پیاده روی و دویدن, ورزش

معرفی 10 تا از بهترین پارک‌ های تهران برای دویدن

معرفی 10 تا از بهترین پارک های تهران برای دویدن

پیاده روی و دویدن یکی از بهترین راه‌های ورزش کردنه که می‌تونین با توجه به برنامه‌ی کاری‌تون صبح، بعد از کار و حتی در شب انجامش بدین. دویدن نه تنها به کاهش وزن و تناسب اندام کمک می‌کنه بلکه باعث ترشح هورمونی به نام اندوکانابینوئید می‌شه که در ایجاد احساس خوب و  مثبت تاثیر داره. پس دیگه وقتشه که لباس مناسب دویدن بپوشین و از خونه بزنین بیرون. اما اگه جای خوبی برای دویدن سراغ ندارین، این مطلب مجله مونوپی رو دنبال کنین. چون در ادامه قصد داریم لیستی از بهترین پارک های تهران برای دویدن رو معرفی کنیم.

فهرست مطالب

بهترین پارک های تهران برای دویدن و پیاده روی

برای شروع ورزش، همیشه همه‌مون کلی بهونه داریم، اما پیاده‌روی و دویدن از اون دسته ورزش‌هاییه که می‌تونین با یک لباس مناسب هم انجامش بدین. برای این‌که حال‌وهواتون هم کلی عوض شه، می‌تونین از پارک‌های کوچیک درب منزل‌تون گرفته، تا بهترین و بزرگ ترین پارک‌ های تهران برای دویدن رو انتخاب کنین.

بوستان بهشت مادران؛ مخصوص خانم‌ ها

بوستان بهشت مادران پارک برای پیاده روی

بهشت مادران یکی از بهترین پارک ‌های تهران برای دویدن هست که یک مسیر ویژه سرسبز و خوش‌آب‌وهوا برای دویدن خانم‌ها داره. این پارک مخصوص بانوان، در بزرگراه حقانی قرار گرفته. در این پارک می‌تونین بدون حجاب و با لباس راحت پیاده‌روی کنین.

نقاط مثبت

نقاط منفی

آرامش و امنیت بالا برای بانوان

محدودیت زمان استفاده از پارک

پارک پردیسان؛ بهترین آب و هوا

بی‌شک یکی از بهترین پارک های تهران برای دویدن پارک پردیسان هست که بین اتوبان حکیم غرب و همت قرار داره. این پارک یک انتخاب بی‌نظیر برای دویدنه؛ چونکه هم یک آب‌وهوای دلپذیر داره و هم 7 کیلومتر مسیر مخصوص دویدن و پیاده‌روی.

نقاط مثبت

نقاط منفی

دارای مسیر اختصاصی برای دویدن

نداشتن نور کافی برای دویدن در شب

بوستان نهج البلاغه؛ هم ورزش هم تفریح

پارک نهج البلاغه بهترین پارک های تهران برای دویدن

بوستان نهج البلاغه در دره فرحزاد واقع شده و به دلیل موقعیت جالبی که داره، یکی از بهترین پارک های تهران برای دویدن محسوب می‌شه. برای گشت‌وگذار و دویدن در این بوستان، باید کمی روی آمادگی بدنی خودتون کار کنین، چون پستی و بلندی زیاد داره.

نقاط مثبت

نقاط منفی

تنوع زیاد برای مسیرهای دویدن

داشتن شیب شدید در برخی از قسمت‌های پارک

پارک ملت؛ یکی از بهترین پارک های تهران برای دویدن

پارک لاله یکی از بهترین پارک های تهران برای دویدن

پارک ملت یکی از قدیمی‌ترین پارک‌ های تهران برای دویدنه که در خیابان ولیعصر قرار گرفته و دارای یک مسیر ویژه برای ورزش کردنه. مسیر پیاده‌روی و دویدن این پارک با درختان کهنسال و جذاب‌ترین گل‌ها پوشیده شده. به همین دلیل، در هر فصل سال به این پارک سر بزنین با یک منظره خاص روبه‌رو می‌شین.

نقاط مثبت

نقاط منفی

امکانات زیاد وسایل ورزشی

نداشتن جا پارک

بوستان لاله؛ مسیری در قلب تهران

پارک لاله یکی از بهترین پارک های تهران برای دویدن

پارک لاله که در قلب تهران و تقاطع بلوار کشاور و کارگر شمالی قرار گرفته یکی دیگه از پارک ‌های تهران برای دویدنه که کلی دستگاه و مسیر ویژه برای ورزش کردن داره! خوبی این پارک اینه که در هر ساعت و هر فصل سال کلی ورزشکار داره و از هر دری که وارد بشین، افرادی رو می‌بینین که سخت در حال بازی کردن والیبال، تنیس روی میز، بدمینتون، فوتبال و غیره هستن.

نقاط مثبت

نقاط منفی

مسیر استاندارد برای دویدن و پیاده‌روی

کمبود جا پارک ماشین

پارک پلیس؛ دویدن در عمارت ارباب هرمز

بیاین از مرکز و غرب تهران کمی فاصله بگیریم و به سمت شرق و تهرانپارس بریم. یکی از بهترین پارک ‌های تهران برای دویدن در این منطقه، با نام پارک پلیس شناخته می‌شه. بخش شمالی این پارک به‌طور ویژه برای دوچرخه‌ سواری و پیاده‌روی در نظر گرفته شده. البته عمارت ارباب هرمز یکی از عمارت‌های دوران قاجاریه نیز در بخش شمالی قرار داره که می‌تونین به‌عنوان اولین موزه گرافیک تهران ازش بازدید کنین.

نقاط مثبت

نقاط منفی

مناسب برای دویدن در شب

عدم اطلاع‌رسانی برای معرفی امکانات پارک

پارک شهر؛ سفر به تهران قدیم

پارک شهر، نخستین پارک در جنوب تهرانه که 5 هکتار مساحت داره و  مسیر پیاده‌روی و دویدن اون با درختان کهنسال پوشیده شده. پارک شهر علاوه بر این‌که یکی از بهترین پارک ‌های تهران برای دویدنه، برای افرادی که به پرنده علاقه دارن هم جذابه. شما بعد از دویدن می‌تونین به سایت پرنده‌نگری این پارک برین و با استفاده از دوربین‌های دوچشمی و تلسکوپ، 40 گونه پرنده رو تماشا کنین.

نقاط مثبت

نقاط منفی

مسیر اختصاصی و استاندارد دویدن

قرارگیری در محدوده طرح ترافیک

بوستان قیطریه؛ دویدن در پارک جنگلی شهری

پارک قیطریه پارک برای پیاده روی

یکی دیگه از پارک های تهران که برای دویدن و پیاده‌روی عالیه، پارک قیطریه برای ساکنین شمال تهرانه. این پارک 122 مترمربع مساحت داره و در جنوب بزرگراه صدر قرار گرفته. پارک قیطریه کلی امکانات ورزشی داره که برای هر گروه سنی، از کودک گرفته تا سالمند، می‌تونه جذاب و مفید باشه.

نقاط مثبت

نقاط منفی

برگزاری برنامه‌های متنوع آموزشی و فرهنگی

کمبود جای پارک خودرو

بوستان ولایت؛ بهترین پارک برای دویدن در جنوب تهران

اگه در منطقه جنوب تهران زندگی می‌کنین، پیشنهاد ما برای دویدن، رفتن به بوستان ولایت هست. این پارک ۳۰۰ هکتار مساحت داره و بین مناطق ۱۹ و ۱۶ قرار گرفته. خوبی این پارک اینه که دو مسیر برای پیاده‌روی و دویدن داره. یکی از این مسیرها که با نام شهربانو معروفه مسیر ویژه برای بانوانه و یک مسیر استاندارد و اختصاصی دیگه نیز در خود بوستان ولایت قرار داره.

نقاط مثبت

نقاط منفی

مجهز به زمین‌های متعدد برای ورزش

کمبود حمل‌ونقل عمومی برای رسیدن به پارک

بام لند؛ دویدن در یک مسیر لاکچری

بام لند بیشتر از این‌ که مسیر پیاده‌روی و دویدنش معروف باشه، به‌عنوان یک مرکز تجاری- تفریحی شناخته می‌شه! با این‌حال این مرکز دارای یک مسیر 6 کیلومتری برای دویدن و پیاده‌روی هست که دور تا دور دریاچه رو پوشش می‌ده.

نقاط مثبت

نقاط منفی

تنوع گسترده در امکانات ورزشی و تفریحی

شلوغ بودن محوطه در روزهای تعطیل

اگرچه در این مطلب 10 تا از بهترین پارک ‌های تهران برای دویدن معرفی شده اما اگه می‌خواین پیاده‌روی و دویدن رو در کنار مربیان حرفه‌ای تجربه کنین، می‌تونین در کلاس آموزش دویدن مونوپی ثبت‌نام کنین. این مجموعه با هدف فرهنگسازی در ورزش، تغذیه، اجتماع و محیط زیست، اقدام به برگزاری انواع مسابقه، چالش و کلاس‌های آموزشی می‌کنه. همچنین خوشحال می‌شیم که تجربه دویدن در پارک‌های تهران رو با ما به اشتراک بذارین.

Monoppy

مدرسه مونوپی

اگر دوست دارید دوچرخه سواری، دویدن و کوهنوردی را در کنار مربیان باتجربه و همراهان باانگیزه شروع کنید، کلاس‌های مدرسه مونوپی، انتخاب فوق‌العاده‌ای برای شما خواهد بود. برای مشاهده اطلاعات بیشتر، به مدرسه مونوپی مراجعه کنید.

Monoppy

چالش و مسابقه

مونوپی علاوه بر برگزاری کلاس در قسمت مدرسه مونوپی با کمک اساتید حرفه ای، چالش ها و مسابقاتی رو در زمینه های مختلف برگزار می کنه که همه ی دوستداران ورزش و مسابقه در سراسر ایران میتونن توی این چالش ها و مسابقات شرکت کنند. اگه شما هم دوست دارید خودتون رو به چالش بکشید حتما سری به قسمت چالش و مسابقه مونوپی بزنید.

Monoppy مونوپی

نیازمندی مونوپی

مونوپی، پلتفرم برگزاری چالش و مسابقه با هدف فرهنگسازی در ورزش و حفظ محیط زیسته. در راستای تحقق این هدف شما میتونید کالاهایی که بهشون احتیاج ندارید رو در قسمت نیازمندی مونوپی به فروش برسونید و یا رایگان به دست کسی که میخوادش، برسونید. برای خرید و فروش کالای نو و دست دوم در حوزه ورزش، سلامتی و سفر و کمپینگ وارد  لینک زیر بشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید