شه. در این قسمت از مجله مونوپی قصد داریم چندتا از بهترین مسابقات دوی ماراتن ایران رو بهتون معرفی کنیم.

مسابقات ژئوپارک تریل رانینگ قشم

ممکنه براتون سوال ایجاد شده باشه که آیا توی ایران هم مسابقه‌ی دوی ماراتن داریم؟ باید بگیم که خوشبختانه مسابقات دوی ماراتن در ایران هم برگزار می‌شه. اینجا قصد داریم چندتا از بهترین مسابقات دوی ماراتن ایران رو بهتون معرفی کنیم.

مسابقات دو ماراتن ایران در قشم

این مسابقات به صورت سالانه در فصل پاییز درجزیره‌ی قشم برگزار می‌شه. اگه دوست دارین به‌عنوان دونده توی این مسابقات حضور داشته باشین، کافیه به سایت رسمی مسابقات ژئوپارک تریل رانینگ قشم برین و بعد از  مطالعه‌ی شرایط شرکت در مسابقه و پرداخت هزینه، فرایند ثبت نام رو انجام بدین. بعدش فقط کافیه تا زمان برگزار شدن مسابقه تمرین کنین و پاییز به قشم برین تا یکی از زیباترین تجربه‌هاتون رو به دست بیارین. 

کلاس آماده سازی دویدن (روز فرد) (یک ماهه) حضوری تهران

  • شروع کلاس فرد از 18 تیر
  • ظرفیت ثبت نام 15 نفر
  • کلاس حضوری فرد : یکشنبه و سه شنبه
  • ساعت کلاس فرد : 7:00 صبح یا ۱۹:۰۰ عصر
  • کلاس غیر حضوری : پنجشنبه
  • تعداد جلسات حضوری فرد : 8 جلسه
  • تعداد جلسات غیر حضوری : 4 جلسه
  • مدت هر جلسه کلاس : 90 دقیقه
  • محل کلاس روز های فرد : تهران / جنب بزرگراه حکیم / پارکینگ جنوبی پارک پردیسان

هزینه‌ی شرکت در این مسابقات به مسافتی که قراره بدوین و دسته‌ی سنی‌ای که در اون شرکت می‌کنین بستگی داره و باید بر اساس این فاکتورها تعیین و به شکل جداگونه پرداخت بشه. در کل، شرکت در مسابقات ژئوپارک تریل رانینگ قشم یه فرصت عالی برای تجربه‌ی دویدن در طبیعت و بازدید از جاذبه‌های گردشگری جزیره‌ی قشمه.

مسابقه دو ماراتن کیش

این مسابقه هر سال اسفند ماه برگزار میشه و دونده‌ها باید در مجموع ۸۴ کیلومتر بدوئن که از دو دور ۴۲ کیلومتری تشکیل شده. شرکت‌کننده‌ها برای طی کردن مسیر هر دور، حداکثر ۸ ساعت زمان دارن که طبیعتاً هرکسی بتونه توی زمان کمتری به مقصد برسه برنده‌س. 

مسابقات دو ماراتن ایران در کیش

هرکسی که بالای ۱۸ سال سن داشته باشه و پیش از این تونسته باشه حداقل یه مرتبه مسابقه‌ی دوی ماراتن رو تموم کنه می‌تونه توی این مسابقه حضور پیدا کنه. اگه کسی این شرایط رو داره، می‌تونه با پرداخت هزینه ثبت نام کنه.

مسابقات دو هاسکی تریل وارنگه رود

مسابقه تریل هاسکی یه مسابقه‌ی دویدن ماراتن در مناطق کوهستانیه که هر سال تیرماه و در منطقه‌ی وارنگه رود دیزین برگزار می‌شه. دونده‌هایی که در مسابقه دو هاسکی تریل وارنگه رود شرکت می‌کنن باید بتونن یه مسافت ۳۰ کیلومتری رو در زمان کمتر از ۵/۷ ساعت طی کنن و به مقصد برسن. برگزار کننده‌های این مسابقه معتقدن شرکت کردن توی مسابقه تریل هاسکی دیزین یه راه برای ورزش کردن، خوشگذرونی کردن و اثبات این حرفه که هرچی باشه، «می‌شه، می‌تونیم، فقط باید بخوایم!»

مقاله پیشنهادی: تریل رانینگ، یک تراپی است!

مسابقه دو ماراتن شیراز

علاوه بر جزیره‌ی کیش و قشم، مسابقات دوی ماراتن در شهرهای دیگه‌ای هم برگزار می‌شه. مثلاً مسابقه دو شیراز یکی از مسابقاتیه که اگه طرفدار دوی ماراتن باشین، پیشنهاد می‌کنیم شرکت در اون رو تجربه کنین. این مسابقه یکی از بزرگترین مسابقات دو ماراتن در ایران به حساب میاد که به صورت سالانه در شهر شیراز برگزار می‌شه. 

مسابقات دو ماراتن ایران در شیراز

 دونده‌های شرکت‌کننده در این مسابقه با دویدن توی مسیرهای ۴۲ و ۲۱ کیلومتری باهم رقابت می‌کنن. این مسابقه علاوه بر این‌که به‌خاطر حضور دونده‌های مشهور اهمیت داره، بخشی از جام دویدن در شیراز یا شیراز ران هست که جذابیتش رو دوبرابر می‌کنه.

مسابقه دو ماراتن دلیجان

این مسابقه یکی از مهم‌ترین رویدادهای ورزشیه که هر سال آذرماه، تو شهر دلیجان برگزار می‌شه. در این دوی ماراتن، هر شرکت‌کننده باید دو دور ۴۲ کیلومتری رو تجربه کنه که مجموعا می‌شه ۸۴ کیلومتر. شرایط جوی شهرستان دلیجان در آذرماه معمولاً سرد و خشکه. اما سرمای هوا به حدی نیست که مانع از انجام مسابقه یا وارد شدن آسیب به سلامتی دوندگان بشه.

مقاله پیشنهادی: معرفی 10 تا از بهترین پارک‌ های تهران برای دویدن

مسابقه دو برند سلکتور

مسابقه دو ماراتن سلکتور یکی از محبوب‌ترین مسابقات دویدن در ایرانه که همه ساله در مرداد ماه برگزار می‌شه. این مسابقه شامل دو دور ۲۱ کیلومتریه که در مجموع یه مسیر ۴۲ کیلومتری رو تشکیل می‌ده. مسیر مسابقه دو ماراتن سلکتور در شهر تهران قرار داره و دوندگان باید مسیری واقع در پارک لاله شمالی منطقه طالقانی رو برای رسیدن به مقصد طی کنن. برند سلکتور به عنوان برگزارکننده‌ی این رویداد ورزشی، سعی داره با ارائه‌ی خدمات بهتر به دونده‌ها، این مسابقه رو به یکی از بهترین رویدادهای دویدن در کشور تبدیل کنه.

سفر و گردشگری

اگه دوست دارید همراه مونوپی مهارت‌های طبیعت‌‌گردی رو آموزش ببینید، دور دنیا سفر کنید، سفرهای ورزشی آبی تجربه کنید و… حتما از طریق لینک زیر سری به قسمت سفر و گردشگری مونوپی بزنید.

مدرسه مونوپی

اگر دوست دارید دوچرخه سواری، دویدن، کوهنوردی و توسعه فردی را در کنار مربیان باتجربه و همراهان باانگیزه شروع کنید، کلاس‌های مدرسه مونوپی، انتخاب فوق‌العاده‌ای برای شما خواهد بود. برای مشاهده اطلاعات بیشتر، به مدرسه مونوپی مراجعه کنید.

چالش و مسابقه

مونوپی علاوه بر برگزاری کلاس در قسمت مدرسه مونوپی با کمک اساتید حرفه ای، چالش ها و مسابقاتی رو در زمینه های مختلف برگزار می کنه که همه ی دوستداران ورزش و مسابقه در سراسر ایران میتونن توی این چالش ها و مسابقات شرکت کنند. اگه شما هم دوست دارید خودتون رو به چالش بکشید حتما سری به قسمت چالش و مسابقه مونوپی بزنید.

نیازمندی مونوپی

مونوپی، پلتفرم برگزاری چالش و مسابقه با هدف فرهنگسازی در ورزش و حفظ محیط زیسته. در راستای تحقق این هدف شما میتونید کالاهایی که بهشون احتیاج ندارید رو در قسمت نیازمندی مونوپی به فروش برسونید و یا رایگان به دست کسی که میخوادش، برسونید. برای خرید و فروش کالای نو و دست دوم در حوزه ورزش، سلامتی و سفر و کمپینگ وارد لینک زیر بشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید