پیاده روی و دویدن, ورزش

معرفی ۱۰ صبحانه قبل دویدن؛ روزتون رو با انرژی شروع کنین!

معرفی 10 صبحانه قبل دویدن

شما هم دوست دارین صبح زود از خونه بزنین بیرون و شروع به دویدن و ورزش کنین؟ خب چی مانعتون می‌شه که این‌کار رو انجام نمی‌دین؟ خیلی‌ها در جواب این سوال می‌گن صبحانه!

ورزشکارها نیاز دارن برای دویدن و ورزش‌کردن انرژی لازم رو داشته باشن؛ این‌کار بدون خوردن صبحانه سخته و با خوردن صبحانه از چیزی که فکرش رو می‌کنین هم سخت‌تره! چون همون‌جور که نخوردن صبحانه ضعف و بی‌حالی میاره، اگه صبحانه‌ای بخورین که مناسب نباشه، موقع ورزش حسابی سنگین می‌شین و نمی‌تونین درست‌وحسابی ورزش کنین.

اگه مشکل شما هم همینه، تو این مقاله همراه مونوپی باشین، تا به شما ۱۰ مدل صبحانه قبل ورزش رو معرفی کنیم، که هم انرژی مورد نیازتون رو بگیرین و هم با احساس سبکی و راحتی بتونین ورزش کنین.

فهرست مطالب

صبحانه؛ قبل ورزش یا بعد ورزش؟

خوردن صبحانه قبل یا بعد ورزش، به موارد زیر بستگی داره:

  • اگه هدفتون از دویدن یا پیاده روی، چربی‌سوزیه، بهتره که قبل خوردن صبحانه، ورزش کنین.
  • اما اگه می‌خواین با ورزش عملکرد بهتری داشته باشین یا عضله‌سازی کنین، باید قبل ورزش صبحانه‌تون رو میل کنین.

راستی خوردن صبحانه قبل ورزش فایده‌های زیر رو هم داره:

  • موقع ورزش‌کردن عملکرد بهتری دارین.
  • می‌تونین سطح کورتیزول بدن رو کنترل کنین.
  • میتونین بدن رو هیدراته نگه دارین.

10 تا از سالم‌ترین صبحانه قبل دویدن

اگه دغدغه شما هم صبحانه قبل ورزشه و می‌خواین چندتا صبحانه قبل دویدن پیدا کنین، تا سبک‌تر، سرحال‌تر و با انرژی بیشتری بدویین، پس هر روز میز صبحونه‌تون رو با یکی از خوراکی‌های خوشمزه‌ای که در ادامه بهتون معرفی می‌شه، پر کنین!

غلات و گرانولا

غلات و گرانولا صبحانه قبل ورزش

اگه قراره یه تمرین سخت داشته باشین، بهتون پیشنهاد می‌کنیم یه مشت غلات سالم مثل ذرت، گندم، جو یا آجیل و میوه‌های خشک رو به‌عنوان صبحانه قبل ورزش امتحان کنین. با این‌ کار فیبر، پروتئین و کربوهیدرات مورد نیازتون رو به بدن می‌رسونین و انرژی لازم برای ورزش رو به دست میارین.

اسموتی‌ها

اسموتی

اسموتی هم یک گزینه‌ی خوشمزه‌ی دیگه برای صبحانه قبل دویدنه و شما با نوشیدن یه لیوان اسموتی، کلی مواد مغذی رو به بدن خودتون می‌رسونین.

موز

موز، بهترین صبحانه قبل ورزشه و شما می‌تونین کلی کربوهیدرات سالم ازش بگیرین. اگه یه قاشق کره آجیل مثل کره بادوم‌زمینی، کره بادوم و یا کره پسته هم بهش اضافه کنین که دیگه عالی می‌شه.

چالش دونده شو!

این چالش به مدت 7 هفته با یک برنامه منظم در سراسر ایران برگزار خواهد شد. اهداف این چالش:

  • افزایش آگاهی نسبت به ورزش و دویدن
  • روتین شدن دویدن در زندگی
  • آشنایی با انواع دویدن و تمرینات مقاومتی 
  • عضله سازی
  • آمادگی برای شرکت در مسابقات پیش رو

ماست

ماست صبحانه قبل دویدن

یه فنجون ماست ساده هم یه گزینه‌ی عالی برای صبحانه قبل دویدنه. خوبی ماست اینه که خیلی راحت هضم می‌شه و علاوه‌بر اون کربوهیدرات و پروتئینی که بدنتون نیاز داره رو هم تامین می‌کنه. اگه به انرژی بیشتری نیاز دارین می‌تونین به ماست، عسل، مربا، گرانولا، یا موز اضافه کنین.

بلغور جو دوسر

اوتمیل صبحانه قبل ورزش

می‌تونین از بلغور جو دوسر برای تامین کربوهیدرات‌های پیچیده و پروتئین مورد نیاز بدن کمک بگیرین. اگه طعمش رو دوست ندارین، می‌تونین یکم شکر قهوه‌ای، کشمش، آجیل و یا انواع توت رو بهش اضافه کنین.

تخم‌مرغ آب‌پز

تخم مرغ اب پز صبحانه قبل دویدن

تخم‌مرغ آب‌پز هم یه نوع صبحانه قبل ورزشه که می‌تونین کلی پروتئین ازش بگیرین. اگه به انرژی بیشتری نیاز دارین می‌تونین انگور، موز یا شلیل رو هم همراهش میل کنین.

پنکیک پروتئینی

پنکیک پروتئینی صبحانه قبل دویدن

برای درست‌کردن این پنکیک‌ها فقط به یه مخلوط‌کن و یه ماهیتابه نیاز دارین. این صبحانه قبل دویدن کلی پروتئین داره و با کره آجیل، موز و گرانولا حسابی خوشمزه می‌شه.

نان تست و آووکادو

نون تست بدون کربوهیدرات همراه با آووکادو هم جزو صبحونه‌های بی‌نظیر و خوشمزه‌ست و شما می‌تونین قبل دویدن، روی انرژی‌ای که از این صبحونه می‌گیرین، حساب باز کنین.

خرما با کره‌بادام و پودر کاکائو

خرما با کره بادوم و شکلات

خرما می‌تونه به‌سرعت انرژی شما رو بالا ببره و علاوه‌بر اون کلی کربوهیدرات داره. وقتی خرما رو با کره‌بادوم و پودرکاکائو ترکیب کنین، هم یه صبحانه قبل دویدن عالی دارین، هم می‌تونین از اسیدهای چرب سالم و آنتی‌اکسیدان‌های این صبحونه استفاده کنین.

توفو با میوه‌های خشک و کنجد

توفو کلی پروتئین داره و با اضافه‌کردن میوه‌های خشک و کنجد، یه ترکیب کامل از مواد مغذی می‌شه که شما می‌تونین با خیال راحت اون رو نوش جان کنین.

ما امروز توی مونوپی، سعی کردیم به شما نشون بدیم که می‌شه با چندتا صبحانه ساده و سبک، انرژی لازم رو به دست آورد و ورزش صبحگاهی رو استارت زد. یادتون نره با صبحانه قبل ورزش هم می‌تونین عملکرد ورزشیتون رو بهتر کنین، هم روحیه‌تون رو بالا نگه‌دارین و هم از خواص دیگه‌ای که وعده صبحانه برای بدن داره، استفاده کنین.

ممنون که تا اینجا، همراه مونوپی بودین. راستی شما هم اگه صبحانه سالم، قوی و خوشمزه‌ای می‌شناسین حتما توی قسمت کامنت بهمون معرفی کنین.

سفر و گردشگری

اگه دوست دارید همراه مونوپی مهارت‌های طبیعت‌‌گردی رو آموزش ببینید، دور دنیا سفر کنید، سفرهای ورزشی آبی تجربه کنید و… حتما از طریق لینک زیر سری به قسمت سفر و گردشگری مونوپی بزنید.

مدرسه مونوپی

اگر دوست دارید دوچرخه سواری، دویدن، کوهنوردی و توسعه فردی را در کنار مربیان باتجربه و همراهان باانگیزه شروع کنید، کلاس‌های مدرسه مونوپی، انتخاب فوق‌العاده‌ای برای شما خواهد بود. برای مشاهده اطلاعات بیشتر، به مدرسه مونوپی مراجعه کنید.

چالش و مسابقه

مونوپی علاوه بر برگزاری کلاس در قسمت مدرسه مونوپی با کمک اساتید حرفه ای، چالش ها و مسابقاتی رو در زمینه های مختلف برگزار می کنه که همه ی دوستداران ورزش و مسابقه در سراسر ایران میتونن توی این چالش ها و مسابقات شرکت کنند. اگه شما هم دوست دارید خودتون رو به چالش بکشید حتما سری به قسمت چالش و مسابقه مونوپی بزنید.

نیازمندی مونوپی

مونوپی، پلتفرم برگزاری چالش و مسابقه با هدف فرهنگسازی در ورزش و حفظ محیط زیسته. در راستای تحقق این هدف شما میتونید کالاهایی که بهشون احتیاج ندارید رو در قسمت نیازمندی مونوپی به فروش برسونید و یا رایگان به دست کسی که میخوادش، برسونید. برای خرید و فروش کالای نو و دست دوم در حوزه ورزش، سلامتی و سفر و کمپینگ وارد لینک زیر بشید.

منابع مقاله:

دیدگاهتان را بنویسید