توسعه‌فردی

اجوتینمنت | از سرگرمی تا دانشگاه هاروارد

اجوتینمنت از سرگرمی تا دانشگاه هاروارد

تحصیل و آموزش توی زندگی هر شخصی، نقش خیلی مهمی داره. شما اگه آموزش نبینین، نمی‌تونین خلبان بشین، نمی‌تونین توی شرکتی که دوست دارین کار کنین و حتی نمی‌تونین یک قهوه برای خودتون درست کنین! همه ما قبول داریم که آموزش دیدن خیلی وقت‌ها می‌تونه سخت و طاقت‌فرسا باشه، اما اگه آموزش همراه با سرگرمی باشه چی؟ حتی از اون بهتر، سرگرمی همراه بشه با آموزش. اینجا باید رفت سراغ اجوتینمنت (Edutainment).

حالا که میشه هم بازی کرد و هم آموزش دید؟ اونم خیلی کاربردی و عملی! دیگه می‌تونین همه مهارت‌های دنیا رو یاد بگیرین، نه؟! تا انتهای این مطلب همراه مونوپی بمونین تا بیشتر با مفهوم یادگیری همراه آموزش یا همون Edutainment آشنا بشین.

فهرست مطالب

اجوتینمنت؛ راه حلی برای یادگیری آسان مفاهیم پیچیده!

ایده سرگرمی همراه با یادگیری اولین بار به ذهن آقای والت دیزنی (Walt Disney) رسید. اونم دو تا کلمه Education و Entertainment رو با هم ترکیب کرد و یک اصطلاح به نام اجوتینمنت – Edutainment ساخت. بسیاری از ارگان‌ها و مراکز آموزشی معتبر در سراسر دنیا، از این روش برای آموزش به کارمندان‌شون استفاده می‌کنن.

اجوتینمنت راه حلی برای یادگیری آسان

برای ارائه سرگرمی همراه با آموزش، میشه از ابزارهای مختلفی استفاده کرد. از کتاب گرفته تا تورهای یک روزه به اماکن باستانی و باغ وحش! این نوع از آموزش باعث شده تا هزاران کمپانی توی دنیا بتونن پول‌های بزرگی به جیب بزنن و یادگیری رو برای تمامی شهروندها آسون کنن.

مزایای سرگرمی با آموزش؛ حتی بهتر از چیپس با ماست موسیر!

سرگرمی با آموزش بهترین ترکیب دنیاست، حتی بهتر از ماست موسیر با چیپس. این قالب آموزشی توی مدارس، محل کار و خونه‌ها استفاده می‌شه و محدودیتی روی روند یادگیری نداره. به نوعی می‌شه گفت که اجوتینمنت شبیه به یادگیری بر اساس موقعیت (SBL) است. فقط توی روش سرگرمی با آموزش، جذابیتش باعث میشه تا مخاطب‌هامون توی مسیر یادگیری بمونن.

5 مورد از بهترین مزایای سرگرمی به همراه آموزش عبارتند از:

انگیزه برای یادگیری مطالب

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های اجوتینمنت اینه که مخاطبین رو تشویق می‌کنه که دوباره به پلتفرم برگردن و آموزش ببینن. یکی از دلایل اصلی رها کردن دوره‌های آموزشی، این بود که یادگیری سخت و طاقت‌فرسا می‌‌شد. اما با سرگرمی در کنار یادگیری، به راحتی مفاهیم را می‌تونین برای مخاطبین تدریس کنین.

اگه شما هم دوست دارین همراه سرگرمی آموزش ببینین، می‌تونین با مونوپی در ورکشاپ توسعه فردی همراه بشین.

خلاق باشید

معمولا توی بازی‌هایی که همراه با یادگیری میشه، خلاقیت شرکت‌کننده‌ها به شدت بالا می‌ره. توی این بازی‌ها منطق و دو‌دوتا چهارتای دنیای واقعی حاکم نیست و می‌‌تونین با تخیل‌تون در ارتباط باشین.

پرورش دادن مهارت‌های نرم

توی سرگرمی همراه با آموزش، معمولا مهارت‌های نرمی مانند مذاکره کردن و ارتباط گرفتن با دیگران، به خوبی در شرکت‌کننده‌ها تقویت می‌شه.

درک راحت مفاهیم سخت

برای خیلی از افراد، یاد گرفتن مفاهیم تئوری مثل این که چطوری بتونیم یک شرکت موفق راه‌اندازی کنیم؟ یا چطوری بتونیم درک کنیم ذهنیت رشد چیه؟ سخته! اما بازی کردن و تجربه کردن مراحل باعث میشه تا بتونید راحت‌تر مفاهیم رو درک کنین.

یادگیری عمیق و بر اساس تجربه

یکی دیگر از بهترین مزایای اجوتینمنت تاثیریه که روی روند یادگیری ما داره. اگه یک مفهوم تئوری رو مطالعه کنین، بعد از چهار یا پنج روز در ذهن شما محو میشه. اما اگه یک مفهوم رو به صورت تجربی درکش کنین، موندگاری بالاتری در ذهن‌تون داره. دقیقا همون کاری که سرگرمی با آموزش می‌کنه.

کاربرد اجوتینمنت در حوزه‌های مختلف

Edutainment توی تقریبا تمامی حوزه‌ها می‌تونه مفید باشه، فرقی نداره که مدیر یک مدرسه هستین یا یک شرکت بزرگ تولید پوشاک، با استفاده از این قالب آموزشی، می‌تونین مفاهیم زیادی را یاد بدین. مثلا به دانش‌آموزان‌تون یاد بدین چطوری یک گیاه فوتوسنتز می‌کنه و به کارمندان‌تون یاد بدین چطوری می‌تونن مشتری‌مدارتر باشن.

کاربردهای اجوتینمنت

اجوتینمنت رو میشه توی کلاس‌های درس پیاده‌سازی کرد. فرقی هم نداره که کلاس درس توی مدرسه و دانشگاه باشه یا کلاس‌های آموزشی خصوصی. به‌طور کلی می‌تونه روی روند یادگیری بهتر مفاهیم درسی خیلی تاثیرگذار باشه. این قالب از آموزش برای تمامی رده‌های سنی هم مناسبه.

یعنی می‌تونین حتی مفاهیم کسب‌وکار رو به کودک‌های شیش ساله هم یاد بدین. مثلا بازی مونوپولی می‌‌‌تونه ذهنیت خوبی درباره خرید و فروش ملک برای بچه‌ها درست کنه.

مونوپی به مناسبت سال جدید چالش مجازی نوروز 1402 برگزار می‌کنه که توی این چالش قراره در زمینه‌های توسعه‌فردی، تغذیه و ورزش کلی نکته جدید یادبگیرین و پیشرفت کنین.

همه ما دوست داریم سرگرم بشیم، حالا اگه این سرگرمی و حال خوب، توی فرمت یادگیری باشه، می‌تونه نتیجه خیلی جذابی رو برامون داشته باشه. اجوتینمنت مسیریه که می‌‌تونین سال‌ها توی اون قدم بزنین و از یادگیری خسته نشین.

ایجاد کردن اشتیاق در مخاطب، یادگیری عمیق مطالب و ساده‌سازی مفاهیم سخت، از ویژگی‌های Edutainment است. 

ممنون که تا انتهای مقاله همراه مجله مونوپی بودین. تا حالا در کلاس یا ورکشاپی شرکت کردین که به این روش آموزش ببینین؟ خوشحال میشیم تجربه خودتون رو با ما به اشتراک بذارین.

Monoppy

مدرسه مونوپی

اگر دوست دارید دوچرخه سواری، دویدن، کوهنوردی و توسعه فردی را در کنار مربیان باتجربه و همراهان باانگیزه شروع کنید، کلاس‌های مدرسه مونوپی، انتخاب فوق‌العاده‌ای برای شما خواهد بود. برای مشاهده اطلاعات بیشتر، به مدرسه مونوپی مراجعه کنید.

Monoppy

چالش و مسابقه

مونوپی علاوه بر برگزاری کلاس در قسمت مدرسه مونوپی با کمک اساتید حرفه ای، چالش ها و مسابقاتی رو در زمینه های مختلف برگزار می کنه که همه ی دوستداران ورزش و مسابقه در سراسر ایران میتونن توی این چالش ها و مسابقات شرکت کنند. اگه شما هم دوست دارید خودتون رو به چالش بکشید حتما سری به قسمت چالش و مسابقه مونوپی بزنید.

Monoppy مونوپی

نیازمندی مونوپی

مونوپی، پلتفرم برگزاری چالش و مسابقه با هدف فرهنگسازی در ورزش و حفظ محیط زیسته. در راستای تحقق این هدف شما میتونید کالاهایی که بهشون احتیاج ندارید رو در قسمت نیازمندی مونوپی به فروش برسونید و یا رایگان به دست کسی که میخوادش، برسونید. برای خرید و فروش کالای نو و دست دوم در حوزه ورزش، سلامتی و سفر و کمپینگ وارد  لینک زیر بشید.

منابع مقاله:

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید