سفر و گردشگری

جاذبه های گردشگری ماداگاسکار | از پایتخت تا پارک ملی سینگی دِ بِماراها

جاذبه های گردشگری ماداگاسکار

ماداگاسکار یک کشور فوق‌العاده زیبا و جذابه که توی اقیانوس هند قرار داره. این کشور با داشتن یه طبیعت خیره‌کننده، فرهنگ و تاریخ بسیار پررنگ و زیبایی‌های جنگلی، گردشگران محلی و خارجی رو به خودش جذب می‌کنه. از پایتخت این کشور یعنی آنتاناناریوو تا پارک ملی سینگی دِ بِماراها، ماداگاسکار با جاذبه‌های بی‌شماری پر شده که تجربه سفر به این کشور رو فوق‌العاده می‌کنه. تو این مقاله، بعضی از جاذبه های گردشگری ماداگاسکار از جمله شهرهای تاریخی، مناطق طبیعی و پارک‌های ملی اون رو بررسی می‌کنیم. پس با مونوپی همراه باشین.

فهرست مطالب

معرفی جاذبه های گردشگری ماداگاسکار

خب، کم‌کم بریم سراغ معرفی جاهای جذاب و بی‌نظیر ماداگاسکار:

آنتاناناریوو

آنتاناناریوو یکی از جاذبه های گردشگری ماداگاسکار

یکی از عجایب ماداگاسکار، پایتخت این کشوره که ترکیب زیبایی از سنت‌ها و فرهنگ رو به نمایش می‌گذاره. این شهر تو دامنه کوه‌های اطراف و در ارتفاع ۱۴۰۰ متری قرار داره. تو بخش قدیمی‌تر شهر هنوز رد‌پای سازه‌های پاریسی و نشانه‌های استعمار فرانسه رو تو دامنه‌های تپه‌ها میشه دید. بااین‌حال، در مقایسه با بقیه جزیره ماداگاسکار، آنتاناناریوو یکی از شهرهاییه که پیشرفت داشته.

پارک ملی Ranomafana

پارک ملی Ranomafana که تو منطقه جنوب شرقی ماداگاسکار و نزدیک روستای Ranomafana  قرار گرفته، یکی از پارک‌های محبوب این کشور به شمار میره. بخش شرقی این پارک، دیدنی‌ترین بخش این پارکه  که با نهرهای زیادی که از وسط تپه‌های جنگلی انبوه جاری می‌شن، جذابیت بیشتری به این پارک داده. همینطور، لمور بامبو طلایی، حیوانی که رژیم غذاییش شاخه‌های بامبو هستش تو این پارک زندگی می‌کنه و متاسفانه در حال انقراضه.

تور ماداگاسکار

تور ماداگاسکار

  • مدت زمان تور: 17 روز
  • سطح برنامه: 5 از 5
  • بازدید از شهر آنتاناناریوو، رودخانه سیریبینا، صخره های جینگی، لمورها و آفتاب پرست ها، درختان باوباب، پارک ملی مانتادیا

پارک ملی ماسوالا

پارک ملی ماسوالا از جاذبه های گردشگری ماداگاسکار

از جاذبه های گردشگری ماداسگار، پارک ملی ماسوالا تو قسمت شمال‌شرقی این جزیزه ست و تقریباً ۲۵۰ مایل از جنگل‌های بارانی فاصله داره. این پارک ملی سه تا پارک دریایی هم داره. تو این پارک، ده‌ها گونه مختلف لمور، مثل Aye-aye که لقب بزرگ‌ترین پستاندار شب رو داره تو این پارک زندگی می‌کنن. همینطور، تو این پارک، حیوانات زیاد دیگه شامل پرندگان و خزندگان زندگی می‌کنن. مثلا، یه قورباغه تو این پارکه به نام قورباغه گوجه‌فرنگی که به خاطر رنگ قرمزش معروفه. علاوه بر این، پارک‌های دریایی Tampolo، Ambodilaitry و Ifaho هم برای ماجراجویی‌های غواصی و کایت‌سواری عالی‌ هستن.

خیابان بائوباب‌ها

خیابان بائوباب

تو جاده خاکی بین مورونداوا و بلونی در غرب ماداگاسکار، یه خیابانی وجوده داره که به خیابان بائوباب‌ها معروفه و واقعاً شگفت‌انگیزه چون درختای بائوباب این خیابان ۸۰۰ سال سن دارن. داستانشون هم اینه که اول توی یه جنگل استوایی بودن ولی به مرور زمان، کشاورزی باعث شد که جنگل‌ها پاکسازی بشن و فقط درختای بائوباب معروف باقی بمونن. خلاصه، این درختا به عنوان یه نماد تاریخی، خیلی ارزشمند هستن و جزو عجایب ماداگاسکار به حساب میان. ناگفته نمونه که چشم‌انداز خیابان بائوباب‌ها خیلی جذابه و باعث میشه که گردشگران از سراسر جهان بیان و با دیدنش لذت ببرن.

پارک ملی انداسیب-مانتادیا

پارک ملی انداسیب-مانتادیا

پارک ملی Andasibe-Mantadia تو شرق ماداگاسکار خیلی شگفت‌انگیزه. این پارک به مساحت تقریبی ۱۰۰ مایل مربع، خونه یازده گونه مختلف لموره که بزرگ‌ترین لمور کشور، ایندری، هم تو این پارک زندگی می‌کنه. این پارک، نزدیک پایتخت ماداگاسکار، یعنی آنتاناناریووه واقع شده و به دو منطقه، پارک ملی Mantadia و ذخیره‌گاه Analamazoatra، تقسیم می‌شه. Andasibe-Mantadia یکی از ساده‌ترین پارک‌ها برای بازدیده و راهنماهای محلی تورهای ۱ تا ۶ ساعته رو تو این منطقه برگزار می‌کنن. خلاصه این پارک برای گردشگرا خیلی جذابه و حتماً باید برای بازدید بهش سر بزنین.

ایفاتی

ایفاتی، اسم دو تا روستای ماهیگیری تو سواحل جنوب‌غربی ماداگاسکاره. تو این منطقه، یه صخره مرجانی به طول ۶۰ مایل هست که به عنوان موانع طبیعی در برابر امواج خشن دریا عمل می‌کنه و آب‌های ساحلی رو به‌وجود میاره که برای غواصی و ماهیگیری عالیه. منطقه داخلی ایفاتی به دلیل جنگل‌های خاردارش معروفه و توش درختای بائوباب با شکل عجیب خودشون قرن‌ها رشد کردن و تبدیل به یک قطب گردشگری شدن.

تور ماداگاسکار

تور ماداگاسکار 

  • مدت زمان تور: 17 روز
  • سطح برنامه: 5 از 5
  • بازدید از شهر آنتاناناریوو، رودخانه سیریبینا، صخره های جینگی، لمورها و آفتاب پرست ها، درختان باوباب، پارک ملی مانتادیا

رویال تپه آمبوهیمانگا

تپه سلطنتی آمبوهیمانگا یه دهکده تاریخیه که برای مردم این کشور به مدت ۵۰۰ سال، یکی از مکان‌های مقدس بوده. تو گذشته، خانواده سلطنتی ماداگاسکار توی این دهکده زندگی می‌کردن. دیواری که این روستا رو احاطه کرده، سال ۱۸۴۷ با ملات آهک و سفیده تخم‌مرغ ساخته شده. این دهکده به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری ماداگاسکار بسیار مشهور و پر از توریسته.

جزیره بوراها

جزیره بوراها از عجایب ماداگاسکار

این ساحل که یه ساحل بکر به اسم جزیره سنت ماریه در امتداد ساحل شرقی ماداگاسکار قرار گرفته. درختای نخل ردیف‌شده و تالاب‌های لاجورد، این ساحل رو به یه مقصد برای عاشقان ساحل در طول سال تبدیل کردن. این منطقه زیبا و دلنشین، برای گردشگرانی که دنبال صلح و آرامش در طبیعت هستن، یه مقصد بسیار جذابه.

پارک ملی سینگی دِ بِماراها

پارک ملی سینگی دِ بِماراها از عجایب ماداگاسکار

تو این منظره چشمگیر، طبیعت با زیبایی‌های بی‌نظیر خودش خیلی خوب دیده میشه. اینجا ذخایر فسیلی و تک‌سنگ‌های عظیم حکاکی‌شده هم وجود داره که از بهترین نمونه‌های زیبایی طبیعت هستن. این پارک طبیعی  سنگ‌های بزرگ و میخ‌داری داره که از سنگ‌های آهکی درست شدن و تقریبا از حدود ۵ میلیون سال قبل شکل‌گرفتن. این منطقه به Tsingies هم مشهوره. ناگفته نمونه که شگفتی‌های طبیعی این پارک توسط سازمان یونسکو به عنوان میراث جهانی ثبت شده  و جزء مکان‌های هیجان‌انگیز برای ماجراجوهاست.

جاذبه های گردشگری ماداگاسکار جز معروفترین دیدنی‌های این کشوره. اینجا شاهکارهای طبیعی فراوانی داریم، مثل کوه‌های زیبا، جنگل‌های بارانی، شن و ماسه ساحل‌های زیبا و پارک‌های ملی پر از حیات‌وحش. به علاوه، روستاهای بومی و پایتخت آنتاناناریوو که با فرهنگ و زندگی خاص مردمشون خیلی جذابن. بهترین چیز اینه که این همه چیز تو یه کشوره. خلاصه، ماداگاسکار یه جای باورنکردنی برای گردشگران طبیعت‌دوست هست که کاملا ارزش دیدن و گشتن داره. اگه علاقه‌مندین در سفر به ماداگاسکار همراه یه تیم حرفه‌ای باشین و از همراهی با همسفراتون لذت ببرین و کلی تجربه جدید کسب کنین وارد لینک بشین.

سفر و گردشگری

اگه دوست دارید همراه مونوپی مهارت‌های طبیعت‌‌گردی رو آموزش ببینید، دور دنیا سفر کنید، سفرهای ورزشی آبی تجربه کنید و… حتما از طریق لینک زیر سری به قسمت سفر و گردشگری مونوپی بزنید.

مدرسه مونوپی

اگر دوست دارید دوچرخه سواری، دویدن، کوهنوردی و توسعه فردی را در کنار مربیان باتجربه و همراهان باانگیزه شروع کنید، کلاس‌های مدرسه مونوپی، انتخاب فوق‌العاده‌ای برای شما خواهد بود. برای مشاهده اطلاعات بیشتر، به مدرسه مونوپی مراجعه کنید.

چالش و مسابقه

مونوپی علاوه بر برگزاری کلاس در قسمت مدرسه مونوپی با کمک اساتید حرفه ای، چالش ها و مسابقاتی رو در زمینه های مختلف برگزار می کنه که همه ی دوستداران ورزش و مسابقه در سراسر ایران میتونن توی این چالش ها و مسابقات شرکت کنند. اگه شما هم دوست دارید خودتون رو به چالش بکشید حتما سری به قسمت چالش و مسابقه مونوپی بزنید.

نیازمندی مونوپی

مونوپی، پلتفرم برگزاری چالش و مسابقه با هدف فرهنگسازی در ورزش و حفظ محیط زیسته. در راستای تحقق این هدف شما میتونید کالاهایی که بهشون احتیاج ندارید رو در قسمت نیازمندی مونوپی به فروش برسونید و یا رایگان به دست کسی که میخوادش، برسونید. برای خرید و فروش کالای نو و دست دوم در حوزه ورزش، سلامتی و سفر و کمپینگ وارد لینک زیر بشید.

منابع مقاله:

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید