دوچرخه, ورزش

بدون تجهیزات دوچرخه سواری رکاب نزن!

بدون تجهیزات دوچرخه سواری رکاب نزن

تجهیزات دوچرخه سواری برای ایمنی و راحتی دوچرخه سواری خیلی مهمن. بیشتر افراد فکر می‌کنن صرفا داشتن یک دوچرخه برای تفریح و مسابقه دادن کافیه و تجهیزات دیگه‌ای نیاز ندارن. خب اشتباه فکر می‌کنن. این روزها فناوری اون‌قدر پیشرفت کرده که روی تجهیزات و وسایل دوچرخه سواری هم تاثیر گذاشته. این تجهیزات مدرن و متنوع باعث شدن دوچرخه سواری برای همه لذت‌بخش باشه. توی این مقاله از مونوپی درباره مهم‌ترین تجهیزات دوچرخه سواری صحبت می‌کنیم. اگر به این ورزش مفرح علاقه دارید، با ادامه مطلب همراهمون باشید. 

فهرست مطالب

از کلاه ایمنی استفاده کنید

کلاه ایمنی ازجمله تجهیزات دوچرخه سواری حرفه ایه که وجودش ضروریه. ما هم می‌دونیم که استفاده از کلاه ایمنی برای خیلی از دوچرخه سوارها در حین رکاب‌زدن می‌تونه آزاردهنده باشه. این مسئله جای بحث زیادی داره، اما واقعیت اینه که سلامتی شما از هر چیزی مهم‌تره. 

حین رکاب زدن ممکنه حوادثی براتون پیش بیاد و از اون‌جایی که سر یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین ارگان‌های بدنه، باید به‌خوبی محافظت بشه. استفاده از کلاه ایمنی می‌تونه موقع حوادث احتمالی، جون شما رو نجات بده. اگه به لوازم دوچرخه‌سواری مثل کلاه ایمنی، قطعات دوچرخه و… نیاز داشتید؛ حتما سری به قسمت دوچرخه سواری نیازمندی مونوپی بزنید.

چراغ جلو و عقب

فراموش نکنید که چراغ جلو و عقب صرفاً برای ماشین نیست. شما ممکنه شب‌ها یا توی فضاهای تاریک دوچرخه سواری کنید؛ توی این مواقع، برای اینکه خودتون دید بهتری از جلو داشته باشید و سایر راننده‌ها بتونن از پشت شما رو ببینن باید از چراغ عقب و جلو استفاده کنید. توی دنیای تکنولوژی که ما در اون زندگی می‌کنیم، برای دوچرخه‌ها هم تجهیزات روشنایی قابل‌اتکا و مطمئنی تولید شدن که دوچرخه سواری رو ایمن‌تر می‌کنن، مثل باتری‌های لیتیومی و لامپ‌های LED.

چراغ جلو و عقب دوچرخه تجهیزات دوچرخه سواری

به‌طورکلی سیستم روشنایی جدید دوچرخه‌ها ویژگی‌های زیر رو داره:

  • لامپ سیستم مدت‌زمان طولانی‌تری روشن می مونه.
  • سیستم کوچیک و محدوده و باعث سنگینی و ایجاد مزاحمت حین رکاب‌زدن نمی شه.

بنابراین چراغ عقب و جلو جزو ضروری‌ترین تجهیزات دوچرخه سواریه که حتماً باید روی دوچرخه نصب بشه.

تلمبه همراهتون باشه

تلمبه نوعی پمپ باده که با استفاده از اون می‌تونید لاستیک دوچرخه‌تون رو باد کنید. لاستیک دوچرخه شما ممکنه توی مسیر کم‌باد بشه یا مشکلی براش پیش بیاد؛ به همین دلیل باید حتماً این وسیله رو همراه داشته باشید.

تلمبه‌های دوچرخه انواع مختلفی دارن که بسته به نیازتون می‌تونید از هرکدوم از اون‌ها استفاده کنید:

  • تلمبه ایستاده
  • تلمبه دستی
  • تلمبه پایی

تیوب اضافه ضروریه

هنگام دوچرخه سواری، مخصوصا توی مسیرهای طولانی، باید لوازم‌یدکی هم همراه داشته باشید. مثلا حتماً تیوب اضافه همراهتون باشه، چون ممکنه لاستیکتون پنچر بشه. 

تیوب اضافه دوچرخه از تجهیزات دوچرخه سواری

اگر لاستیک کم‌باد بشه می‌تونید با استفاده از تلمبه اون رو باد کنید؛ اما اگر سوراخ بشه باید تیوب رو تعویض کنید. حتماً ابزارهای لازم رو هم همراه داشته باشید تا بتونید چرخ رو باز و بسته کنید و پنچری تیوب دوچرخه رو بگیرید.

