دوچرخه, ورزش

بهترین ویژگی‌های قمقمه دوچرخه چیست؟

بهترین ویژگی های قمقمه دوچرخه چیست؟

قمقمه دوچرخه، یکی از وسایل ضروری و لازمه که هر دوچرخه‌سواری یکی از اون‌ها رو توی لیست احتیاجاتش داشته باشه تا بتونه مقدار آب مصرفی خودش رو تأمین کنه. اما هر قمقمه‌ای شاید نتونه اون‌طور که باید به خوبی کاربرد داشته باشه. به همین دلیل، ما اینجا در مونوپی، قصد داریم ویژگی‌هایی که یه قمقمه خوب باید داشته باشه رو بیان کنیم.

فهرست مطالب

7 ویژگی اساسی قمقمه دوچرخه ایده‌آل

قمقمه دوچرخه، انواع و اقسام مختلفی داره که برای انتخاب بهترین نوع اون، لازمه با یکسری ویژگی‌های مهم این قمقمه‌ها آشنا بشین. این ویژگی‌هایی که به عنوان دوچرخه‌سوار باید در نظر بگیرین شامل موارد زیره:

شکل ظاهری

شکل ظاهری قمقمه دوچرخه

یه قمقمه دوچرخه خوب، باید با اندازه بست بطری دوچرخه‌تون که قراره قمقمه رو داخلش جا بدین، سازگار باشه تا به خوبی داخل اون قرار بگیره. از طرف دیگه، حداقل ظرفیت استانداردی که برای قمقمه آب به کار برده میشه، 500 میلی لیتره؛ بنابراین، با توجه به این حجم، قمقمه‌ای مناسبه که سبک باشه و خیلی باریک‌تر از جای بطری دوچرخه هم نباشه تا داخل اون به لرزش در نیاد.

قابلیت انعطاف‌پذیری

قمقمه‌ای خوبه که به راحتی قابل فشردن و انعطاف‌پذیر باشه تا دوچرخه‌سوار موقع نوشیدن آب، با فشردن بدنه قمقمه، به آسونی و با سرعت بتونه خودش رو سیراب کنه؛ حتی مواقعی که در حال حرکت و دوچرخه سواریه.

درپوش نازل دار

این یکی از ویژگی‌های مهم یه قمقمه باکیفیته که درپوش اون به وسیله کلاهک نازل به صورت سریع و راحت، باز و بسته بشه؛ چرا که با تهیه این نوع قمقمه‌ها، هر کجا که در حال حرکت هستید مثل دوچرخه‌سواری یا کوهنوردی، استفاده راحت و نشتی کمتری رو از قمقمه تجربه می‌کنین.

عرض دهانه قمقمه

دهانه بهترین قمقمه دوچرخه، به صورتی هست که به اندازه کافی پهنا و فضا برای اضافه کردن پودرهای مکمل یا تیکه‌های میوه به داخل قمقمه داره تا از این نظر مشکلی به وجود نیاد. علاوه بر این، عرض دهانه مناسب، پر کردن قمقمه از شیرهای آب یا تمیز کردن داخل قمقمه رو آسون‌تر می‌کنه.

مقاله پیشنهادی: اهمیت پوشیدن لباس دوچرخه سواری

میزان چسبندگی

توجه به جنس بدنه و بافت بیرونی قمقمه هم اهمیت داره. این بافت تو قمقمه‌های باکیفیت به صورتی هست که دوچرخه‌سوار موقع نوشیدن آب و در حالی که حرکت می‌کنه، به راحتی بتونه قمقمه رو با دست عرق‌کرده یا خیسش بگیره.

دوجداره بودن

تو قمقمه‌های خوب، اغلب از یه بدنه دوجداره که عایق گرما و سرما هست استفاده میشه. به دلیل این که، این نوع قمقمه‌ها با شرایط آب و هوایی سرد یا گرم سازگاره؛ به این معنی که نوشیدنی داخل قمقمه رو، تو روزای گرم، برای چندین ساعت، سرد نگه می‌داره و تو روزای سرد، از یخ‌زدگی نوشیدنی جلوگیری می‌کنه.

فاقد BPA

بیسفنول A (BPA)، از مواد شیمیایی‌ای هست که توی بیشتر محصولات پلاستیکی مثل قمقمه‌های آب استفاده میشه که اثرات استروژنی ضعیفی داره و می‌تونه واسه سلامت بدن مضر باشه؛ بنابراین قمقمه‌ای مناسبه که فاقد BPA باشه.

مقاله پیشنهادی: ویژگی‌های انواع کلاه دوچرخه سواری مناسب + جدول سایزبندی

یه قمقمه دوچرخه خوب، توی هر شرایطی از گرم‌ترین یا سردترین روز سال گرفته تا یه روز معمولی با آب‌وهوای معتدل، می‌تونه کم‌آبی و خستگی‌های ذهنی یا جسمی رو از شما دور کنه. پس در انتخاب بهترین قمقمه دوچرخه به نکاتی که گفتیم، ‌خوب دقت کنید.
تو این قسمت از مجله مونوپی به بررسی ویژگی‌های قمقمه دوچرخه پرداختیم. حتما تجربه خودتون رو در مورد انواع قمقمه دوچرخه با ما به اشتراک بذارید.

سفر و گردشگری

اگه دوست دارید همراه مونوپی مهارت‌های طبیعت‌‌گردی رو آموزش ببینید، دور دنیا سفر کنید، سفرهای ورزشی آبی تجربه کنید و… حتما از طریق لینک زیر سری به قسمت سفر و گردشگری مونوپی بزنید.

مدرسه مونوپی

اگر دوست دارید دوچرخه سواری، دویدن، کوهنوردی و توسعه فردی را در کنار مربیان باتجربه و همراهان باانگیزه شروع کنید، کلاس‌های مدرسه مونوپی، انتخاب فوق‌العاده‌ای برای شما خواهد بود. برای مشاهده اطلاعات بیشتر، به مدرسه مونوپی مراجعه کنید.

چالش و مسابقه

مونوپی علاوه بر برگزاری کلاس در قسمت مدرسه مونوپی با کمک اساتید حرفه ای، چالش ها و مسابقاتی رو در زمینه های مختلف برگزار می کنه که همه ی دوستداران ورزش و مسابقه در سراسر ایران میتونن توی این چالش ها و مسابقات شرکت کنند. اگه شما هم دوست دارید خودتون رو به چالش بکشید حتما سری به قسمت چالش و مسابقه مونوپی بزنید.

نیازمندی مونوپی

مونوپی، پلتفرم برگزاری چالش و مسابقه با هدف فرهنگسازی در ورزش و حفظ محیط زیسته. در راستای تحقق این هدف شما میتونید کالاهایی که بهشون احتیاج ندارید رو در قسمت نیازمندی مونوپی به فروش برسونید و یا رایگان به دست کسی که میخوادش، برسونید. برای خرید و فروش کالای نو و دست دوم در حوزه ورزش، سلامتی و سفر و کمپینگ وارد لینک زیر بشید.

منابع مقاله:

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید