پیاده روی و دویدن, ورزش

معروف‌ترین ماراتن‌های جهان تا به امروز

معروف ترین ماراتن های جهان از گذشته تا با امروز

ماراتن‌های جهان رو بی‌شک می‌شه از جذاب‌ترین رقابت‌های ورزشی به حساب آورد. این یه فرصت خاص واسه یه رقابت‌ بزرگه که ترکیبی از ورزش، رویدادهای اجتماعی، فعالیت‌های زیست محیطی و تغذیه سالم رو در بالاترین سطح ارائه می‌کنه. تو این مطلب از مونوپی بیشتر در مورد این رقابت‌ها با هم حرف می‌زنیم!

فهرست مطالب

تاریخچه ماراتن‌های جهان

دو ماراتن در واقع یه مسابقه استقامتی که بر اساس تاریخچه اون، بار اول توی شهر ماراتن یونان برگزار شده. مسابقات المپیک محل اولین ماراتن بوده که سال 1896 و توی شهر آتن با 25 نفر شرکت کننده شروع می‌شه. از اون زمان به بعد، ماراتن به ورزش پرطرفداری تو سراسر دنیا تبدیل شده. از جمله این ماراتن‌ها و معتبرترین اونها توی شهرهایی مثل بوستون، لندن، نیویورک، توکیو و پاریس انجام می‌شه.

از دهه 1970، ماراتن بوستون به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین ماراتن‌های جهان با شرکت 1000 نفر و به‌عنوان یه حرکت اجتماعی برای ترویج سلامتی و ورزش برگزار می‌شه. از اون زمان به بعد، این ماراتن به یه رویداد محبوب بدل شد و حالا هر سال بیشتر از ۵۰ هزار نفر در اون شرکت می‌کنن.

دونده‌های ماراتن‌های جهان

این روزها معتبرترین ماراتن‌های جهان مثل ماراتن لندن، ماراتن بوستون، ماراتن شیکاگو، ماراتن نیویورک و ماراتن توکیو از بزرگترین رویدادهای ورزشی جهان به حساب میان.

فرصت خاصی که از اون برای کمک به خیریه‌های مختلف و همینطور کمک هزینه درمان انواع بیماری‌ها و همینطور حمایت از فعالیت‌های اجتماعی استفاده می‌شه.

مقاله پیشنهادی: چرا یادگیری اصول پیاده‌روی مهم است؟

دو و میدانی که به اون مادر ورزش‌ها هم می‌گن، از اصیل‌ترین و قدیمی‌ترین رشته‌های ورزشیه که با شناخت مردم از فایده‌ها و تاثیرات خوبش روی سلامتی، قرن‌هاست اجرا می‌شه و خیلی هم پرطرفداره!

بیاید با هم توی بقیه مطلب بیشتر در مورد ماراتن های جهان و سابقه اونها بخونیم!

10 ماراتن معروف دنیا رو بشناسیم!

ماراتن‌ها فرصتی واسه شرکت کننده‌ها توی تمرینات بلندمدت، که هم سلامتی خودشون رو حفظ کنن و هم با دونده‌هایی از سرتاسر دنیا رقابت می‌کنن. همینطورم فرصتی واسه جذب توریست و بالا بردن درآمد، مخصوصا واسه شهرهای برگزار کننده رقابت‌ها و مسیر‌هایی که از دونده‌ها و تماشاچی‌های ماراتن پذیرایی می‌کنن. موردی که نقش مهمی توی بالا بردن درآمد این شهرها و تغییر دادن حال و هوای اونها داره.

توی این قسمت از مقاله می‌خوایم معروف‌ترین ماراتن‌های جهان رو به شما معرفی کنیم. مسابقاتی که از سال‌ها و دهه‌ها پیش شروع شده و هنوز هم جریان داره:  

ماراتن بوستون

بوستون یکی از برگزارکننده ماراتن‌های جهان

این مسابقه از قدیمی‌ترین و معتبرترین ماراتن‌های جهان هستش که تو ایالت ماساچوست آمریکا برگزار می‌شه. این ماراتن سال  1897 میلادی شروع شده و هر سال ده‌ها هزار نفر در اون شرکت می‌کنن.

ماراتن‌های جهان: ماراتن لندن

لندن یکی از برگزارکننده ماراتن‌های جهان

این ماراتن از بزرگترین ماراتن‌های جهان هست که لندن، پایتخت انگلستان از اون میزبانی می‌کنه. این ماراتن با 50 هزار نفر دونده هر ساله، آخرین یکشنبه ماه آوریل برگزار می‌شه.

ماراتن شیکاگو

شیکاگو یکی از برگزارکننده ماراتن‌های جهان

شیکاگو در ایالت ایلینوی آمریکا محل برگزاری یکی از معروف‌ترین ماراتن‌های جهانه که با حضور بیش از 40 هزار نفر در سال اجرا می‌شه.

مقاله پیشنهادی: دلایل اهمیت تمرینات قدرتی برای دونده‌ها

ماراتن نیویورک

نیویورک یکی از برگزارکننده ماراتن‌های جهان

مسابقه نیویورک هم یکی از شلوغ‌ترین و مشهورترین ماراتن‌های جهان هستش که تو نیویورک ایالات متحده آمریکا برگزار می‌شه و از اون برای تبلیغ فعالیت‌های خیریه و همینطور کارهای دوستداران محیط زیست استفاده می‌شه.

ماراتن برلین

برلین یکی از برگزارکننده ماراتن‌های جهان

این ماراتن هم از سریع‌ترین و مشهورترین ماراتن‌های جهان هست که توی پایتخت آلمان برگزار می‌شه. این برنامه ورزشی از سال 1974 شروع به کار کرده و الان بیش از 40 هزار نفر توی اون شرکت می‌کنن.

یکی از ماراتن‌های جهان، ماراتن توکیو

توکیو یکی از برگزارکننده ماراتن‌های جهان

 از مهم‌ترین ماراتن‌های آسیا ماراتن توکیوست، که در پایتخت ژاپن  برگزار می‌‌شه. این ماراتن از سال 2007 شروع شده و امروزه با بیشتر از 35 هزار نفر هر سال اجرا می‌شه و از بزرگترین برنامه‌های ورزشی آسیا محسوب می‌شه.

مقاله پیشنهادی: چرا دانستن اصول دویدن صحیح ضروری است؟

ماراتن پاریس

پاریس یکی از برگزارکننده ماراتن‌های جهان

از معتبرترین ماراتن‌های اروپاست که توی پاریس پایتخت فرانسه برگزار می‌شه. این ماراتن تو سال 1976 شروع به کار کرده و با بیشتر از 40 هزار نفر شرکت کننده، از معروف‌ترین برنامه‌های ورزشی جهان هست.

ماراتن بوئنوس آیرس

بوئنوس آیرس یکی از برگزارکننده ماراتن‌های جهان

از بزرگترین ماراتن‌های ورزشی آرژانتینه که در پایتخت این کشور، یعنی بوئنوس آیرس اونو برگزار می‌شه. با بیشتر از 30 هزار نفر توی هر سال، این ماراتن که از سال 1984 شروع به کار کرده از طرف مردم دنیا با استقبال بالایی روبرو شده.

ماراتن ریو دو ژانیرو

ریو یکی از برگزارکننده ماراتن‌های جهان

از معروف‌ترین ماراتن‌های جهان تو برزیل این مورده که از سال 1986 در شهر ریو دو ژانیرو برگزار می‌شه. این برنامه هیجان‌انگیز ورزشی با جمعیتی بیشتر از 20 هزار نفر هر سال اجرا می‌شه و مردم برزیل و دنیا از اون استقبال خیلی خوبی میکنن!

ماراتن بانکوک

بانکوک یکی از برگزارکننده ماراتن‌های جهان

یکی دیگه از ماراتن‌های بزرگ قاره آسیا که تو شهر بانکوک، پایتخت تایلند برگزار می‌شه، به اسم ماراتن بانکوک معروفه که از سال 1988 شروع به کار کرده و با بیشتر از 20 هزار نفر در هر سال یکی از معروف ترین ماراتن‌های ورزشی در آسیا محسوب می‌شه.

ماراتن‌های جهان نه فقط یک موقعیت استثنایی واسه ورزشه، بلکه فرصتی هم واسه دیدن دنیا و تجربه فرهنگ‌های مختلفه. شرکت‌کننده‌ها تو این ماراتن‌ها با افراد جدید از جغرافیای متفاوت آشنا می‌شن و از معماری، غذا، موزیک و جنبه‌های دیگه فرهنگی شهرهای میزبان لذت می‌برن. واسه شهرهای میزبان هم این مسابقه‌ها فرصتیه تا توریست جذب کنن و اقتصادشون رو قوی‌تر کنن. این مسابقه‌های ورزشی ترکیبی از تفریح، بالا بردن سطح سلامتی و گردش تو دنیا هست.

مقاله پیشنهادی: راهنمای جامع دویدن!

ورزشکارها و ورزش دوست‌های همه جای جهان هر سال از این فعالیت جذاب و خاص ورزشی استقبال می‌کنن و عده بیشتری برای ماراتن یا تماشای اون به کشورها و شهرهای برگزار کننده این مسابقه ها می‌رن.

خلاصه کلام این که از ماراتن هم واسه تندرستی و ورزش، هم واسه بالا بردن سطح اقتصاد و هم واسه تبلیغ هر چه بیشتر تغذیه سالم و فعالیت‌ حمایتی برای حفظ محیط زیست، استفاده می‌شه. اصول دویدن اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر به درستی اقدام به دویدن نکنید، ممکن است با دچار آسیب‌های دویدن شوید. ما در مدرسه مونوپی در کنارتان هستیم تا این موارد را به شما آموزش دهیم.

سفر و گردشگری

اگه دوست دارید همراه مونوپی مهارت‌های طبیعت‌‌گردی رو آموزش ببینید، دور دنیا سفر کنید، سفرهای ورزشی آبی تجربه کنید و… حتما از طریق لینک زیر سری به قسمت سفر و گردشگری مونوپی بزنید.

مدرسه مونوپی

اگر دوست دارید دوچرخه سواری، دویدن، کوهنوردی و توسعه فردی را در کنار مربیان باتجربه و همراهان باانگیزه شروع کنید، کلاس‌های مدرسه مونوپی، انتخاب فوق‌العاده‌ای برای شما خواهد بود. برای مشاهده اطلاعات بیشتر، به مدرسه مونوپی مراجعه کنید.

چالش و مسابقه

مونوپی علاوه بر برگزاری کلاس در قسمت مدرسه مونوپی با کمک اساتید حرفه ای، چالش ها و مسابقاتی رو در زمینه های مختلف برگزار می کنه که همه ی دوستداران ورزش و مسابقه در سراسر ایران میتونن توی این چالش ها و مسابقات شرکت کنند. اگه شما هم دوست دارید خودتون رو به چالش بکشید حتما سری به قسمت چالش و مسابقه مونوپی بزنید.

نیازمندی مونوپی

مونوپی، پلتفرم برگزاری چالش و مسابقه با هدف فرهنگسازی در ورزش و حفظ محیط زیسته. در راستای تحقق این هدف شما میتونید کالاهایی که بهشون احتیاج ندارید رو در قسمت نیازمندی مونوپی به فروش برسونید و یا رایگان به دست کسی که میخوادش، برسونید. برای خرید و فروش کالای نو و دست دوم در حوزه ورزش، سلامتی و سفر و کمپینگ وارد لینک زیر بشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید