دوچرخه, ورزش

خوش آب‌و‌هواترین مسیر های دوچرخه سواری تهران

خوش آب و هواترین مسیرهای دوچرخه سواری تهران

همه ما به خوبی می‌دونیم که برای سلامت بدن و تناسب اندام باید تحرک داشته باشیم. فعالیت بدنی منظم می‌تونه از بروز بیماری‌های جدی مثل چاقی، بیماری‌های قلبی، سرطان، بیماری‌های روانی، دیابت، آرتریت و… جلوگیری کنه. یکی از بهترین راه‌ها برای سلامت بدن و کاهش خطر ابتلا به مشکلات سلامتی ناشی از سبک زندگی بی تحرک، دوچرخه سواریه.

علاوه‌بر فواید دوچرخه سواری، جالبه بدونید که براساس آمارهای جهانی تخمین زده شده که روزانه یک میلیارد نفر در جهان هر روز برای رفت‌وآمد، تفریح و ورزش از دوچرخه استفاده می‌کنن. با این‌حال خیلی از ما در شهر بزرگی مثل تهران که پر از ترافیک و شلوغیه، با یک مشکل روبه‌رویم: بهترین و خوش آب و هواترین مسیرهای دوچرخه سواری تهران کجاست؟ در ادامه با مونوپی همراه باشید، تا این مسیرها رو به شما معرفی کنیم.

فهرست مطالب

بهترین مسیرهای دوچرخه سواری تهران

یکی از خوبی‌های تهران اینه که با توجه به محل زندگی‌تون یعنی شرق، غرب، شما و حتی جنوب، می‌تونید بهترین مسیرهای خوش آب‌وهوا رو پیدا کرده و در کمترین زمان به اونجا برسید. این مسیرها به‎‌قدری زیبا و دلنشینه که می‌تونید یک روز کامل رو با خانواده اونجا بگذرونید و کنار ورزش، یک روز شاد و مفرح هم برای خودتون بسازید.

مسیرهای دوچرخه سواری تهران – شمال

بوستان جمشیدیه مسیرهای دوچرخه سواری تهران

نمیشه ساکن شمال تهران باشید و تجربه دوچرخه‌سواری در نیاوران تا بوستان جمشیدیه رو نداشته باشید! اگرچه این مسیر، کلی پیچ و شیب داره اما برای علاقه‌مندان به دوچرخه سواری استقامتی، می‌تونه جذاب باشه. پس اگر با شیب‌های زیاد مشکلی ندارید می‌تونید برای یافتن یک مسیر خوش آب‌وهوا به بوستان جمشیدیه سر بزنید.

بوستان جنگلی یاس مسیر دوچرخه تهران

یکی از بزرگ‌ترین مسیرهای دوچرخه سواری تهران در بوستان جنگلی یاس قرار داره. این بوستان جنگلی توسط بزرگراه بابایی به دو بخش تقسیم شده؛ بخش شمالی که در منطقه یک تهران قرار گرفته و بخش جنوبی پارک که در منطقه چهار تهرانه. مسیرهای آسفالت این پارک کم شیبه اما یادتون نره که هرچی به در شمالی نزدیک‌تر بشید، شیب جاده بیشتر میشه. البته نمیشه صحبت از بهترین مسیرهای دوچرخه سواری شمال تهران باشه و به پارک نیاوران، آب و آتش، طالقانی و ملت اشاره نکرد.

مقاله پیشنهادی: چگونه پنچری تیوب دوچرخه را بگیریم؟

مسیرهای دوچرخه سواری تهران – غرب

بوستان چیتگر مسیر دوچرخه سواری تهران

اگر غرب تهران ساکن هستید که خیلی انتخاب خواهید داشت؛ یکی از قدیمی‌ترین پیست‌‌های دوچرخه‌ سواری تهران، پارک چیتگره که می‌تونه انتخاب اولتون باشه. یکی از ویژگی‌های بسیار عالی برای دوچرخه سواری در پارک جنگلی چیتگر تنوع گسترده توی مسیرهای دسترسی‌ اونه. این مسیرها که شامل ورودی بلوار کوهک، ورودی بلوار دستوره، ورودی آزاد راه تهران- کرج و ایستگاه مترو ایران خودرو هست، این امکان رو فراهم می‌کنه که بتونید به‌ راحتی به مسیرهای دوچرخه سواری دسترسی داشته باشید.

مقاله پیشنهادی: صحیح نشستن روی دوچرخه | چگونه روی دوچرخه بشینیم؟

با این‌حال اگر به دنبال تجربه جاهای جدید در غرب تهران هستید می‌تونید به بوستان‌های زیر هم سر بزنید:

  • بوستان الهام
  • پارک ایران زمین
  • بوستان نهج‌البلاغه
  • بوستان جوانمردان
  • پارک جنگلی کوهسار
  • پارک آبشار تهران
  • بوستان گفتگو

مسیرهای دوچرخه سواری تهران – شرق

بوستان سرخه حصار مسیرهای دوچرخه سواری تهران

شرق تهران هم مثل غرب تهران دارای یک پیست دوچرخه‌سواری قدیمی و عالیه که می‌تونید یک روز بی‌نظیر رو اونجا بگذرونید. پیست دوچرخه سواری بوستان سرخه حصار که مسیرهای اون از بین انبوهی از درختانه یه لذت واقعی در میان آب‌وهوای تازه رو براتون ایجاد می‌کنه. پس در انتخاب این مسیر اصلا تردید نکنید. البته اگر این مسیر موردپسندتون نیست یا براتون تکراری شده، می‌تونید کمی بیشتر پشت فرمون بشینید و به سمت پارک جنگلی لار برید. برای رسیدن به این مکان بکر، دیدنی و نزدیک کوه دماوند باید ۶۵ کیلومتر از تهران خارج بشید تا یک مسیر دوچرخه سواری بی‌نظیر رو تجربه کنید.

مقاله پیشنهادی: آموزش اصول دوچرخه سواری

مسیرهای دوچرخه سواری تهران – جنوب

برای رسیدن به یکی از بهترین مسیرهای دوچرخه سواری در جنوب تهران باید به سمت شهر ری برید تا در یک فضای مفرح با درختان انبوه و هوای عالی تجربه‌ای به‌یادماندنی از دوچرخه‌سواری رو احساس کنید. بوستان جنگلی دانش با داشتن یک پیست به مسافت 800 متر در یک فضای ایمن، سرسبز و استاندارد بنا شده که مطمئنا از اون خوشتون میاد.

توی این مقاله از مجله مونوپی سعی کردیم بهترین مسیرهای دوچرخه سواری رو به شما معرفی کنیم. اگه دوست دارید دوچرخه سواری رو اصولی و حرفه ای در کنار مربیان با تجربه یادبگیرید، سری به مدرسه مونوپی بزنید.

ممنون که تا اینجا با ما همراه بودید. اگه مسیر دوچرخه سواری دیگه‌ای توی تهران یا اطراف تهران می‌شناسید، حتما اینجا معرفی کنید.

رضایت شما از مقاله
5/5
Monoppy

مدرسه مونوپی

اگر دوست دارید دوچرخه سواری یا دویدن را در کنار مربیان باتجربه و همراهان باانگیزه شروع کنید، کلاس‌های مدرسه مونوپی، انتخاب فوق‌العاده‌ای برای شما خواهد بود. برای مشاهده اطلاعات بیشتر، به مدرسه مونوپی مراجعه کنید.

Monoppy

چالش و مسابقه

مونوپی علاوه بر برگزاری کلاس در قسمت مدرسه مونوپی با کمک اساتید حرفه ای، چالش ها و مسابقاتی رو در زمینه های مختلف برگزار می کنه که همه ی دوستداران ورزش و مسابقه در سراسر ایران میتونن توی این چالش ها و مسابقات شرکت کنند. اگه شما هم دوست دارید خودتون رو به چالش بکشید حتما سری به قسمت چالش و مسابقه مونوپی بزنید.

Monoppy مونوپی

نیازمندی مونوپی

مونوپی، پلتفرم برگزاری چالش و مسابقه با هدف فرهنگسازی در ورزش و حفظ محیط زیسته. در راستای تحقق این هدف شما میتونید کالاهایی که بهشون احتیاج ندارید رو در قسمت نیازمندی مونوپی به فروش برسونید و یا رایگان به دست کسی که میخوادش، برسونید. برای خرید و فروش کالای نو و دست دوم در حوزه ورزش، سلامتی و سفر و کمپینگ وارد  لینک زیر بشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید