پیاده روی و دویدن, ورزش

چربی ‌سوزی بیشتر با دویدن در شب!

چربی سوزی با دویدن در شب

دویدن یکی از اون دسته‌ ورزش‌های کم هزینه‌ست که همیشه هم در دسترسه. برای این ورزش نیازی به وزنه‌های مختلف و رفتن به یک باشگاه خاص ندارین، می‌تونین با پوشیدن یک جفت کفش مناسب دویدن، هر وقت که بخواین حتی آخر شب، شروع به دویدن کنین. برای دویدن سطح‌های مختلفی وجود داره که باید با توجه به توانایی بدن‌تون، سرعت دویدن‌تون رو انتخاب کنین. دویدن در شب به صورت مستمر، می‌تونه حسابی کالری‌های بدن‌تون رو بسوزونه و بدن‌تون رو فیت کنه، ادامه مطلب مجله مونوپی رو برای این عاشقانه ورزشی، از دست ندین.

فهرست مطالب

چه جوری وزن کم کنیم؟

توی یک قاعده کلی، برای این که لاغر بشین، باید بیشتر از میزانی که کالری وارد بدن‌تون می‌کنین، کالری بسوزونین. توی این سیکل، با گذشت زمان می‌‌تونین به وزن دلخواه‌تون برسین. برای این که یک کیلو از وزن‌تون کم کنین، نیازه که 7700 کالری بسوزونین.

چه جوری با دویدن در شب وزن کمک کنیم

امکان از بین بردن 7700 کالری توی یک روز وجود نداره، به خاطر همین باید با یک برنامه‌ریزی درست، شروع به کالری‌سوزی کنین. اگه دنبال برنامه منظم و یک مربی درجه یک برای دویدن هستین، حتما به کلاس آموزش دویدن مدرسه مونوپی سر بزنین.

کالری‌های مصرفی حین دویدن در شب

برای سوزوندن بیشتر کالری‌های مزاحم، می‌تونین سرعت دویدن در شب رو بیشتر کنین. البته این کاملا بستگی داره که می‌خواین هفته‌ای چقدر کالری بسوزونین. مثلا یک فردی که 54 کیلو وزن داره با دویدن توی شب با یک سرعت متوسط، 245 کالری در ساعت می‌سوزونه.

مقاله پیشنهادی: دلایل اهمیت تمرینات قدرتی برای دونده‌ها

در صورتی که یک فرد 100 کیلویی، با دویدن توی شب توی همین شرایط، ساعتی 450 کالری می‌سوزونه. پس لازمه برای این که برنامه دقیقی برای کالری‌سوزی بچینین، با یک متخصص درباره شرایط بدن‌تون صحبت کنین.

مزایای دویدن در شب

شاید دویدن در شب نسبت به روز یک سری معایبی مثل امنیت کم‌تر داشته باشه، اما مزایای خاصی هم داره که توی این قسمت قراره مرور کنیم.

مزایای دویدن در شب
  • از نظر برنامه‌ریزی کردن، دویدن توی شب بهتون آزادی عمل میده. برای این کار عموما، می‌‌تونین هر زمانی بین تموم شدن ساعت کاری و رفتن به رخت‌خواب‌‌تون بدوین. این یک مزیت عالی برای کسانی محسوب میشه که نمی‌‌تونن در طول روز ورزش کنن.
  • دویدن در شب به طور کلی برای بدن‌تون و وزن کم کردن عالیه، اما اگه بتونین این ورزش رو به صورت روتین توی زندگی‌تون بیارین، تاثیرات مثبت فوق‌العادش رو می‌تونین بعد از مدتی ببینین. تعهد به دویدن به خاطر دغدغه‌های روزانمون کمی سخته! اما دویدن توی شب به راحتی میشه توی زندگی ما جا بگیره و توی روتین‌مون حساب بشه.
  • یکی دیگه از مهم‌ترین ویژگی‌های مثبت دویدن توی شب اینه که تو مناطقی که هوا گرمه، دویدن توی ساعت‌های آخر شب حس خیلی خوبی داره. همچنین از آفتاب‌سوخته شدن نجات‌تون میده، در ضمن یک سری افراد هم هستن که خیلی زود گرما‌زده میشن، دویدن توی شب اجازه نمیده این اتفاق براتون بیوفته.

معایب دویدن در شب

تا الان راجع‌به مزایای دویدن توی ساعت‌های آخر شب صحبت کردیم، حالا بهتره یک سری معایبش رو هم بدونین تا تصمیم بهتری بگیرین که بهترین زمان دویدن برای شما چه ساعتیه؟

معایب دویدن در شب
  • بزرگ‌ترین عیبی که دویدن توی شب داره، مربوط به امنیت شخصه. احتمال خطر تصادف با ماشین‌ها و روبرو شدن با افراد سودجو توی شب نسبت به روز بیشتره. برای این که بتونین این ریسک رو تا حد امکان پایین بیارین، بهتره از هدلایت استفاده کنین، لباس‌های روشن بپوشین تا راننده‌ها بتونن راحت شما رو تشخیص بدن یا حتی اجسام کوچیک روشن به خودتون وصل کنین تا به راحتی قابل تشخیص باشین.
  • برای دویدن در شب، از منطقه‌هایی که متروکه یا کم نور هستن، تا می‌‌تونین دوری کنین تا امنیت‌تون بیشتر بشه.
  • یک نکته دیگه‌ای هم که دویدن توی شب داره، اینه که این ورزش انرژی‌تون رو برای یک زمان کوتاهی به‌شدت بالا میبره. پس حواس‌تون باشه که دویدن توی شب رو حداقل یکی دو ساعتی قبل از زمان خواب‌تون بذارین تا مشکلی توی خوابیدن براتون درست نکنه.

اگه شما هم یکی از طرفداران ورزش دو هستین اما نمی‌دونین از کجا شروع کنین؛ تو چالش از پیاده‌روی تا دویدن با ما همراه باشین.

دویدن در شب احساس زندگی کردن در دنیای ساکتی رو به آدم میده که با تموم تاریکی‌هاش قشنگی‌های خودش رو داره، یک جورایی مثل زندگی روزانه خودمون. بهتره که این ورزش رو توی روتین‌تون جا بدین و سعی کنین با تغذیه درست، کالری‌های بیشتری بسوزونین تا دریافت کنین. این کار به لاغر شدن‌تون کمک می‌کنه. البته حواس‌تون هم باشه که توی مکان‌های امن بدوین، چون هوا تاریکه و ممکنه خطرناک باشه! پس مراقب خودتون باشین.

توی این مقاله سعی کردیم نکات مهم فواید و مضرات دویدن در شب رو با شما به اشتراک بذاریم تا بتونین براساس شرایط خودتون زمان مناسب رو انتخاب کنین.

ممنون که تا اینجا با مونوپی همراه بودین. خوشحال میشیم تجربه خودتون رو در مورد دویدن توی شب با ما به اشتراک بذارین.

Monoppy

مدرسه مونوپی

اگر دوست دارید دوچرخه سواری، دویدن، کوهنوردی و توسعه فردی را در کنار مربیان باتجربه و همراهان باانگیزه شروع کنید، کلاس‌های مدرسه مونوپی، انتخاب فوق‌العاده‌ای برای شما خواهد بود. برای مشاهده اطلاعات بیشتر، به مدرسه مونوپی مراجعه کنید.

Monoppy

چالش و مسابقه

مونوپی علاوه بر برگزاری کلاس در قسمت مدرسه مونوپی با کمک اساتید حرفه ای، چالش ها و مسابقاتی رو در زمینه های مختلف برگزار می کنه که همه ی دوستداران ورزش و مسابقه در سراسر ایران میتونن توی این چالش ها و مسابقات شرکت کنند. اگه شما هم دوست دارید خودتون رو به چالش بکشید حتما سری به قسمت چالش و مسابقه مونوپی بزنید.

Monoppy مونوپی

نیازمندی مونوپی

مونوپی، پلتفرم برگزاری چالش و مسابقه با هدف فرهنگسازی در ورزش و حفظ محیط زیسته. در راستای تحقق این هدف شما میتونید کالاهایی که بهشون احتیاج ندارید رو در قسمت نیازمندی مونوپی به فروش برسونید و یا رایگان به دست کسی که میخوادش، برسونید. برای خرید و فروش کالای نو و دست دوم در حوزه ورزش، سلامتی و سفر و کمپینگ وارد  لینک زیر بشید.

منابع مقاله:

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید