دوچرخه, گزارش دوچرخه سواری, ورزش

گزارش دوچرخه سواری سد نمرود مونوپی 1402

برنامه دوچرخه سواری سد نمرود روستا سله بن

روستای سله بن یکی از قدیمی‌ترین روستاهای ایرانه که قدمتش به ۳۰۰۰ سال قبل می‌رسه و باستان‌شناسان با بررسی سفالینه‌های قدیمی و رنگارنگی که از این ناحیه کشف شده، تاریخچه‌اش رو به دست آوردن. این روستای ییلاقی به دلیل وجود آب، خاک حاصل‌خیز، پوشش گیاهی فراوان، هوای خنک و موقعیت استراتژیک، مورد پسند افراد برای سکونت بوده و در طول تاریخ، این منطقه جذابیت زیادی برای مهاجرت و سکونت قوم‌های مختلف و توریست‌ها داشته. فرصت دوچرخه سواری سد نمرود خیلی از افراد را به این منطقه خوش آب و هوا جذب می‌کنه. در ادامه این مطلب از مونوپی همراهمون باشین تا بیشتر با روستای سله بن آشنا بشین.

فهرست مطالب

موقعیت سله بن

سله بن در کیلومتر ۱۰۰ جاده فیروزکوه-تهران قرار گرفته و تنها یک ساعت و نیم با تهران فاصله داره. برای رفتن به روستای سله بن می‌تونین از اتوبان شهید بابایی استفاده کنین. برای این کار باید ابتدا خودتون رو به اتوبان برسونین. بعد با ادامه دادن اتوبان، وارد آزادراه تهران-پردیس بشین و به جاده فیروزکوه برین. بعد از این جاده، به سمت جاده لاسم-فیروزکوه حرکت کنین. 

موقعیت روستای سله بن برای دوچرخه سواری سد نمرود

این مسیر حدود ۱۲۹ کیلومتره و تقریبا یک ساعت و نیم طول می‌کشه تا برای دوچرخه سواری سد نمرود، به روستای سله بن برسین.

جاذبه‌های سله بن

از جاذبه‌های گردشگری روستا، تپه باستانی سله بن هست که در شمال شرقی روستا قرار داره و به عنوان جاذبه برتر در منطقه شناخته می‌شه. همچنین سد نمرود در فاصله دو کیلومتری روستا قرار گرفته و یکی از جاذبه‌ها و دیدنی‌های مشهور روستای سله ‌بن محسوب می‌شه.

دوچرخه سواری در طبیعت سله بن

دوچرخه سواری سد نمرود در مسیر رودخانه پرآب و سد نمرود روستای سله‌ بن، با نویدی از زیبایی‌های طبیعی که در اطرافش وجود داره، شما رو به یه حال و هوای ناب می‌بره. دوچرخه سواری سله بن، یه تجربه‌ی فوق‌العاده‌ی طبیعیه که به شما این امکان رو می‌ده تا با آرامشی که در اونجا وجود داره، از زیبایی‌های طبیعت لذت ببرین. در روزهای بهاری، هوای روستا معتدل و مرطوبه و جنگل‌ها پر از گل و بوی خوش گیلاس هستن. در فصل تابستان هم هوای خنک و پرطرفداری داره و در فصل پاییز، برگ‌های درختان رنگارنگ می‌شن. برف و سرمای شدید در زمستان هم منظره‌ای دیگه از روستا رو به توریست‌ها نشون می‌ده. دوچرخه سواری سد نمرود یکی از بهترین انتخاب‌ها برای دوچرخه سواری اطراف تهران هست.

برنامه دوچرخه سواری اطراف تهران، فرصتی بسیار خوب برای تفریح و ورزشه. دوچرخه سواری یک فعالیت سرگرم‌کننده و بهترین راه برای دور شدن از شلوغی شهرهای بزرگه. پس اگه فرصتی دارین، حتما برای دوچرخه سواری اطراف کوهستان برنامه‌ریزی کنین و از لحظات خوب در طبیعت لذت ببرین و تمام استرس‌های شهری رو در برنامه دوچرخه سواری سله بن به باد فراموشی بسپارین.

دوچرخه سواری یکی از بهترین راه‌هاییه که می‌تونین تفریح کنین. به‌خصوص اگه دوچرخه سواری کوهستان باشه، اون لحظات اصلا قابل توصیف نیستن! فضای آزاد، هوای خوب و چشم اندازهای فوق‌العاده، همه با هم دوچرخه سواری سله بن رو به یه تجربه بی‌نظیر تبدیل می‌کنن.

اگه علاقه مندین که دوچرخه سواری رو به صورت حرفه‌ای یادبگیرین و تورهای دوچرخه سواری همراه تیم مونوپی باشین، میتونین در کلاس آموزش دوچرخه سواری شرکت کنین.

سفر و گردشگری

اگه دوست دارید همراه مونوپی مهارت‌های طبیعت‌‌گردی رو آموزش ببینید، دور دنیا سفر کنید، سفرهای ورزشی آبی تجربه کنید و… حتما از طریق لینک زیر سری به قسمت سفر و گردشگری مونوپی بزنید.

مدرسه مونوپی

اگر دوست دارید دوچرخه سواری، دویدن، کوهنوردی و توسعه فردی را در کنار مربیان باتجربه و همراهان باانگیزه شروع کنید، کلاس‌های مدرسه مونوپی، انتخاب فوق‌العاده‌ای برای شما خواهد بود. برای مشاهده اطلاعات بیشتر، به مدرسه مونوپی مراجعه کنید.

چالش و مسابقه

مونوپی علاوه بر برگزاری کلاس در قسمت مدرسه مونوپی با کمک اساتید حرفه ای، چالش ها و مسابقاتی رو در زمینه های مختلف برگزار می کنه که همه ی دوستداران ورزش و مسابقه در سراسر ایران میتونن توی این چالش ها و مسابقات شرکت کنند. اگه شما هم دوست دارید خودتون رو به چالش بکشید حتما سری به قسمت چالش و مسابقه مونوپی بزنید.

نیازمندی مونوپی

مونوپی، پلتفرم برگزاری چالش و مسابقه با هدف فرهنگسازی در ورزش و حفظ محیط زیسته. در راستای تحقق این هدف شما میتونید کالاهایی که بهشون احتیاج ندارید رو در قسمت نیازمندی مونوپی به فروش برسونید و یا رایگان به دست کسی که میخوادش، برسونید. برای خرید و فروش کالای نو و دست دوم در حوزه ورزش، سلامتی و سفر و کمپینگ وارد لینک زیر بشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید