سفر و گردشگری

سفر به ماداگاسکار | از تورهای جذاب تا حفظ امنیت

سفر به ماداگاسکار از تورهای جذاب تا حفظ امنیت

ماداگاسکار جزیره‌ای جذاب و عجیبه که حیات وحش و طبیعت بکر خیلی جذابی داره. با مساحت حدود ۷۴۳ مایل مربع، چهارمین جزیره بزرگ دنیاست و بیش از ۱۹ هزار گونه گیاه و ۱۰۰ گونه لمور داره که یکی از چشم‌اندازهای طبیعی بی‌نظیر جهان محسوب می‌شه. پس اگه دنبال یه مقصد جالب هستین، سفر به ماداگاسکار یه گزینه عالیه؛ ولی برای برنامه‌ریزی سفر به این جزیره، به اطلاعات کاملی درباره این کشور نیاز دارین. تو این مقاله با هم به بررسی اطلاعات تور ماداگاسکار برای سفر می‌پردازیم. پس با مجله مونوپی همراه باشین.

فهرست مطالب

فصل‌های مناسب برای سفر به ماداگاسکار

اگه قراره برای سفر به ماداگاسکار برین، بهترین زمانش توی فصل خشکه که از ماه مه تا اکتبر رو شامل می‌شه. توی این مدت، هوای ماداگاسکار آفتابی و خشکه و احتمال بارش بارون کمه که خیلی خوبه برای دیدن جنگل‌ها و صحراهای خشک. البته اینم بگیم که توی ماه‌های ژانویه و فوریه هم هوا خوبه، ولی احتمال بارش بیشتره.

بهترین زمان سفر به ماداگاسکار

توی ماه‌های نوامبر و دسامبر، هوا خیلی گرمه و بیشتر مناطق کشور در معرض سیل و طوفان هستن که ممکنه سفرتون رو تحت تأثیر قرار بده. به طور کلی، بهترین زمان سفر به ماداگاسکار، توی فصل خشک از ماه مه تا اکتبره یعنی از اردیبهشت تا مهر.

معرفی تورهای ماداگاسکار

در ادامه، تعدادی از تورهای محبوب این کشور رو بهتون معرفی می‌کنیم.

تور گیاهشناسی

تور گیاهشناسی در سفر به ماداگاسکار

ماداگاسکار بهشت گیاه‌شناسیه چون بیش از ۱۰۰۰۰ گونه گیاهی داره و به عنوان یکی از غنی‌ترین مناطق دنیا شناخته می‌شه. در این جزیره، بیش از هزار گونه ارکیده‌ی مختلف وجود داره که این منطقه رو بسیار خاص کرده. گیاهان ماداگاسکار توی مناطق مختلفی مثل نیمه بیابانی، ساوانا، آبزیان و جنگل‌های بارانی رشد می‌کنن و خیلی از افراد در سراسر دنیا برای دیدن این گیاهان به ماداگاسکار میان.

تور آموزشی

ماداگاسکار نه‌تنها یه مقصد تفریحی که یه مقصد آموزشی هم هست. به دلیل داشتن تنوع زیستی بالا، به عنوان یه مدرسه زنده برای آموزش درباره تاریخ طبیعی زمین شناخته می‌شه. با همکاری متخصصان، کارشناسان و معلمان محلی، تور ماداگاسکار خدمات باکیفیتی رو برای ارائه تجربه‌های آموزشی عالی در این زمینه فراهم می‌کنه.

تور ماداگاسکار

تور ماداگاسکار 

  • مدت زمان تور: 17 روز
  • سطح برنامه: 5 از 5
  • بازدید از شهر آنتاناناریوو، رودخانه سیریبینا، صخره های جینگی، لمورها و آفتاب پرست ها، درختان باوباب، پارک ملی مانتادیا

تور حیات وحش

از جذابیت‌های دیگه‌ی این جزیره، حیات وحش اونه. حیات وحش ماداگاسکار واقعاً منحصربه‌فرده، چون ۸۰ درصد از گونه‌های موجود، بومی جزیره هستن و تو هیچ جای دیگه‌ای دنیا پیدا نمی‌شن.

تور دوچرخه‌سواری

تور دوچرخه سواری در سفر به ماداگاسکار

این تور با هدف دوچرخه‌سواری، یه برنامه‌ی گروهی و پرنشاطه. دوچرخه‌سواری توی جاده‌ها و سایر مسیرهای مناسب برای دوچرخه‌سواری، شما رو بیشتر با جذابیت‌های این منطقه آشنا می‌کنه.

کارهایی که در سفر به ماداگاسکار می‌تونین انجام بدین

حالا بریم سراغ بهترین کارهایی که می‌شه تو این جزیره انجام داد:

  • پیاده‌روی: فضای طبیعی و بکر پارک‌های ملی ماداگاسکار با گونه‌های جانوری و گیاهی، محیطی خاص و دوست‌داشتنی رو برای پیاده‌روی فراهم کرده. راهنمایان محلی هم همیشه حاضرن تا شما رو تو این سفر همراهی کنن، به همین دلیل پیاده‌روی چندروزه در پارک‌های ملی ماداگاسکار، یکی از فعالیت‌های بی نظیر و هیجان‌انگیزه که حتما نباید از دستش بدین.
  • صخره‌نوردی: این تور ماداگاسکار با دیواره‌های سنگی گرانیتی، فرصت خوبی برای افراد علاقه‌مند به ماجراجویی و هیجان فراهم می‌کنه. مناطق جذابی مثل Montagne des Français و پارک‌های ملی Isalo و Andringitra برای صخره و کوه‌نوردی مناسب هستن.
  • دوچرخه‌سواری در کوهستان: بعضی از مناطق پارک‌های ملی در ماداگاسکار، برای دوچرخه‌سواری در کوهستان در نظر گرفته شدن. همینطور بعضی از هتل‌ها، برای سفرهای کوتاه، دوچرخه‌های کوهستانی رو برای کرایه یا قرض‌دادن در اختیار مهمانانشون قرار می‌دن. اما برای سفرهای بلندمدت‌تر، Rando Raid در Antsirabe، خدمات اسب‌سواری هم دارن.
  • غواصی: اگه شما هم برای ماجراجویی‌های زیر آب به ماداگاسکار سفر می‌کنین، ساده‌ترین غواصی رو می‌تونید در اطراف شهر Nosy Be تجربه کنین. این منطقه با آب‌هایی که صاف و شفاف هستن، جای بسیار خوبی برای غواصی‌ و شنا توی آب‌های کریستالی هست.
  • ورزش‌های آبی: اگه به اطراف ماداگاسکار سر بزنین، توی هتل‌های ساحلی بزرگ‌تر می‌تونین فعالیت‌های ورزشی آبی زیادی رو تجربه کنین. مثلا، موج‌سواری توی جنوب ماداگاسکار، اطراف تولئار و فورت دافین بیشتره. همین‌طور، Mer d’Émeraude یه نقطه کلیدی دیگه برای کایت و موج‌سواری هست. روی رودخونه‌های Namorona، Tsiribihina و Manambolo هم می‌تونین از کایاک سواری و رفتینگ لذت ببرین.

در سفر به ماداگاسکارا چی بخوریم؟

توی ماداگاسکار برای خوردن غذا، می‌تونین روی غذاهای اصلی این جزیره حساب کنین. مثلا برنج و سس، بروشت گوشت گاو، ماهی یا میگو، موز، کاساوا یا سیب‌زمینی شیرین، خورش‌ها و سرخ‌کرده‌های سبزیجات رو توی رستوران‌های مختلف می‌تونین پیدا کنین. 

چه غذاهایی در سفر به ماداگاسکار بخوریم

علاوه بر اینا، نوشیدنی رام ادویه‌دار هم در این جزیره با تنوع زیادی مصرف می‌شه.

هزینه‌های سفر به ماداگاسکار و نکاتی برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها

شاید یکی از دغدغه‌هاتون این باشه که توی هزینه‌های سفرتون چه جوری صرفه‌جویی کنین؟ باید بهتون بگم که یکی از راه‌هایی که می‌تونین ازش استفاده کنین، سفر در خارج از فصله. مثلا پروازهای تور ماداگاسکار توی ماه‌های اکتبر – آوریل ارزون‌تر هستن. همین‌طور، توصیه می‌شه که از کرایه کردن ماشین صرف‌نظر کنین و به‌جاش یه راننده استخدام کنین.

تور ماداگاسکار

تور ماداگاسکار 

  • مدت زمان تور: 17 روز
  • سطح برنامه: 5 از 5
  • بازدید از شهر آنتاناناریوو، رودخانه سیریبینا، صخره های جینگی، لمورها و آفتاب پرست ها، درختان باوباب، پارک ملی مانتادیا

رانندهای محلی با شرایط رانندگی و مناظر اون منطقه آشنایی دارن و می‌تونن به شما تو این زمینه کمک کنن. چیز دیگه‌‌ای که باید بهش توجه کنین، اینه که عاقلانه‌تره که از رستوران‌های هتل دوری کنین، چون قیمت غذا توی هتل‌ها معمولاً دوبرابر قیمت رستوران‌های دیگه هست.

نکات مهم برای ایمن و سالم سفرکردن به ماداگاسکار

ماداگاسکار کشور نسبتا امنی محسوب می‌شه، اما به دلیل فقر شدید تو این کشور، دزدی هم ممکنه اتفاق بیفته. پس برای جلوگیری از سرقت و دزدی، اگه که سوار اتوبوس می‌شین یا جای شلوغی قراره برین، بهتره پول و اشیای قیمتی همراه خودتون حمل نکنین. مثلا، همیشه کیف پول و تلفن همراهتون رو توی جای امن بذارین.

البته بیشتر شهرها و شهرک‌های ماداگاسکار امن هستن، اما بهتره بیخیال پیاده‌روی شبانه تو شهر آنتاناناریوو بشین.

سفر به ماداگاسکار یه تجربه بی‌نظیر و فوق‌العاده هست که می‌تونه خاطرات خوبی برای هر کسی رقم بزنه. پس، با توجه به نکاتی که در موردشون صحبت کردیم، می‌تونین توی بهترین زمان سفر به ماداگاسکار یه سفر ارزون و خوب به این جزیره شگفت‌انگیز داشته باشین و از طبیعت، فرهنگ و مردم این کشور لذت ببرین. ممنون که تا انتهای مقاله همراه مونوپی بودین. اگه تجربه سفر به این جزیره هیجان‌انگیز رو داشتین، اینجا واسمون بنویسین.

سفر و گردشگری

اگه دوست دارید همراه مونوپی مهارت‌های طبیعت‌‌گردی رو آموزش ببینید، دور دنیا سفر کنید، سفرهای ورزشی آبی تجربه کنید و… حتما از طریق لینک زیر سری به قسمت سفر و گردشگری مونوپی بزنید.

مدرسه مونوپی

اگر دوست دارید دوچرخه سواری، دویدن، کوهنوردی و توسعه فردی را در کنار مربیان باتجربه و همراهان باانگیزه شروع کنید، کلاس‌های مدرسه مونوپی، انتخاب فوق‌العاده‌ای برای شما خواهد بود. برای مشاهده اطلاعات بیشتر، به مدرسه مونوپی مراجعه کنید.

چالش و مسابقه

مونوپی علاوه بر برگزاری کلاس در قسمت مدرسه مونوپی با کمک اساتید حرفه ای، چالش ها و مسابقاتی رو در زمینه های مختلف برگزار می کنه که همه ی دوستداران ورزش و مسابقه در سراسر ایران میتونن توی این چالش ها و مسابقات شرکت کنند. اگه شما هم دوست دارید خودتون رو به چالش بکشید حتما سری به قسمت چالش و مسابقه مونوپی بزنید.

نیازمندی مونوپی

مونوپی، پلتفرم برگزاری چالش و مسابقه با هدف فرهنگسازی در ورزش و حفظ محیط زیسته. در راستای تحقق این هدف شما میتونید کالاهایی که بهشون احتیاج ندارید رو در قسمت نیازمندی مونوپی به فروش برسونید و یا رایگان به دست کسی که میخوادش، برسونید. برای خرید و فروش کالای نو و دست دوم در حوزه ورزش، سلامتی و سفر و کمپینگ وارد لینک زیر بشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید