سفر و گردشگری

تور کنیا؛ از قوانین مهم تا مزه‌های جدید

تور کنیا از فستیوال ها تا غذاهای جدید

قاره‌ی آفریقا، قاره‌ای که به قبایل اسرارآمیز و حیات وحش بی‌نظیرش شناخته می‌شه، بدون تردید عجایب زیباترین طبیعت رو در دل خودش داره. لباس‌های رنگارنگ مردم، پوشش گیاهی متنوع و آداب و رسوم جالب، از این قاره یک الماس کمیاب ساختن. کشور کنیا که یکی از کشورهای مهم شرق این قاره هست، یکی از همین کشورهای زیبا و کمتر شناخته‌شده‌ی این قاره‌ست. کنیا به‌عنوان کشوری که چندتا از قدیمی‌ترین نشانه‌های حضور انسان رو در خودش ثبت کرده، می‌تونه عجایب بی‌نظیری برای نمایش دادن به شما داشته باشه. تور کنیا یکی از بهترین گزینه‌ها برای سفر به این کشور ناشناخته به‌شمار میاد. اگه می‌خواین اطلاعات لازم برای سفر با تور کنیا مثل بهترین زمان سفر به این کشور و بقیه نکات رو بدونین، فقط کافیه تا آخر این مطلب مونوپی همراهمون باشین!

فهرست مطالب

بهترین زمان برای مسافرت با تور کنیا

قطعاً یکی از مهم‌ترین عواملی که باعث می‌شه سفر خوش بگذره، انتخاب زمان مناسبه! بدون تردید شما دوست ندارین زمانی سفر کنین که شدت آفتاب یا باد و بارون به شما اجازه خروج از هتل رو نمی‌ده! برای سفر با تور کنیا هم لازمه که از بهترین زمان سفر اطلاع داشته باشین.

بهترین زمان برای تور کنیا

بهترین روزهای سال در کنیا که نه هوای گرم شما رو آزار می‌ده نه باران های شدیدی می‌باره، بین ژوئن تا اکتبره. با وجود این قانون کلی، باید بدونین کنیا آب و هوای مختلفی داره و با توجه به شهر مقصد شما، زمان سفر به اون می‌تونه متفاوت باشه.

قوانینی که در تور کنیا باید رعایت کنین

یکی از مهم‌ترین شروط برای مهمان خوبی بودن، رعایت قوانین سرزمین میزبانه، به‌خصوص زمانی که این قوانین به سنت و عقاید اونا مربوط می‌شه. اگه قصد سفر کردن به نواحی ساحلی کنیا رو دارین، باید بدونین که اکثر مردم این نواحی مسلمون هستن. با این که قانونی در خصوص نحوه لباس پوشیدن وجود نداره، اما در بازدید از مراکز مقدس و هم‌چنین در ماه مبارک رمضان، باید در این نواحی و به‌خصوص در شهر مومباسا لباس‌های مناسبی بپوشین.

اگه علاقه مندین این سفر هیجان انگیز رو همراه مونوپی با لیدر مجرب تجربه کنین، می‌تونین از لینک روبه‌رو برنامه تور رو ببینن.

از قوانین مهم کنیا اینه که نباید در هیچ جایی به جز اماکن مشخص سیگار بکشین! اگه شما رو در خیابون در حال سیگار کشیدن ببینن، مشمول مجازات‌های مختلفی از جمله جریمه نقدی می‌شین. همراه داشتن هر نوع مواد مخدر هم ممنوعه و می‌تونه تا ده سال زندان داشته باشه.

استفاده از کیسه‌های پلاستیکی به‌خاطر مشکلاتی که برای محیط زیست به‌وجود میارن در کنیا ممنوعه. اگه پول کنیا در دست شما وجود داشته باشه و اون رو از بین ببرین، شامل مجازات می‌شین. باید سعی کنین با پول رایج این کشور خوب رفتار کنین!

مقاله پیشنهادی: +15 از برترین جاذبه های گردشگری کنیا

کنیا از کشورهاییه که فعالیت‌های هم‌جنسگراها رو به‌شدت محکوم می‌کنه و حتی گرفتن دست در این کشور از طرف دو جنس موافق می‌تونه مجازات به همراه داشته باشه. شکار، خرید و فروش و آسیب به حیوانات وحشی و محافظت شده از جرم‌های بزرگ در کنیاست و مجازات‌های سنگینی در انتظار مجرمه.

غذاهایی که باید امتحان کنین

یه سفر خوب، کامل نمی‌شه مگه با امتحان کردن غذاهای سنتی مقصد سفر! خیلی وقت‌ها افرادی که به استفاده از غذای حلال مقید هستن، در سفرها ترجیح می‌دن گیاه‌خوار باشن. اگه شما هم از این دسته هستین، وجود جمعیت مسلمون زیاد در شهرهای مختلف کنیا و به تبع اون، رستوران‌های مختلف حلال، خبر خوبی برای شماست! بنابراین از این قسمت مقاله نگذرین و اونو بادقت بخونین.

اوگالی از غذاهایی که در تور کنیا امتحان کنین

اوگالی اصلی‌ترین غذای مردم کنیا به‌حساب میاد. این غذا بیشتر به عنوان دسر سرو می‌شه و از آرد ذرت و نمک و آب تهیه می‌شه. شاید براتون جالب باشه که مردم از این غذا به‌عنوان قاشق هم استفاده می‌کنن!

ایریمو یا موکیمو غذاهایی که در تور کنیا باید امتحان کنین

آیریمو یا موکیمو هم یکی از غذاهای سنتی این کشوره که از سیب زمینی، ذرت، نخود و سبزی تهیه می‌شه و برای گیاه‌خوارها رژیم بسیار مناسبیه. این غذا هم به‌تنهایی و هم همراه خورشت و کباب خورده می‌شه.

نیاما چومی

اگه طرفدار غذاهای گوشتی هستین، نیاما چوما یا گوشت کبابی کنیا رو امتحان کنین. این غذا به‌طور غیررسمی غذای ملی کنیا شناخته می‌شه. در تهیه این غذا معمولاً از گوشت بز استفاده می‌شه اما می‌تونه از گوشت‌های دیگه مثل گاو، مرغ و ماهی هم درست بشه. این غذا با برنج، فلفل قرمز، آب لیمو، گوجه فرنگی و پیاز سرو می‌شه که احتمالاً شما رو هم یاد ترکیب چلوکباب‌های معروف ایرانی می‌اندازه!

فستیوال‌های تماشایی در سفر به کنیا

هر کشوری جشنواره‌ها و مراسم‌های مخصوص فرهنگ خودشو داره. این جشنواره ها علاوه‌بر فراهم کردن فضای شاد، فرصت خوبی برای شناخت فرهنگ کشور مقصد فراهم می‌کنن و شرکت در اون‌ها تجربه بی‌نظیری برای شماست. در تور کنیا شما می‌تونین برخی از این فستیوال‌ها رو از نزدیک ببینین.

جشنواره ترکانا از فستیوال های که در تور کنیا میبینین

یکی از فستیوال‌هایی که امکان شرکت در اونا در تور کنیا رو دارین، جشنواره فرهنگی ترکانا هست. این جشنواره در ماه ژوئن توسط عشایر کنیایی برگزار می‌شه.

اگه علاقه مندین این سفر هیجان انگیز رو همراه مونوپی با لیدر مجرب تجربه کنین، می‌تونین از لینک روبه‌رو برنامه تور رو ببینن.

جشنواره فرهنگی مولدی، جشنواره‌ی دیگه‌ایه که سنت غنی سواحیلی رو زنده می‌کنه. در این جشنواره می‌تونین مسابقه شترها، نقاشی حنا روی دست، مسابقات قایق و سنت های مختلفی رو تجربه کنین.

کنیا کشوری زیبا در شرق آفریقا هست که فرهنگ مخصوص و زیبای خودش رو داره. آشنایی با طعم‌ها، لهجه‌ها و افراد مختلفی که شاید دغدغه‌هایی کاملاً متفاوت با ما در زندگیشون دارن، موهبتیه که تور کنیا به شما می‌بخشه. اگه به کشف زیبایی‌های قاره آفریقا علاقه دارین، تور کنیا رو از دست ندین!

سفر و گردشگری

اگه دوست دارید همراه مونوپی مهارت‌های طبیعت‌‌گردی رو آموزش ببینید، دور دنیا سفر کنید، سفرهای ورزشی آبی تجربه کنید و… حتما از طریق لینک زیر سری به قسمت سفر و گردشگری مونوپی بزنید.

Monoppy

مدرسه مونوپی

اگر دوست دارید دوچرخه سواری، دویدن، کوهنوردی و توسعه فردی را در کنار مربیان باتجربه و همراهان باانگیزه شروع کنید، کلاس‌های مدرسه مونوپی، انتخاب فوق‌العاده‌ای برای شما خواهد بود. برای مشاهده اطلاعات بیشتر، به مدرسه مونوپی مراجعه کنید.

Monoppy

چالش و مسابقه

مونوپی علاوه بر برگزاری کلاس در قسمت مدرسه مونوپی با کمک اساتید حرفه ای، چالش ها و مسابقاتی رو در زمینه های مختلف برگزار می کنه که همه ی دوستداران ورزش و مسابقه در سراسر ایران میتونن توی این چالش ها و مسابقات شرکت کنند. اگه شما هم دوست دارید خودتون رو به چالش بکشید حتما سری به قسمت چالش و مسابقه مونوپی بزنید.

Monoppy مونوپی

نیازمندی مونوپی

مونوپی، پلتفرم برگزاری چالش و مسابقه با هدف فرهنگسازی در ورزش و حفظ محیط زیسته. در راستای تحقق این هدف شما میتونید کالاهایی که بهشون احتیاج ندارید رو در قسمت نیازمندی مونوپی به فروش برسونید و یا رایگان به دست کسی که میخوادش، برسونید. برای خرید و فروش کالای نو و دست دوم در حوزه ورزش، سلامتی و سفر و کمپینگ وارد  لینک زیر بشید.

منابع مقاله:

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید