دوچرخه, ورزش

راهنمای جامع خرید دوچرخه دست دوم

خرید دوچرخه دست دوم

تو دنیای دوچرخه سواری آدما میشن دو دسته، اونایی که دارن حرفه ایی فعالیت میکنن و اونایی که نمی دونن به این رشته علاقه دارن یا نه. برای شروع کردن این تجربه هم قطعا نیاز داریم که دوچرخه داشته باشیم اما دوچرخه الان تو کشور ما به خاطر تحریم ها و قیمت دلار یه وسیله‌ی گرون محسوب می‌شه و خب ممکنه خیلی ها یا صرف نظر کنن یا منتظر یه فرصت خوب باشن.اینجاست که خرید دوچرخه دست دوم تو مونوپی می‌تونه یه گزینه خیلی مناسب باشه.

فهرست مطالب

چرا باید دوچرخه دست دوم بخریم؟

یکی از راه هایی که کمک می‌کنه به نسبت، خرید کم هزینه تری داشته باشی اینه که دنبال دوچرخه های دست دوم بگردی؛ الان کلی وبسایت و اپلیکیشن مناسب هست که خرید رو راحت تر می‌کنه و تو داری پول کمتری پرداخت می‌کنی و در عین حال همه‌ی مزایای یه دوچرخه‌ی خوب هم داری.

تو این مقاله مونوپی تصمیم گرفتیم خیلی مفصل درباره خرید دوچرخه دست دوم بگیم تا بتونی یه خرید امن داشته باشی و با این راهنمایی ها از ریسک های این خرید دور بمونی.

مقاله پیشنهادی: معرفی اصلی‌ترین قطعات دوچرخه + تصویر

برای خرید دوچرخه دست دوم هم مثل هر خرید دیگه ایی نیاز داری که دربارش بخونی و اطلاعات ات و بالا ببری چون اگه تا حالا دوچرخه نداشتی، همونطور که تو راهنمای انواع دوچرخه گفتیم، با یه طیف وسیع مدل و برند روبرویی که خب باید بسته به هدف‌ات انتخاب کنی چه دوچرخه‌ایی برات مناسبه.

با توجه به تنوع خیلی زیاد برند و دوچرخه، انتخاب دوچرخه دست دوم قاعدتا کار سخت تریه و برای اینکه تو بازار خرید و فروش سرت کلاه نره، بهتره که یکم بیشتر وقت بذاری و روی چند تا برند متمرکز بشی تا بتونی مقایسه انجام بدی. ولی تو مونوپی که یه پلتفورم ورزشیه، بهت کمک می‌کنیم خرید امنی داشته باشی.

بخش هایی که باید حتما چک بشن:

دلیل اینکه دوچرخه دست دوم می‌خریم اینه که بتونیم قیمت پایین تری از نو و آکبند رو پیدا کنیم. اما اگه نتونیم تو خرید انتخاب درستی بکنیم ممکنه دوچرخه برامون انقدری خرج داشته باشه که کاملا به ضررمون تموم بشه؛ بنابرین پیشنهاد می‌کنیم که از یه دوچرخه سوار یا دوستی که تو این زمینه تخصص داره کمک بگیرید واین بخش هارو چک کنید.

برای شروع بهتره که با چک کردن قطعه‌های گرون قیمت شروع کنید و به سمت ارزون برید.

  • بدنه و دوشاخ جلو: مهمترین قسمت دوچرخه بدنه اشه که قابل تعویض هم نیست، و شما با یه بررسی کلی می‌تونید متوجه آسیب، ترک ها و ضرب خوردگی و پوسیدگی های روی بدنه بشید و چک کنید که فرورفتی نداشته باشه.
  • گیربکس و دو شاخ: توجه کردن به دوشاخ باید تو اولویت باشه. با وارد کردن یه فشار به دو شاخ و ترمز ها می‌تونید متوجه مشکل بشید اگر صدایی داشته باشه.
  • لاستیک و چرخ ها: با اینکه لاستیک از قسمت های قابل تعویضه باید دقت کنید که هزینه‌ی زیاد و بابت این قسمت پرداخت نکنید. با یک نگاه کلی به چرخ ها متوجه سایش چرخ‌ها و طول عمر اونا می‌شید.
  • زنجیر و دنده ها: قسمت بعدی که باید چک کنید، زنجیر دوچرخه ست. درسته که هزینه‌‌ی زیادی نداره ولی اگر تعویض یا گشاد شده باشه متوجه میشید. قسمت بعدی دنده هاست که بهتره همه رو دونه دونه چک کنید و یه دور بزنید باهاش که ببینید راحت تعویض می‌شن و سالم‌اند.
  • ترمز ها و براکت پایین: بخش آخری که باید تو دوچرخه دست دوم چک کنید توپی تنه و ترمز دوچرخه ست. با گرفتن ترمز های جلو و عقب می‌تونید متوجه درست بودن اونا بشید که راحت گرفته بشن و لنت ها سالم .

مقاله پیشنهادی: بدون تجهیزات دوچرخه سواری رکاب نزن!

نکته ایی که درباره دوچرخه دست دوم وجود داره اینه که خوب نگهداری کردن از دوچرخه اهمیت داره، اما اقلامی که در دوچرخه استفاده میشه مصرفی هستن و ممکنه عمرشون تموم شده باشه، و قطعات نیازمند تعویض تو قیمت نهایی دوچرخه تاثیر زیادی می‌ذاره.

ممکنه موقع خرید دوچرخه دست دوم به شما پیشنهاد لوازم و تجهیزاتی مثل کلاه و دستکش هم در کنارش بشه که بهتره اونارو خودتون جداگانه بخرید و هزینه‌ اتون رو صرف این موارد اضافی نکنید.

از مدل ها و برند هایی که مدنظرتون هست استعلام قیمت بگیریدو قیمت نو و به روز، و دست دومش رو به همراه مدل های مشابه چک کنید که اگر دوچرخه ایی خیلی زیر قیمت یا خیلی بالاتر باشه متوجه بشیدو تجهیزات‌اش و چک کنید.

قبل از هر چیزی سایز دوچرخه مناسب خودتون رو انتخاب کنید و به هیچ وجه دوچرخه ایی رو فقط به خاطر قیمت مناسب اش نخرید و همچنین قبل از حضوری دیدن دوچرخه پولی پرداخت نکنید.

بهتره که موقع خرید دوچرخه دست دوم این سوالا رو از فروشنده بپرسید که خرید شفاف تری داشته باشید.

برای استفاده از دوچرخه دست دوم بهتره که بدونی چقدر ازش استفاده شده و چقدر دیگه از عمرش باقی مونده.

جوابی که فروشنده به شما میده نشون دهنده سلامت و اصل بودن دوچرخه است.

تعداد دفعاتی که دوچرخه سرویس شده نشون دهنده زمانیه که ازش استفاده شده و اینکه جای خوبی سرویس شده باشه.

اگر دوچرخه رو از جای معنبری خریده باشن و رسید اش رو داشته باشن یعنی دوچرخه دزدی نیست و می‌تونید بهش اعتماد کنید.

تا حالا قطعه ایی تحت عنوان ضمانت تعویض شده؟

آیا تا حالا خراب شده؟

نه تنها هیچ اشکالی نداره اگه این سوالا رو بپرسید بلکه نشون میده چقدر تحقیق کردید.

حالای توی مونوپی شما میتونید هر وسیله‌ی ورزشی که نیاز ندارید و آگهی کنید و هر چیزی که لازم داشتید و خیلی راحت بخرید.

امیدورام که این مقاله مونوپی بهتون کمک کنه که دوچرخه دست دوم مناسب خودتون و انتخاب کنید و تجربه خوبی از خرید دست دوم داشته باشید.

هر پیشنهاد و انتقادی داشتید به مونوپی منتقل کنید و همچنین اگه تجربه خرید دست دوم از مونوپی داشتید باهامون به اشتراک بذارید.

Monoppy

مدرسه مونوپی

مونوپی در مدرسه ورزشی خودش، از اساتید حرفه‌ای کمک گرفته و دوچرخه سواری را در کنار انجام فعالیت‌های اجتماعی، به شکل استاندارد آموزش می‌دهد. اگر شما هم دوست دارید که در کنار تعاملات اجتماعی، در دوره‌های حرفه‌ای و اصولیِ دوچرخه سواری شرکت کنید، برای اطلاعات بیشتر حتماً سری به مدرسه مونوپی بزنید.

Monoppy

چالش و مسابقه

مونوپی علاوه بر برگزاری کلاس های دوچرخه سواری در قسمت مدرسه مونوپی با کمک اساتید حرفه ای، چالش ها و مسابقاتی رو در زمینه های مختلف برگزار می کنه که همه ی دوستداران ورزش و مسابقه در سراسر ایران میتونن توی این چالش ها و مسابقات شرکت کنند. اگه شما هم دوست دارید خودتون رو در دوچرخه سواری به چالش بکشید حتما سری به قسمت چالش و مسابقه مونوپی بزنید.

Monoppy مونوپی

نیازمندی مونوپی

مونوپی، پلتفرم برگزاری چالش و مسابقه با هدف فرهنگسازی در ورزش و حفظ محیط زیسته. در راستای تحقق این هدف شما میتونید کالاهایی که بهشون احتیاج ندارید رو در قسمت نیازمندی مونوپی به فروش برسونید و یا رایگان به دست کسی که میخوادش، برسونید. برای خرید و فروش کالای نو و دست دوم در حوزه ورزش، سلامتی و سفر و کمپینگ وارد لینک زیر بشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید