سفر و گردشگری

تور نپال | از هزینه‌ها تا فستیوال‌ها

تور نپال از هزینه ها تا فستیوال ها

سفر کردن یکی از بهترین لذت‌های زندگیه. خیلی وقت‌ها ترجیح می‌دیم یه سفر کوتاه یه‌روزه بریم تا روحیه‌مون تازه بشه. گاهی به سفرهای تفریحی چندروزه داخل مرزهای کشور زیبامون می‌ریم و بعضی وقت‌ها هم ترجیح ما یه کشور خارجیه! رفتن به کشور خارجی می‌تونه ما رو با فرهنگ‌ها، جغرافیا و مردم جدید آشنا کنه. دیدن مردمی که اصلا شبیه ما زندگی نمی‌کنن می‌تونه ذهن ما رو خیلی باز کنه. یکی از کشورهایی که برای سفر کردن توصیه می‌کنیم، کشور نپاله. کشور نپال که در شمال هندوستان قرار داره، به ‌اندازه کشورهای دیگه شناخته شده نیست! اما همین می‌تونه یه امتیاز مثبت باشه چون قرار نیست با انبوهی توریست سر و کله بزنین و با خیال راحت گردش می‌کنین. توی این مقاله مجله مونوپی می‌خوایم اطلاعاتی که برای تور نپال لازم دارین رو باهاتون به اشتراک بذاریم. با ما همراه باشین.

فهرست مطالب

بهترین زمان سفر با تور نپال

مهم‌ترین چیز برای مسافرت با تور، زمان برگزاری اون توره. معمولا در فصل‌هایی که آب و هوای کشور مقصد خوب باشه، مردم بیشتری به اون جا سفر می‌کننن و هزینه‌ی تور هم گرون می‌شه. در فصل‌های سرد سال تورها معمولاً ارزون‌ترن اما کمتر کسی به مسافرت میره، مگه این که به هوای سرد علاقه‌مند باشین!

اب و هوای نپال تور نپال

برای سفر به نپال هم، دونستن آب و هوای نپال خیلی مهمه. در ژانویه و فوریه که می‌شه همون دی و بهمنِ ما، هوای نپال خیلی سرده. بهتره در فصل‌های اکتبر و دسامبر و ماه مه، یعنی اواخر بهار با تور نپال سفر کنین. ژوئن تا آگوست هم فصل باران‌های موسمیه که با این که زیباست، اما سفر رو کمی سخت‌تر از حد معمول می‌کنه.

واحد پول نپال

برای سفر به هر جایی از دنیا باید در مورد واحد پول اون کشور اطلاعات داشته باشین. واحد پول نپال روپیه‌ی نپال نام داره و در زمان انتشار این مقاله، یعنی اردیبهشت 1402، هر روپیه نپال برابر با 3220 تومان ارزش داره. در تمام هتل‌ها و شهرهای بزرگ این کشور، خودپرداز وجود داره و می‌تونین پول نقد دریافت کنین. صرافی هم در اکثر هتل های بزرگ هست تا بتونین پول خودتون رو تبدیل کنین. جالبه بدونین که در نپال، اندازه اسکناس‌ها بر اساس ارزششون کم و زیاد می‌شه. یعنی هرچی ارزش اسکناسی بیشتر باشه، اندازه‌ی اون اسکناس هم بیشتره!

هزینه سفر به نپال

کشور نپال یکی از ارزون‌ترین مقاصد گردشگری برای مردم دنیاست. نپال یکی از کشورهای توسعه نیافته ست به همین دلیل بعضی زیرساخت‌ها رو به‌طور اساسی نداره. مثلاً برخی جاده‌های نپال هنوز خاکی هستن و آسفالت نشدن. البته این مورد حتی در برخی کشورهای اروپایی هم ممکنه دیده بشه، اما برای ما ایرانی‌ها معمول نیست. حمل‌و‌نقل در نپال شامل اتوبوس، تاکسی، مینی‌بوس، موتور و ریکشا، سه‌چرخه‌های معروفی که تو فیلم‌های هندی زیاد دیدیم، هستن. این مورد باعث می‌شه هزینه حمل و نقل اون‌قدر کم باشه که به‌چشم نیاد.

در کل هزینه‌ی غذا و حمل و نقل و گشت‌و‌گذارتون برای یک روز، بین 22 تا 45 دلار می‌شه. برای این‌که بخواین یه هتل دو یا سه ستاره بگیرین، باید شبی بین 35 تا 50 دلار هزینه کنین. به شما توصیه می‌کنیم که بدون تور نپال به این کشور سفر نکنین. هزینه سفر با تور نپال ممکنه کمی بیشتر باشه، اما در هتل بهتری می‌خوابین و امکانات بیشتری دارین. هم‌چنین درصورت بروز هر مشکلی، راهنمای تور شما رو راهنمایی و کمک می‌کنه. مونوپی در زیر مجموعه سفر و گردشگری تور نپال برگزار میکنه. اگه علاقه‌مندین که توی این ماجراجویی هیجان‌انگیز با ما همراه باشین، وارد لینک بشین.

بهترین غذاهایی که باید در تور نپال امتحان کنین!

در سفر به هر کشور و هر شهر جدیدی، باید غذای اون‌جا رو امتحان کنین. غذا در واقع نوعی تجلی فرهنگ مردم هر شهر و کشوره. در تور نپال هم غذاهای مختلف و متنوعی انتظار شما رو می‌کشن. موموس، ساموساس، پانی پوری، خاجاست و چاتاماری از غذاهایی هستن که باید امتحان کنین.

موموس غذای نپالی در تور نپال

موموس نوعی دامپلینگه که در کشورهای مختلف به شیوه‌های مختلف طبخ می‌شه. برای مثال، در افغانستان به اون آشک می‌گن. اگر به غذاهای کره‌ای علاقه داشته باشین، باید بگیم موموس شبیه ماندو غذای کره‌ایه. نپالی‌ها موموس رو با گوشت و سبزیجات درست می‌کنن و با نوعی سس مخصوص سرو می‌کنن. 

ساموساس هم در واقع سمبوسه‌ی خودمونه که با ادویه‌های نپالی درست می‌شه. اگه گیاه‌خوار باشین، پانی پوری انتخاب مناسبی برای میان‌وعده در تور نپال برای شماست. این غذا شیرینه و از سیب زمینی و سبزیجات تشکیل می‌شه.

فستیوال‌های تور نپال

برای انتخاب زمان سفر به هر کشوری، باید با فستیوال‌ها و جشنواره‌های اون کشور آشنا باشین. هم‌چنین اگه زمان سفرتون رو قبلاً انتخاب کردین، باید از برگزاری این فستیوال‌ها اطلاع داشته باشین تا در زمان مناسب، در مکان برگزاری حاضر بشین.

بزرگ‌ترین فستیوالی که می‌تونین در تور نپال ببینین، فستیوال بهاره‌ی داشین هست. در این فستیوال که به مدت 15 روز به مناسبت رسیدن بهار برگزار می‌شه، مردم در شهر جشن می‌گیرن و برای الهه‌ی دورگار، که بر شیطان پیروز شده و تونسته بهار رو برگردونه قربانی می‌کنن. بادبادک هوا کردن یکی دیگه از رسوم مردم در این جشنواره‌ی دیدنیه.

فستیوال هولی در تور نپال

جشنواره‌ی جالب بعدی، جشنواره‌ی هولی نام داره که قبل از رسیدن فصل باران‌های موسمی برگزار می‌شه. مردم در شهر جمع می‌شن و به سمت هم رنگ پرتاب می‌کنن. اگر در چنین زمانی به نپال رفتین، لباس‌های قدیمی تنتون کنین تا رنگی شدن لباس‌های نو، لذت بازی رو از شما نگیره.

تور نپال می‌تونه شما رو به یکی از کشورهای زیبای دنیا ببره تا با مزه‌ها، سنت‌ها و جاهای دیدنی جدید آشنا بشین. امیدواریم این مطلب تونسته باشه کمک زیادی در تصمیم‌گیری‌هاتون برای سفر با تور نپال بکنه. اگه تجربه سفر به نپال رو داشتین، خوشحال میشیم نظرتون رو در مورد این سفر با ما به اشتراک بذارین.

سفر و گردشگری

اگه دوست دارید همراه مونوپی مهارت‌های طبیعت‌‌گردی رو آموزش ببینید، دور دنیا سفر کنید، سفرهای ورزشی آبی تجربه کنید و… حتما از طریق لینک زیر سری به قسمت سفر و گردشگری مونوپی بزنید.

مدرسه مونوپی

اگر دوست دارید دوچرخه سواری، دویدن، کوهنوردی و توسعه فردی را در کنار مربیان باتجربه و همراهان باانگیزه شروع کنید، کلاس‌های مدرسه مونوپی، انتخاب فوق‌العاده‌ای برای شما خواهد بود. برای مشاهده اطلاعات بیشتر، به مدرسه مونوپی مراجعه کنید.

چالش و مسابقه

مونوپی علاوه بر برگزاری کلاس در قسمت مدرسه مونوپی با کمک اساتید حرفه ای، چالش ها و مسابقاتی رو در زمینه های مختلف برگزار می کنه که همه ی دوستداران ورزش و مسابقه در سراسر ایران میتونن توی این چالش ها و مسابقات شرکت کنند. اگه شما هم دوست دارید خودتون رو به چالش بکشید حتما سری به قسمت چالش و مسابقه مونوپی بزنید.

نیازمندی مونوپی

مونوپی، پلتفرم برگزاری چالش و مسابقه با هدف فرهنگسازی در ورزش و حفظ محیط زیسته. در راستای تحقق این هدف شما میتونید کالاهایی که بهشون احتیاج ندارید رو در قسمت نیازمندی مونوپی به فروش برسونید و یا رایگان به دست کسی که میخوادش، برسونید. برای خرید و فروش کالای نو و دست دوم در حوزه ورزش، سلامتی و سفر و کمپینگ وارد  لینک زیر بشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید