پیاده روی و دویدن, دوچرخه, ورزش

آیا سلولیت درمان می شود؟

سلولیت درمان می شود

اگه شما هم از خودتون ‌پرسیدید که سلولیت چیه، باید بگیم سلولیت یک وضعیت پوستی خیلی رایجه که به صورت گوشت اضافه، گودی بر‌آمده و ناهمواری روی ران‌ها، باسن، شکم، قسمت میانی بین ران‌ها و همینطور سینه‌ها دیده می‌شن. همین موضوع باعث میشه تا افراد از این وضعیت ناراضی باشن و برای رفع سلولیت تلاش زیادی کنن.

سلولیت درشرایطی به وجود میاد که سلول‌های چربی بدن افزایش پیدا کنن و به سمت پوست فشار وارد بشه. همین موضوع باعث به وجود اومدن این شرایط ناخوشایند پوستی میشه.

این ضایعه پوستی بیشتراز همه بین خانم‌ها دیده می‌شه، چون چربی بدن خانم‌ها بیشتر در باسن، ران‌ها و سینه ها توضیع شده. افراد مختلف برای رفع سلولیت و به‌ دست ‌آوردن زیبایی دوباره پوست کارهای زیادی انجام می‌دن مثل کم کردن وزن، ورزش‌های متنوع، ماساژ، کرم‌ها و محصولات پوستی. البته که تاثیر هرکدوم از این درمان‌ها روی افراد مختلف متفاوته. درمان‌های پزشکی هم برای رفع سلولیت بدن وجود داره، مثل لیزرهای ابلاتیو که البته درد و هزینه قابل توجه‌ای دارند.

فهرست مطالب

رفع سلولیت با ورزش

بهترین و کم ضررترین درمان جهت رفع سلولیت با ورزش هستش. ورزش کردن و داشتن فعالیت بدنی مفید برای رفع سلولیت و رسیدن به یه اندام ورزیده خیلی الزامیه. چون همونطور که پیش‌تر گفته شد سلولیت در اثر افزایش سلول‌های چربی به وجود میاد.

برنامه ورزشی منظم یکی از بهترین روش‌ها برای رفع سلولیت به شمار میاد. با اینکه ورزش به تنهایی نمی‌تونه باعث رفع سلولیت به صورت صد درصدی بشه اما کمک به سزایی در این قضیه می‌کنه.

زمانی که دارید یک برنامه ورزشی می‌چینید باید به چند مورد توجه کنید. باید مطمئن باشین که برنامه شما دارای ترکیب مناسبی از تمرین‌های کاردیو (هوازی) و تمرین‌های قدرتی باشه و به صورت منظم بین 4 الی 7 روز در هفته این تمرینات انجام بشن تا به شما کمک کنن که وزن کم کنید. البته این کار از آب شدن عضلات که با بیشتر شدن سن روندشون افزایش پیدا می‌کنه، جلوگیری می‌کنه.

بررسی انواع ورزش‌ها در رفع سلولیت

 

 

بررسی انواع ورزش‌ها در رفع سلولیت

  • ورزش‌های کاردیو یا هوازی: مثل پیاده‌روی، دویدن، دوچرخه‌سواری، شنا کردن و هرگونه فعالیت استقامتی هستن که به تقویت قلب و ریه‌ها و سوزوندن چربی انباشته بدن کمک کنن. به عنوان مثال شما می‌تونین یک روز بیست دقیقه پیاده‌روی داشته باشید و فردای اون روز ورزش‌های استقامتی سنگین انجام بدین.
  • ورزش‌های استقامتی: فعالیت‌هایی مثل وزنه زدن، رقصیدن، پیلاتس، بالا رفتن از تپه، اسکوات، بالا و پایین رفتن از پله‌ها و حتی فعالیت‌های فیزیکی سنگین مثل باغبانی و کندن زمین با بیل و … رو شامل می‌شه.

ورزش‌های استقامتی برای ساختن عضلات و ماهیچه‌ها و بالا بردن قدرت بدنی خیلی مهم هستن. همچنین به آب شدن کالری بدن کمک می‌کنن که به دنباله اون، رفع سلولیت‌ها هم صورت می‌گیره.        

برنامه ورزشی شما کاملا بستگی به خودتون، اهدافتون، نیازها و توان بدنیتون داره اما خیلی خوب می‌شه اگه در هفته حداقل بین دو الی سه روز رو ورزش‌های قدرتی انجام بدید.

برای مثال اگه هدفتون اینه که عضله سازی در نقاط مشخصی انجام بدید باید حداقل دو روز درهفته رو وقف ورزش‌های استقامتی مرتبط با اون بخش مورد نظرتون بکنید.

چالش دونده شو!

این چالش به مدت 7 هفته با یک برنامه منظم در سراسر ایران برگزار خواهد شد. اهداف این چالش:

  • افزایش آگاهی نسبت به ورزش و دویدن
  • روتین شدن دویدن در زندگی
  • آشنایی با انواع دویدن و تمرینات مقاومتی 
  • عضله سازی
  • پیدا کردن افراد هم هدف با خودمون
  • آمادگی برای شرکت در مسابقات پیش رو

آیا راه رفتن در رفع سلولیت موثر است؟

همون‌طور که قبل‌تر گفته شد، راه رفتن و دویدن تاثیر زیادی در کم کردن چربی بدن دارن. ورزش‌های هوازی، به‌خصوص در قسمت پایین‌تر بدن یعنی ران‌ها و باسن، به رفع سلولیت کمک‌ زیادی می‌کنن. در واقع دویدن و پیاده‌روی سریع، از مهم‌ترین تمرینات چربی‌سوزی هستن و ابدا نباید ازشون غافل بشیم. داشتن یک برنامه ورزشی برای دویدن یا پیاده‌روی و انجام دادن اون، یه چالش جذابه که باید با برنامه‌ریزی مناسب برای رسیدن به هدف، انجامش بدین.

ما در صفحه پیاده‌روی و دویدن مونوپی برای شما از هر نقطه ایران یک چالش دویدن طراحی کردیم. قوانین ساده هستن، شما درهر هفته باید سه روز رو به این کار اختصاص بدید. منتها حتما باید به این موضوع توجه کنید که تمریناتتون باید یک روز در میون باشه تا بدنتون فرصت استراحت کردن هم پیدا کنه.

انتخاب کردن روزهای زوج و یا روزهای فرد در همون ابتدای چالش پیشنهاد ما به شما هستش. همچنین ما براتون آموزش گرم کردن قبل از شروع دویدن و سرد کردن بعد از اتمام تمرین رو قرار دادیم. اگه مشکلات جسمانی مثل آسم، پوکی استخوان و … دارید هم همچنان می‌تونید تو این چالش با رعایت یک‌سری از اصول شرکت کنید. برای خواندن و آگاهی کامل‌تر از نحوه برگزاری چالش به لینکی که براتون قرار دادیم مراجعه کنید.

ما در صفحه چالش و مسابقه مونوپی برای شما چالش‌های ورزشی متنوعی طراحی کردیم. چالش دوچرخه سواری 200 الی 400 کیلومتر در چهار هفته یکی از اوناست. در هر سطحی از دوچرخه سواری که هستید، چه مبتدی و چه حرفه‌ای، می‌تونید تو این چالش شرکت کنید. شما توی این چالش می‌تونین با افرادی که با شما هم هدف هستن آشنا بشین. فرقی نداره با چه هدفی اینجا هستید؛ برای کاهش وزن، سلامت قلبی-عروقی و یا برای رفع سلولیت و پوست زیباتر. افراد زیادی مثل شما هستن که تو رسیدن به هدفتون به شما کمک می‌کنن.

مقاله پیشنهادی: بهترین نوع رژیم فستینگ

تاثیر رژیم غذایی در رفع سلولیت

تاثیر رژیم غذایی در رفع سلولیت

برای داشتن یک بدن سالم‌تر و رفع سلولیت با کاهش چربی بدن فقط ورزش کافی نیست و باید یک رژیم غذایی سالم با چربی و قند اندک و پروتئین و ویتامین بیشتر داشت و اون رو رعایت کرد. ما در صفحه مدرسه مونوپی برای شما بخشی مرتبط با تغذیه غذایی قرار دادیم. رژیم فستینگ و رژیم کتوژنیک دو عدد از رژیم‌هایی هستن که می‌تونین درباره‌شون در صفحه ما بخونین.

به عنوان مثال رژیم کتوژنیک یه رژیم کاهش وزن بر اساس کاهش کربوهیدرات و چربی بالاست که در دنیا طرفداران زیاده داره. در صورت تمایل به دریافت این رژیم ما براتون یه برنامه غذایی دو هفته‌ای فول منو طراحی می‌کنیم.

همچنین شما در صفحه مدرسه مونوپی می‌تونین درباره دویدن، دوچرخه‌سواری و باقی مسائل تغذیه‌ای اطلاعات کسب کنید.

امیدواریم که این مقاله براتون مفید بوده باشه و در داشتن یک بدن سالم‌تر و رفع سلولیت‌های بدن بهتون کمک کرده باشه. ما رو از شنیدن نظراتتون محروم نکنین. 

چالش مجازی دوچرخه سواری

چالش دوچرخه سواری | 200 کلیومتر در 4 هفته

  • ویدیو های اختصاصی آموزشی با موضوعات:
    آموزش اصولی دوچرخه سواری و رکاب زنی
    آموزش پنچر گیری
    سایز دوچرخه
    نحوه انتخاب دوچرخه مناسب
    تنظیم زین و تعویض دنده
  • سه روز در هفته تمرین عملی رکاب زدن

سفر و گردشگری

اگه دوست دارید همراه مونوپی مهارت‌های طبیعت‌‌گردی رو آموزش ببینید، دور دنیا سفر کنید، سفرهای ورزشی آبی تجربه کنید و… حتما از طریق لینک زیر سری به قسمت سفر و گردشگری مونوپی بزنید.

مدرسه مونوپی

اگر دوست دارید دوچرخه سواری، دویدن، کوهنوردی و توسعه فردی را در کنار مربیان باتجربه و همراهان باانگیزه شروع کنید، کلاس‌های مدرسه مونوپی، انتخاب فوق‌العاده‌ای برای شما خواهد بود. برای مشاهده اطلاعات بیشتر، به مدرسه مونوپی مراجعه کنید.

چالش و مسابقه

مونوپی علاوه بر برگزاری کلاس در قسمت مدرسه مونوپی با کمک اساتید حرفه ای، چالش ها و مسابقاتی رو در زمینه های مختلف برگزار می کنه که همه ی دوستداران ورزش و مسابقه در سراسر ایران میتونن توی این چالش ها و مسابقات شرکت کنند. اگه شما هم دوست دارید خودتون رو به چالش بکشید حتما سری به قسمت چالش و مسابقه مونوپی بزنید.

نیازمندی مونوپی

مونوپی، پلتفرم برگزاری چالش و مسابقه با هدف فرهنگسازی در ورزش و حفظ محیط زیسته. در راستای تحقق این هدف شما میتونید کالاهایی که بهشون احتیاج ندارید رو در قسمت نیازمندی مونوپی به فروش برسونید و یا رایگان به دست کسی که میخوادش، برسونید. برای خرید و فروش کالای نو و دست دوم در حوزه ورزش، سلامتی و سفر و کمپینگ وارد لینک زیر بشید.

منبع مقاله:

دیدگاهتان را بنویسید