لباس مناسب دوچرخه سواری داشته باشید

زین دوچرخه ممکنه شمارو اذیت کنه و باعث بشه رگ‌ها و عضلات نشیمن‌گاهتون آسیب ببینن. حتی‌الامکان از شورت یا شلوار زیر اسپید یا همون شورت‌های زیر پد ژله‌ای استفاده کنید تا حین رکاب‌زدن آسایش بیشتری داشته باشید. این لباس‌ها سبک هستن و احساس راحتی بهتون میدن اما پوشیدن این لباس‌ها در کنار صحیح نشستن روی دوچرخه لذت بیشتری از دوچرخه‌سواری بهتون میده.

مقاله پیشنهادی: بررسی کامل تفاوت دوچرخه زنانه و مردانه + راهنمای خرید

بعضی از لباس‌ها یا کاپشن‌های دوچرخه سواری برای شرایط آب‌وهوایی مختلف تولید شدن؛ مثلا ژاکت‌های زمستونی به‌خوبی شما رو گرم نگه می‌دارن و لباس‌های تابستونی عمل تهویه رو انجام میدن و باعث می‌شن بدن شما عرق نکنه. این لباس‌ها معمولاً باید ضد آب باشن تا اگه توی زمستون دوچرخه سواری می‌کنید آب به بدن شما نرسه.

قفل دوچرخه واجبه

ممکنه حین سفر بخواید مدتی از دوچرخه دور شید و کارهای دیگه‌ای انجام بدید؛ توی این شرایط اگر وسیله رو توی مکان‌های عمومی بذارید ممکنه دزدیده بشه؛ پس قفل دوچرخه ازجمله وسایل دوچرخه سواریه که همراه ‌داشتنش خیلی ضروریه. 

قفل دوچرخه از وسایل دوچرخه سواری

قفل‌ها هم تنوع زیادی دارن. سعی کنید قفلی تهیه کنید که محکم و سبک باشه.

سایر تجهیزات دوچرخه سواری

تعدادی از ضروری‌ترین وسایل دوچرخه سواری رو به شما معرفی کردیم. البته تجهیزات خیلی بیشتری هم وجود دارن که استفاده از اون‌ها دوچرخه سواری رو ایمن‌تر و لذت‌بخش‌تر می‌کنه؛ ازجمله این وسایل میشه به این موارد اشاره کرد:

  • بطری آب
  • روغن زنجیر
  • دستکش
  • نقشه راه
  • عینک آفتابی و کرم ضدآفتاب
  • حوله
  • ابزارها و لوازم‌یدکی دوچرخه
  • کفش و حتی‌الامکان لباس اضافه
  • و … .

اگه دوست دارید دوچرخه‌سواری رو اصولی در کنار مربیان با تجربه یاد بگیرید؛ وارد کلاس آموزش دوچرخه سواری بشید.

اگر حین رکاب‌زدن، مخصوصا توی سفر یا مسیرهای طولانی، تجهیزات و وسایل دوچرخه سواری همراهتون باشه قطعاً با آسایش بیشتری سفر می‌کنید. پس بهتره همه تجهیزات دوچرخه سواری رو که توی این مقاله از مجله مونوپی بهشون اشاره کردیم، همراه داشته باشید. البته منظور، ابزارهای ضروریه؛ الکی بار خودتون رو سنگین نکنید. ما در تیم مونوپی بهترین توصیه‌های دوچرخه سواری رو به شما عزیزان ارائه می‌کنیم. ممنون که تا اینجا با ما همراه بودید. شما فکر می‌کنید کدوم یک از این وسایل از همه ضروری‌تره؟ حتما نظرات خودتون رو با ما به اشتراک بذارید.

رضایت شما از مقاله
5/5
Monoppy

مدرسه مونوپی

اگر دوست دارید دوچرخه سواری یا دویدن را در کنار مربیان باتجربه و همراهان باانگیزه شروع کنید، کلاس‌های مدرسه مونوپی، انتخاب فوق‌العاده‌ای برای شما خواهد بود. برای مشاهده اطلاعات بیشتر، به مدرسه مونوپی مراجعه کنید.

Monoppy

چالش و مسابقه

مونوپی علاوه بر برگزاری کلاس در قسمت مدرسه مونوپی با کمک اساتید حرفه ای، چالش ها و مسابقاتی رو در زمینه های مختلف برگزار می کنه که همه ی دوستداران ورزش و مسابقه در سراسر ایران میتونن توی این چالش ها و مسابقات شرکت کنند. اگه شما هم دوست دارید خودتون رو به چالش بکشید حتما سری به قسمت چالش و مسابقه مونوپی بزنید.

Monoppy مونوپی

نیازمندی مونوپی

مونوپی، پلتفرم برگزاری چالش و مسابقه با هدف فرهنگسازی در ورزش و حفظ محیط زیسته. در راستای تحقق این هدف شما میتونید کالاهایی که بهشون احتیاج ندارید رو در قسمت نیازمندی مونوپی به فروش برسونید و یا رایگان به دست کسی که میخوادش، برسونید. برای خرید و فروش کالای نو و دست دوم در حوزه ورزش، سلامتی و سفر و کمپینگ وارد  لینک زیر بشید.

منابع مقاله:

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید