دوچرخه, گزارش دوچرخه سواری, ورزش

گزارش دوچرخه‌سواری غار نمکی گرمسار مونوپی 1401

گزارش دوچرخه سواری غار نمکی گرمسار مونوپی 1401

گرمسار یکی از دیدنی‌ترین شهرهای ایرانه که قدمت بلند بالا و جاذبه‌های چشمگیری داره. یکی از این جاذبه‌های گرمسار، غار نمکی این شهره که از نظر خیلی از توریست‌ها، غار نمکی گرمسار بهترین جاذبه طبیعی شهر سمنانه. تیم مونوپی یک برنامه دوچرخه‌سواری به این غار نمکی داشته، اگه دوست دارید بیشتر درباره این غار زیبا بدونید، این مطلب از مجله مونوپی رو حتما مطالعه کنید.

فهرست مطالب

کمی درباره غار نمکی گرمسار

شهر گرمسار از شمال به دماوند و از جنوب با کویر مرکزی خودمون، همسایه ست. این شهر تنوع گردشگری بالایی دارد و از این نظر خیلی از گردشگران رو سالانه به سمت خودش جذب می‌کنه. یکی از نکات جالب درباره غار نمکی گرمسار اینه که حدود 40 تا تونل نمکی رو توی خودش جا داده.

کمی درباره غار نمکی گرمسار

چون غار نمکی گرمسار توی یک منطقه کویریه، بهتره که فصول سرد یا بهتره همون زمستون از این غار دیدن کنید. برنامه دوچرخه‌سواری مونوپی هم توی فصل زمستون 1401 بود و توی یک آب‌وهوای بی‌نظیر رفتیم توی این غار فوق‌العاده و به مدت سه ساعت، دوچرخه‌سواری کردیم. 

ویژگی‌های جذاب غار نمکی

غار نمکی گرمسار ویژگی‌های مختلف داره که باعث شده به یکی از بهترین مکان‌های گردشگری سمنان تبدیل بشه.

  •  یکی از دیدنی‌ترین ویژگی‌های این غار، دیدن شیارهایی است که آب از آن‌ها نفوذ کرده است و یک منظره دیدنی رو درست کرده.
  • کریستال‌های نمکی هم جزو بهترین ویژگی‌ها و منظره‌های دیدنی غار گرمساره که حسابی می‌‌تونه نظرتون رو جلب کنه. البته توی این غار باید حواس‌تون باشه که به دلیل لغزندگی، باید مسیرهایی رو انتخاب کنید که برای دوچرخه‌سواری مناسب باشه.

مونوپی توی برنامه دوچرخه‌سواری غار نمکی، به خاطر حضور یک مربی دوچرخه‌سواری خبره، بهترین مسیر رو برای شرکت‌کننده‌ها انتخاب کرد تا بتونند بهترین تجربه رو از ورزش در غار نمکی به دست بیارن.

نکات ایمنی رفتن به غار نمکی

راهنمای غار نمکی گرمسار

برای رفتن به داخل غار نیازه یک سری نکات رو بدونید. مثلا یکی از مهم‌ترین ابزارهایی که باید همراه‌تون باشه، یک چراغ قوه‌ست. خیلی از بخش‌های غار هستن که دیگه نور خورشید به اونجا نفوذ نکرده. برای رفتن به این غار، لباس راحت بپوشید، کفش‌های مخصوص پیاده‌روی پاتون کنید و حتما از کرم ضد‌آفتاب روی پوست‌تون استفاده کنید. به علاوه یادتون نره که با خودتون خوارکی‌های سبک اما انرژی‌زا مثل بارهای شکلاتی، داشته باشید.

راهنمای رفتن به غار نمکی گرمسار

برای دسترسی به غار نمکی گرمسار باید 15 کیلومتر به سمت غرب این شهر حرکت کنید. یعنی دقیقا کیلومتر 90 جاده تهران. اگه یک کمی توی این مسیر حرکت کنید، می‌تونید معادن و غارها را به راحتی ببینید. یک نکته‌ای که پیش از رفتن به غار نمکی باید بدونید اینه که بازدید از این غار نیاز به گرفتن مجوز از پلیس راهنمایی و رانندگی داره. همچنین برای این رفتن به داخل این غار، نیازه که یک مجوز از مسئولان محیط زیستی بگیرید.

برای این که بتونید توی برنامه دوچرخه‌سواری بعدی مونوپی شرکت کنید، باید به سایت مونوپی، قسمت مدرسه مراجعه کنید. توی این قسمت می‌‌‌تونید برنامه‌های حضوری آموزش دو، دوچرخه‌سواری و حتی کلاس‌های توسعه‌فردی رو ببینید و ثبت‌نام کنید.

بنابراین غار نمکی گرمسار از قشنگ‌ترین جاذبه‌های طبیعی توی سمنانه که در 90 کیلومتری جاده تهران قرار داره. برای این که از این غار دیدن کنید، حتما به مجوز پلیس راهنمایی و رانندگی و به‌علاوه مجوز از مسئولان محیط زیستی نیاز دارید. دیدن از غار نمکی توی فصل زمستون به خاطر آب‌وهوای عالی، بهتره. به خاطر همین پیشنهاد میشه که توی فصل زمستون به غار نمکی گرمسار برید.

Monoppy

مدرسه مونوپی

اگر دوست دارید دوچرخه سواری، دویدن و کوهنوردی را در کنار مربیان باتجربه و همراهان باانگیزه شروع کنید، کلاس‌های مدرسه مونوپی، انتخاب فوق‌العاده‌ای برای شما خواهد بود. برای مشاهده اطلاعات بیشتر، به مدرسه مونوپی مراجعه کنید.

Monoppy

چالش و مسابقه

مونوپی علاوه بر برگزاری کلاس در قسمت مدرسه مونوپی با کمک اساتید حرفه ای، چالش ها و مسابقاتی رو در زمینه های مختلف برگزار می کنه که همه ی دوستداران ورزش و مسابقه در سراسر ایران میتونن توی این چالش ها و مسابقات شرکت کنند. اگه شما هم دوست دارید خودتون رو به چالش بکشید حتما سری به قسمت چالش و مسابقه مونوپی بزنید.

Monoppy مونوپی

نیازمندی مونوپی

مونوپی، پلتفرم برگزاری چالش و مسابقه با هدف فرهنگسازی در ورزش و حفظ محیط زیسته. در راستای تحقق این هدف شما میتونید کالاهایی که بهشون احتیاج ندارید رو در قسمت نیازمندی مونوپی به فروش برسونید و یا رایگان به دست کسی که میخوادش، برسونید. برای خرید و فروش کالای نو و دست دوم در حوزه ورزش، سلامتی و سفر و کمپینگ وارد  لینک زیر بشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید