پیاده روی و دویدن, ورزش

تاثیرگذارترین رکوردهای عجیب دویدن جهان

رکوردهای عجیب دویدن

ما اینجا در مونوپی به صورت مداوم نتایج مسابقات و رکورد دویدن در سراسر جهان رو بررسی می‌کنیم، اما همیشه رکوردهایی وجود دارن که در عین ثبت رکورد، بسیار عجیب و غریب به نظر میان. تو این مقاله از مجله مونوپی قصد داریم چند تا از این رکوردهای عجیب دویدن رو با شما به اشتراک بذاریم.

فهرست مطالب

رکوردهای عجیب و غریب دویدن

رکورد 10 کیلومتر دویدن با یک وزنه 45 کیلویی

10 کیلومتر دویدن به خودی خود سخته، اما اگه یه وزنه 45 کیلویی هم همراه شما باشه، ماجرا سخت‌تر هم می‌شه. ارین گریندستاف آمریکایی در حالی که یه کوله‌پشتی به وزن 45 کیلو روی دوشش داشت، 10 کیلومتر رو در 1 ساعت و 26 دقیقه و 49 ثانیه دوید، که سریع‌ترین رکورد 10 کیلومتر با وزنه محسوب می‌شه. این کهنه‌سرباز نیروی هوایی، استقامت بدنی خوبی به خاطر خدمت در ارتش امریکا داشت و به همین دلیل تونست این مسافت طولانی رو با یه وزنه 45 کیلویی روی دوشش بدوئه. نظرتون چیه دفعه بعد که میرین خرید، از فروشگاه تا خونه، کیسه‌های خرید رو پیاده بیارین؟

مقاله پیشنهادی: معرفی مسابقات ماراتن ایران

رکورد دویدن رو به عقب

تقریباً همه مسابقات دویدن در جهت جلو انجام میشه! تا حالا کسی رو دیدین که روبه‌عقب بدوئه؟ در سال 2020، مردی از کانزاس به نام آرون یودر به جاده‌های روستایی آرام شهر خودش رفت و تقریباً 10 کیلومتر رو برعکس و رو ه‌عقب دوید. نکته جالب توجه اینجاست که سرعت روبه‌عقب دویدن یودر، از سرعت رو به جلو دویدن خیلی از مردم بیشتر بود. یودر با سرعت 5.5 کیلومتر بر ساعت این مسیر 10 کیلومتری رو دوید. رکورد قبلی برای سرعت روبه‌عقب دویدن 3.25 کیلومتر بر ساعته که خیلی اتفاقی این رکورد هم مال خود یودر بود!

رکورد دویدن در ورزش گلف

رکورد دویدن عجیب در زمین گلف

در سال 2021، ورزشکار سوئیسی، یورگ راندگر، 12 ساعت مداوم گلف بازی کرد و در این 12 ساعت، 252 تا سوراخ گلف رو مورد هدف قرار داد. یورگ راندگر در مجموع 1348 ضربه زد و از این تعداد 4 تاش مستقیما به هدف خورد. این ورزشکار سوئیسی بعد از زدن هر ضربه با سرعت به سمت توپ می‌دوید و تا به توپ می‌رسید ضربه بعدی رو می‌زد. هر ضربه بزنی و بدویی، اونم برای 12 ساعت مداوم… یکم عجیب و غریب به نظر میاد ولی خوب اینم برای خودش یکی از رکوردهای عجیب دویدن دنیاس!

رکورد دویدن روی تردمیل

رکورد دویدن عجیب روی تردمیل

خوب اینم یه جور از رکوردهای عجیب دویدن محسوب میشه. فکر کنم برای پایتخت‌نشین‌هایی که همیشه مشکل آلودگی هوا دارن، تمرین برای شکستن رکورد دویدن روی ترمیل، انتخاب بهتری باشه. رکورد جهانی «طولانی‌ترین مسافت طی شده روی تردمیل (48 ساعت)» توسط آقای تونی منگان از لانگفورد، ایرلند به دست اومد. آقای منگان مسافت 405.22 کیلومتر (251.79 مایل) رو، روی تردمیل تو 48 ساعت دوید.

سریع‌ترین دوی نیمه‌ماراتن روی تردمیل برای آقایون 1 ساعت و 9 دقیقه و 17 ثانیه است. آدام ملک یه مرد امریکایی از شهر نیوپورت، ایالت رود آیلند، ایالات متحده آمریکا، در 7 ژانویه 2023 این رکورد رو شکسته و البته خیلیا دارن تمرین می‌کنن خیلی سریع رکورد آقای آدام رو بشکنن. آدام یک دونده حرفه‌ایه است که سال‌ها آرزوی کسب عنوان رکوردهای گینس رو داشته، و خوب می‌بینیم که موفق هم شده به آرزوش برسه.

کلاس آماده سازی دویدن (یک ماهه) آنلاین

  • نوع کلاس : آنلاین برای سراسر ایران
  • تعداد جلسات آنلاین : 12 جلسه
  • مدت کلاس : 90 دقیقه

رکورد سریع‌ترین دوی 100 متر با کفش پاشنه بلند

این مورد از رکوردهای عجیب دویدن تا همین چند وقت پیش دست یه خانوم بود که تونسته بود در مدت 13.557 ثانیه، 100 متر رو با کفش پاشنه بلند طی کنه. مایکن سیچلاو یه خانم دانمارکی بود که تقریباً دو سال پیش این رکورد رو زد و تا مدت‌ها هم این رکورد دستش بود. اما شاید باورتون نشه که این رکورد خیلی سخت، بالاخره بعد از 2 سال، توسط یه آقا شکسته شد. یه آقای اسپانیایی به اسم کریستین روبرتو لوپز رودریگز چند ماه پیش این رکورد رو شکست و 100 متر رو در مدت 12.82 ثانیه با کفش پاشنه بلند طی کرد!

مقاله پیشنهادی: معروف‌ترین ماراتن‌های جهان تا به امروز

شاید رکوردهای عجیب و غریب دیگه‌ای هم برای دویدن وجود داشته باشه، اما این موارد از عجیب‌ترین رکوردهاییه که خیلی‌ها به دنبال شکستن اونا هستن. اگر شما هم موارد دیگه‌ای از رکوردهای عجیب دویدن دیدین که براتون جالب بوده، حتما برای ما ارسال کنین.

سفر و گردشگری

اگه دوست دارید همراه مونوپی مهارت‌های طبیعت‌‌گردی رو آموزش ببینید، دور دنیا سفر کنید، سفرهای ورزشی آبی تجربه کنید و… حتما از طریق لینک زیر سری به قسمت سفر و گردشگری مونوپی بزنید.

مدرسه مونوپی

اگر دوست دارید دوچرخه سواری، دویدن، کوهنوردی و توسعه فردی را در کنار مربیان باتجربه و همراهان باانگیزه شروع کنید، کلاس‌های مدرسه مونوپی، انتخاب فوق‌العاده‌ای برای شما خواهد بود. برای مشاهده اطلاعات بیشتر، به مدرسه مونوپی مراجعه کنید.

چالش و مسابقه

مونوپی علاوه بر برگزاری کلاس در قسمت مدرسه مونوپی با کمک اساتید حرفه ای، چالش ها و مسابقاتی رو در زمینه های مختلف برگزار می کنه که همه ی دوستداران ورزش و مسابقه در سراسر ایران میتونن توی این چالش ها و مسابقات شرکت کنند. اگه شما هم دوست دارید خودتون رو به چالش بکشید حتما سری به قسمت چالش و مسابقه مونوپی بزنید.

نیازمندی مونوپی

مونوپی، پلتفرم برگزاری چالش و مسابقه با هدف فرهنگسازی در ورزش و حفظ محیط زیسته. در راستای تحقق این هدف شما میتونید کالاهایی که بهشون احتیاج ندارید رو در قسمت نیازمندی مونوپی به فروش برسونید و یا رایگان به دست کسی که میخوادش، برسونید. برای خرید و فروش کالای نو و دست دوم در حوزه ورزش، سلامتی و سفر و کمپینگ وارد لینک زیر بشید.

منابع مقاله:

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید