چالش سامربادی مونوپی رو یادتونه؟ همون چالشی که بیشتر از هزار نفر به کمکش سبک تغذیهشون رو اصلاح کردن، با استفاده از جلسات ورزشی ویدیویی یه روال تحرک منظم برای خودشون ساختن و با تمرین تنفس درست، خواب باکیفیت و مدیریت استرس به افراد سالمتری تبدیل شدن.
حامی چالش سامربادی مونوپی، شرکت مدیران خودرو، تولیدکننده خودروهای برند MVM در ایران بود که حمایت از ورزشکارها، ترویج ورزش بین مردم و بهبود سلامتی عمومی جامعه رو بخشی از مسئولیت اجتماعی خودش میدونه.
این همکاری مقدمهای شد تا شرکت چری و برند امویام همبنیانگذارهای مونوپی رو برای همایش بینالمللی کاربران چری در اکتبر ۲۰۲۴ به شهر ووهو دعوت کنن.
فهرست مطالب
در راه چین
مسافران ما بعد از یه سفر هوایی-زمینی طولانی که تقریباً ۱۸ ساعت طول کشید به شهر ووهو، یعنی جایی رسیدن که کارخانه و دفتر مرکزی برند چری استقرار داره.
از تهران تا فرودگاه بینالمللی پودونگ شانگهای یه پرواز ۹ ساعته بود. بعد از اونکه تیم چری اینترنشنال در فرودگاه به استقبال مهمانان ایرانیشون اومدن، دریافت چمدانها و بقیه مسیر با اتوبوس تا ووهو و رسیدن به هتل هم تقریباً ۹ ساعت زمان برد.
دویدن صبحگاهی با چینیهای سحرخیز، امتحان خوراکیهای محلی مختلف و درست کردن کاردستی و کارهای هنری به سبک چینیها از بخشهای تفریحی روز اول سفر بود. اما تست رانندگی با خودروهای تولیدی برند چری از جمله تیگو ۹ و ارائه بازخورد کاربر به کارشناسها همه چیز رو جذابتر و جدیتر کرد.
آشنایی با ام ویام
شرکت مدیرانخودرو از سال ۱۳۸۴ مونتاژ محصولات خودروساز چینی معروف، یعنی چری (CHERY) رو در ایران شروع کرد. شرکت چری یه استراتژی چندبرندی رو در حوزه خودرو دنبال میکنه. به همین دلیل بود که مدیرانخودرو عنوان جدید MVM یا امویام (Modiran Vehicle Manufacturing Company) رو برای عرضه اولین ماشینهای چری در ایران انتخاب کرد.
داستان جذاب یک چالش
همونطور که اشاره کردیم، مونوپی تابستون ۱۴۰۳ یه چالش مجازی به اسم «سامر بادی» برگزار کرد؛ یه برنامه ترکیبی تغذیه و ورزش بود که برای چهارهفته در بازه ۳۰ تیر تا ۲۸ مرداد طراحی شده بود. شرکت مدیران خودرو با علاقه همیشگیش به حمایت از ورزشکارها و کمک به ارتقای سلامتی عمومی، حامی اون چالش شد و به برندههای مسابقات ما جوایز جذابی داد.
بازدید از کارخانه چری
همبنیانگذارهای مونوپی که از طرف شرکت مدیران خودرو (ام ویام) و شرکت چری چین به شرکت در همایش بینالمللی کاربران چری ۲۰۲۴ دعوت شده بودن، در روز اول به بازدید کارخانه خودروسازی چری در ووهو رفتن.
اولین پایههای این کارخانه سال ۱۹۵۸ با تولید یه وسیله نقلیه سهچرخه در شرکت تعمیرات خودروی ووهو جیانگنان (Wuhu Jiangnan) گذاشته شد. امروز این مجموعه یه مگاکارخانه اس که از کمترین نیروی انسانی استفاده میکنه و بخش عمده تولید خودروهاش رو یه خط مونتاژ کاملاً رباتیک انجام میده.
در این مرکز برای حفظ محرمانگی فرایندهای تولید، بازدیدکنندهها نمیتونستن از دوربین یا تلفن همراه استفاده کنن.
همایش بینالمللی کاربران چری ۲۰۲۴
همایش بین المللی کاربران چری در سال 2024 با شعار «برای ما، برای آینده/ For Us For Future» و حضور مهمانان، نمایندهها، شرکا، رسانهها و کاربران علاقهمند چری از ۴۰ کشور دنیا از ۱۶ تا ۲۱ اکتبر (۲۵ تا ۳۰ مهر) در دفتر مرکزی خودروسازی چری برگزار میشد.
شخصیتهای برجستهای مثل بان کی مون، دبیرکل سابق سازمان ملل متحد و هلن کلارک، نخست وزیر اسبق نیوزلند به عنوان مهمانان ویژه در این همایش حضور داشتن.
همایش با سخنرانی چارلی ژانگ، معاون اجرایی چری اینترنشنال درمورد تعهد چری به شیوههای زیستمحیطی، اجتماعی و حکمرانی شروع شد.
چری برنامههای متنوعی برای شرکتکنندهها طراحی کرده بود:
- آشنایی با فناوریهای پیشرفته مورد استفاده در خودروهای چری و نمایش سرگرمکننده از توانایی رباتهای مختلف مثل سگ ربات (Robot Dog) و مورین، ربات انساننمای چری که میتونه بر اساس هوش مصنوعی پیشرفته، نقش راهنما، مسئول پذیرش یا فروشنده رو ایفا کنه.
سگ ربات چری
مورین، ربات انساننمای چری
- تست تصادف زنده تیگو ۹، جدیدترین SUV پرچمدار چری برای نمایش عملکرد و استانداردهای ایمنی و مهندسی خودرو؛
- برنامه دوچرخهسواری خیریه برای تأکید بر اهمیت مشارکت جامعه و آگاهی درمورد محیط زیست؛
- نمایش محصولات قبلی در کنار معرفی مدلهای جدیدی که هنوز عرضه نشدهن، خودروهای مفهومی و مدلهای منتخبی که فقط برای بازار چین تولید میشن.
- نمایش چری تیگو 9 هیبریدی پلاگین، چری تیگو 7 جدید تیگو 4 کراس و مدل تمامبرقی اسپرت Exeed Exlantix ES.
تلاش برند چری برای توسعه محصولات هوشمند مرتبط با خودرو در حوزههایی مثل سبک زندگی و همراهی با خانواده، سفر سبز (محصولات سفر و کمپینگ) و هوش آینده (فناوری الکترونیکی هوش مصنوعی) در این همایش بیش از هرچیز دیگهای جلوه میکرد.
جالبه بدونین برند چری اهمیت خاصی برای کمپینهای مسئولیت اجتماعی کسب و کارها قائله؛ همون رویکردی که مونوپی در همکاری با برندهای مختلف در ایران داره. کمک به یونیسف برای حمایت از آموزش 14 میلیون کودک یا حفظ 10 میلیون هکتار از اکوسیستمهای حیاتی کره زمین شامل جنگلها، تالابها و اقیانوسها از همین تلاشهای ارزشمنده.
همایش بین المللی کاربران چری ۲۰۲۴ با شام و تجلیل از دستاوردهای چری و برندهای همکارش در کشورهای دیگه، از جملهام ویام به پایان رسید.
نگاه آخر
سرتاسر این سفر، بازدیدها و همایش آمیزهای از جدیت و نظم و پشتکار یه برند باسابقه رو با بینش عملیاتی و نوآوریهای فناورانه مختلف در کنار تعهد به حفظ محیط زیست و آگاهسازی جامعه به نمایش گذاشت. ترکیبی که همیشه مورد علاقه مونوپی بوده و شاید مقدمهای برای همکاریهای جدیتر در آینده باشه.