سفر و گردشگری

سفر به برزیل | برنامه‌ریزی برای سفری ماجراجویانه

اطلاعات سفر به برزیل

اگه دنبال یه سفر عالی و شگفت‌انگیز هستین، باید بگم که برزیل جای مناسبی برای شماست. شن و ماسه‌های طلایی، جنگل‌های بی‌پایان و ریتم‌های سامبا، همه‌شون توی این کشور خوشگل پیدا میشن. از ریودوژانیرو تا سائوپائولو، برزیل پر از جاذبه‌های گردشگریه که هر کدوم به نوع خودشون جذابیت دارن. توی جنگل‌های آمازون میتونین ساعت‌ها غرق در شگفتی بشین یا توی شهرهای بزرگ مثل ریودوژانیرو به پارتی‌ها و کافه‌های پر از رنگ و مزه برین و یا توی سواحل زیبای برزیل ریلکس کنین.

ولی خب، قبل از اینکه برین سفر، باید بگم که برزیل کشور بزرگ و پرماجراجوئیه که نیاز به برنامه‌ریزی دقیق داره. باید مقصدتون رو با دقت انتخاب کنین، زمان سفرتون رو مدنظر قرار بدین و با اطمینان با مسائل امنیتی آشنا بشین. همچنین، فرهنگ برزیل رو هم کاملاً درک کنین تا بتونین با مردم محلی رفیق بشین و تجربه درخشانی برای خودتون رقم بزنین. با این اوصاف، بهتره بریم سراغ نکاتی که باید توی سفر به برزیل بدونین. 

فهرست مطالب

نکاتی که قبل سفر به برزیل باید بدونیم

چه قصد سفر با تور برزیل رو داشته باشین، چه به هر شیوه دیگه‌ای می‌خواین راهی این کشور بشین قبل از سفر به برزیل، چند تا نکته هست که بهتره بدونین تا سفر براتون لذت‌بخش‌تر بشه. در ادامه در موردشون حرف می‌زنیم.

ریودوژانیرو پایتخت نیست

پایتخت برزیل ریودوژانیرو در سفر به برزیل

جالبه بدونین که شهر ریودوژانیرو تا سال ۱۹۶۰ پایتخت برزیل بوده و بعد از اون، پایتخت به برازیلیا که درست وسط برزیل قرار داره، منتقل شده. البته ناگفته نمونه که شهر ریودوژانیرو به عنوان پایتخت ایالت ریودوژانیرو شناخته میشه.

اسپانیایی زبان دوم یا زبان بومی پرمخاطب نیست

بعضی از گردشگرهایی که به برزیل میان، فکر می‌کنن اگه یه ذره اسپانیایی بلد باشن کارشون راه می افته، ولی واقعیتش اینه که پرتغالی زبان رسمی توی این کشوره. البته، بیشتر برزیلی‌ها به دلیل نیازهای تجاری، اسپانیایی و انگلیسی رو یاد میگیرن. با این حال، اینکه پرتغالی و اسپانیایی تقریباً شبیه به هم باشن، به این معنا نیست که صحبت کردن به زبان اسپانیایی به تنهایی سفر به برزیل رو آسون‌تر می‌کنه. پس بهتره قبل از سفر، یه کم زبان پرتغالی یاد بگیرین تا بتونین با مردم محلی راحت‌تر ارتباط برقرار کنین.

تور برزیل

تور کشور برزیل

  • بازدید جنگل و رودخانه آمازون، حیات وحش آمازون، بومیان آمازون، آبشار ایگوآسو، شهرگردی ریودوژانیرو، سائوپائولو
  • سطح برنامه: 3 از 5
  • اقامت در هتل 4 ستاره و لوژ جنگلی آمازون
  • خدمات تور شامل راهنمای تخصصی، بیمه مسافرتی، پروازهای داخلی، وعده‌های صبحانه و…

ناگفته نمونه که انگلیسی هم توی برزیل به طور گسترده صحبت نمی‌شه. ولی با این حال، بعضی از ساکنین سائوپائولو و چند مقصد گردشگری محبوب توی ریودوژانیرو میدونن که چه‌جوری انگلیسی حرف بزنن. پس اگه می‌خواین مردم محلی رو تحت‌تأثیر قرار بدین، بهتره چند تا عبارت پرتغالی یاد بگیرین.

تقریباً همه چیز رو می‌تونین با کارت اعتباری پرداخت کنین

سفر به برزیل با کارت اعتباری

حتی با وجود کلی کلاهبرداری، برزیل خیلی خوش‌بینانه به کارت پولی خصوصاً در شهرهای بزرگ یا نقاط توریستی برزیل نگاه می‌کنه. من بهتون پیشنهاد می‌کنم که برای کنترل کامل کارتتون، از طریق اپلیکیشن موبایل، یه کارت REVOLUT یا هر سرویس مشابه دیگه دریافت کنین که نرخ تبدیلش عالی باشه و امنیتش هم بالا باشه. یه چیز دیگه هم که باید بگم اینه که شارژ کردن این کارت‌ها از طریق اپلیکیشن موبایل فقط چند ثانیه طول می‌کشه. اگه فعالیت مشکوکی هم دیدین، توی چند ثانیه کارت رو باطل یا غیرفعال کنین.

برزیل همیشه گرم نیست، در برخی مناطق حتی برف می‌باره

بارش برف در کوه های شمال برزیل در اطلاعات سفر به برزیل

خب اگه شما هم جزء اون دسته از آدمایی هستین که اصلاً به ذهنشون هم خطور نکرده که ممکنه تو برزیل برف بیاد، باید بگم که سخت در اشتباهین و برزیل کشوریه که برف داره. توی نواحی جنوبی کشور، تو زمستون دمای هوا گاهی به زیر صفر هم می‌رسه و برف میباره.

توی مناطق شمالی برزیل، هوا در طول سال گرمسیریه، ولی اگه به جنوب بری، توی زمستون خیلی سرد میشه و برای اونایی که تو تور برزیل و سفر برزیل فقط دمپایی، تی شرت و شلوارک با خودشون دارن، می‌تونه یه شگفتی ناخوشایند باشه و حتماً از تعجب چشماشون گرد میشه.

از رفتن در جنگل به تنهایی خودداری کنین

مسلماً آمازون بی‌بدیل‌ترین زیستگاه توی دنیاست. علاوه بر این، خیلی بزرگه و برای اونایی که تنهایی می‌خوان این جنگل رو کشف کنن، خطرات بالقوه‌ای داره.  پس اگه می‌خواین توی این جنگل بارونی وقت بگذرونین، حتماً از راهنماهای کار بلد و واجد شرایطی که خطرات و مسیرهای آمازون رو عین کف دستشون بلدن راهنمایی بگیرین.

تاکسی‌های خود را از طریق آژانس‌های فرودگاه رزرو کنین یا از اوبر استفاده کنین

وقتی توی سفر به برزیل، به فرودگاه برزیل می‌رسین، می‌تونین تاکسی رو از طریق یکی از آژانس‌ها رزرو کنین یا با اوبر(اوبر شبیه به اسنپ و تپسیه) تماس بگیرین. همچنین می‌تونین از سواری‌های رهگذر استفاده کنین. هر چند که هزینه بیشتری داره. پس می‌تونین بدون نیاز به طی کردن مسیرهای غیرضروری، مستقیماً به هتل برین.

تور برزیل

تور کشور برزیل

  • بازدید جنگل و رودخانه آمازون، حیات وحش آمازون، بومیان آمازون، آبشار ایگوآسو، شهرگردی ریودوژانیرو، سائوپائولو
  • سطح برنامه: 3 از 5
  • اقامت در هتل 4 ستاره و لوژ جنگلی آمازون
  • خدمات تور شامل راهنمای تخصصی، بیمه مسافرتی، پروازهای داخلی، وعده‌های صبحانه و…

شرکت در بزرگ‌ترین کارناوال‌ها در سفر به برزیل

کارناوال ریو دو میلیون نفر رو به خیابون‌های ریودوژانیرو می‌کشونه تا با رقص، موسیقی و رژه با لباس‌های شگفت‌انگیز کارناوال، لذت ببرن. در طول کارناوال، که معروف‌ترین و بزرگ‌ترین جشن کارناوال در جهانه، رژه‌های خیابونی متنوعی توی سراسر ریو برگزار میشن.

به طور کلی، برای سفر به برزیل، حتماً باید از چند تا جاذبه گردشگری از جمله پانتانال، شلیاوکا، ریودوژانیرو و سائوپائولو بازدید کنین. در ضمن، از غذاهای محلی هم نمیشه چشم پوشی کرد، چرا که برزیل یه کشور خوشمزه و پر از غذای بی نظیر محلیه. با این اوصاف بار سفرتون رو ببندین و راهی این کشور شاد بشین.

سفر و گردشگری

اگه دوست دارید همراه مونوپی مهارت‌های طبیعت‌‌گردی رو آموزش ببینید، دور دنیا سفر کنید، سفرهای ورزشی آبی تجربه کنید و… حتما از طریق لینک زیر سری به قسمت سفر و گردشگری مونوپی بزنید.

مدرسه مونوپی

اگر دوست دارید دوچرخه سواری، دویدن، کوهنوردی و توسعه فردی را در کنار مربیان باتجربه و همراهان باانگیزه شروع کنید، کلاس‌های مدرسه مونوپی، انتخاب فوق‌العاده‌ای برای شما خواهد بود. برای مشاهده اطلاعات بیشتر، به مدرسه مونوپی مراجعه کنید.

چالش و مسابقه

مونوپی علاوه بر برگزاری کلاس در قسمت مدرسه مونوپی با کمک اساتید حرفه ای، چالش ها و مسابقاتی رو در زمینه های مختلف برگزار می کنه که همه ی دوستداران ورزش و مسابقه در سراسر ایران میتونن توی این چالش ها و مسابقات شرکت کنند. اگه شما هم دوست دارید خودتون رو به چالش بکشید حتما سری به قسمت چالش و مسابقه مونوپی بزنید.

نیازمندی مونوپی

مونوپی، پلتفرم برگزاری چالش و مسابقه با هدف فرهنگسازی در ورزش و حفظ محیط زیسته. در راستای تحقق این هدف شما میتونید کالاهایی که بهشون احتیاج ندارید رو در قسمت نیازمندی مونوپی به فروش برسونید و یا رایگان به دست کسی که میخوادش، برسونید. برای خرید و فروش کالای نو و دست دوم در حوزه ورزش، سلامتی و سفر و کمپینگ وارد لینک زیر بشید.

منابع مقاله:

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید