تغذیه

10 روش سالم و آسان برای افزایش وزن سریع در طول یک هفته!

افزایش سریع وزن

درسته که این روزها لاغری حسابی روی بورسه و همه با ورزش و رژیم، هوای کالری‌های مصرفی خودشون رو دارن، اما این وسط کسایی هم هستن که لاغری بیش‌ازحد براشون دردسرساز شده و دوست دارن یه تکونی به وزنشون بدن و اون رو بالا ببرن؛ اگه شما هم جز دسته دوم هستین، امروز همراه  مجله مونوپی باشین، تا به شما چندتا راهکار اصولی برای افزایش وزن سریع معرفی کنیم.

راهکارهایی که در ادامه درموردشون صحبت می‌کنیم، هم وزن شما رو بالا می‌برن هم به سلامتی شما آسیبی وارد نمی‌کنن و مهم‌تر از همه، شما می‌تونین نتایج این راهکارها رو خیلی سریع ببینین؛ پس همراه ما باشین!

فهرست مطالب

راهکارهای اصولی و مفید برای افزایش وزن سریع

حالا که به چاق شدن فکر می‌کنید، بهتره از یه راه اصولی این کار رو انجام بدین. در ادامه همراه مونوپی باشین تا چندتا روش عالی رو بهتون معرفی کنیم.  البته قبل از اینکه راه‌حل‌های زیر رو امتحان کنین، بهتره اول مطمئن بشین که شما نیاز به چاق شدن دارین یا نه. برای این کار باید BMI خودتون رو محاسبه کنین. برای محاسبه BMI باید وزن خودتون رو بر مجذور قدتون تقسیم کنین، اگه عدد به دست اومده کمتر از 18.5 باشه، وقت عملی‌کردن راهکارهای زیره!

پروتئین رو فراموش نکنین!

پروتئین برای افزایش وزن سریع

اولین راه برای چاق شدن خوردن پروتئینه؛ پروتئین برای ساخت عضله به‌جای چربی لازمه. برای گرفتن پروتئین، می‌تونین روی مواد غذایی زیر حساب ویژه‌ای باز کنین:

  • گوشت
  • ماهی
  • تخم‌مرغ
  • حبوبات
  • آجیل

وعده‌های غذایی متعدد داشته باشین!

یکی دیگه از راه‌های افزایش وزن سریع، خوردن وعده‌های غذایی متعدده. سعی کنین در طول روز حداقل 3 وعده غذا بخورین و توی هر وعده مقدار زیادی کربوهیدرات و چربی قرار بدین. برای اینکه میل بیشتری به غذا خوردن داشته باشین از سس، ادویه و چاشنی‌های مختلف توی هر وعده استفاده کنین.

یکی از وعده‌هایی که توی افزایش وزن سریع نقش مهمی داره، وعده قبل از خوابه؛ پس سعی کنین قبل از خواب هم حتما یه چیزی بخورین و بعد بخوابین.

از کربوهیدرات‌های پیچیده استفاده کنین!

کربوهیدرات افزایش وزن سریع

کربوهیدرات‌های پیچیده، برخلاف کربوهیدرات‌های ساده‌ای که توی غذاهای شیرین و غلات تصفیه‌شده وجود دارن، انرژی پایدارتری رو به شما می‌دن. با استفاده از کربوهیدرات‌های پیچیده، می‌تونین کالری زیادی بگیرین و در کنار اون از انرژی‌هایی که خیلی آهسته و آروم توی بدنتون آزاد می‌شه، استفاده کنین. کربوهیدرات‌های پیچیده شامل موارد زیر هستن:

  • محصولات دارای غلات کامل مثل برنج قهوه‌ای و نان سبوس‌دار
  • سبزیجات نشاسته‌ای مثل سیب‌زمینی شیرین
  • حبوبات مثل عدس و نخود

از خوراکی‌های مختلف کمک بگیرین.

علاوه‌بر موادغذایی که در جدول بالا گفته شد، فراموش نکنین که شکلات ‌تلخ، آووکادو و کره بادو‌م زمینی رو هم توی تغذیه روزانه‌تون قرار بدین.

نام

مثال

آجیل

گردو، بادوم، بادوم‌زمینی و…

میوه خشک

آلوخشک، خرما، کشمش و…

لبنیات پرچرب

شیرپرچرب، ماست پرچرب، خامه و پنیر

غلات کامل

جو، برنج قهوه‌ای و…

گوشت

گوشت بره، گوساله، گوسفند، ماهی و مرغ

ورزش کنین!

ورزش کردن افزایش وزن سریع

ورزش‌های مختلف رو امتحان کنین؛ از یوگا گرفته تا وزنه‌زدن و ورزش‌های استقامتی. این ورزش‌ها ممکنه کالری‌های دریافتی شما رو بسوزونن، اما به شما کمک می‌کنه تا گرسنه بشین و بتونین وعده‌های غذایی بیشتری میل کنین. البته حرکت‌های ورزشی مثل وزنه‌زدن به شما کمک می‌کنه تا به‌جای چربی، توده‌ی عضلانی رو توی بدن خودتون پرورش بدین.

بشقابتون رو عوض کنین!

اگه می‌خواین کالری بیشتری بگیرین، بهتره بشقابتون رو عوض کنین و از یه بشقاب بزرگ‌تر استفاده کنین. اینجوری تشویق می‌شین که بیشتر غذا بخورین و زودتر افزایش وزن رو تجربه کنین.

چالش مجازی 5 کیلو لاغری در 5 هفته

  • مدت زمان چالش: 25 جلسه
  • تاریخ برنامه: 17 تیر تا 20 مرداد 1402
  • پیش‌نیاز: ندارد
  • نوع چالش: غیرحضوری
  • طراح چالش : متخصص تغذیه سیما جم

سیگار رو ترک کنین!

ترک سیگار افزایش وزن سریع

اگه سیگاری هستین و فکر چاق شدن رو در سر دارین، باید هرچه زودتر سیگار رو ترک کنین. افراد سیگاری معمولا وزنشون رو از دست می‌دن و ترک سیگار می‌تونه جلوی این اتفاق رو بگیره.

کالری‌ها رو بنوشین!

دریافت کالری با ابمیوه برای اافزایش وزن سریع

برای چاق شدن به‌جای استفاده از نوشابه‌های رژیمی، قهوه و یا چای، بهتره که شیر، آب‌میوه و اسموتی‌های مختلف رو امتحان کنین. این نوشیدنی‌ها علاوه بر کالری موردنظرتون، کلی موادمغذی هم به بدن شما می‌رسونن.

با فست‌فود خداحافظی کنین!

ترک فست فود افزایش وزن سریع

درسته که فست‌فودها باعث چاقی می‌شن، اما کاملا مضرن و اون‌ها از چیزی به‌جز شکر، نمک و چربی‌های مضر تشکیل نشده‌ ان! به‌جای فست‌فود از ماهی‌های پرچرب، مثل ماهی سالمون استفاده کنین.

خوب بخوابین!

خواب کافی افزایش وزن سریع

اگر می‌خواین افزایش وزن سریع رو تجربه کنین، باید خوب بخوابین. خوابیدن برای رشد عضله‌های بدن خیلی مهمه پس حتما هرشب 7 الی 9 ساعت خواب مفید رو داشته باشین.

امروز توی مونوپی با شما درمورد راهکارهای افزایش وزن سریع حرف زدیم. همون‌طور که دیدین، چاق شدن فقط به تغذیه بستگی نداره، بلکه به سبک‌زندگی شما و ورزش‌کردن هم وابسته‌ست. اگه یه هفته راهکارهایی که امروز بهتون گفتیم رو رعایت کنین، احتمالا این‌بار که روی ترازو برین، عدد بیشتری رو ببینین. راستی توی مسیر چاق شدن خیلی مراقب باشین و سعی کنین کمتر سراغ چربی‌های مضر برین.

خیلی ممنون که تا اینجا همراه مونوپی بودین، اگه سوالی در مورد راهکارهای افزایش وزن سریع داشتین، حتما توی قسمت کامنت با ما در میون بذارین.

سفر و گردشگری

اگه دوست دارید همراه مونوپی مهارت‌های طبیعت‌‌گردی رو آموزش ببینید، دور دنیا سفر کنید، سفرهای ورزشی آبی تجربه کنید و… حتما از طریق لینک زیر سری به قسمت سفر و گردشگری مونوپی بزنید.

مدرسه مونوپی

اگر دوست دارید دوچرخه سواری، دویدن، کوهنوردی و توسعه فردی را در کنار مربیان باتجربه و همراهان باانگیزه شروع کنید، کلاس‌های مدرسه مونوپی، انتخاب فوق‌العاده‌ای برای شما خواهد بود. برای مشاهده اطلاعات بیشتر، به مدرسه مونوپی مراجعه کنید.

چالش و مسابقه

مونوپی علاوه بر برگزاری کلاس در قسمت مدرسه مونوپی با کمک اساتید حرفه ای، چالش ها و مسابقاتی رو در زمینه های مختلف برگزار می کنه که همه ی دوستداران ورزش و مسابقه در سراسر ایران میتونن توی این چالش ها و مسابقات شرکت کنند. اگه شما هم دوست دارید خودتون رو به چالش بکشید حتما سری به قسمت چالش و مسابقه مونوپی بزنید.

نیازمندی مونوپی

مونوپی، پلتفرم برگزاری چالش و مسابقه با هدف فرهنگسازی در ورزش و حفظ محیط زیسته. در راستای تحقق این هدف شما میتونید کالاهایی که بهشون احتیاج ندارید رو در قسمت نیازمندی مونوپی به فروش برسونید و یا رایگان به دست کسی که میخوادش، برسونید. برای خرید و فروش کالای نو و دست دوم در حوزه ورزش، سلامتی و سفر و کمپینگ وارد لینک زیر بشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید