پیاده روی و دویدن, ورزش

چرا یادگیری اصول پیاده روی مهم است؟

اصول پیاده روی صحیح مونوپی Monoppy

اصول پیاده روی چیست؟

همین ابتدا بدانید که اگر فردی بخواهد دوندگی را شروع کند و استقامت خود را برای دویدن افزایش دهد، باید با اصول پیاده روی صحیح آشنا باشد.

در این مقاله قصد داریم شما را با اصول پیاده روی صحیح آشنا کنیم و مزایا و معایب این موضوع را با هم بررسی کنیم؛ بنابراین اگر قصد دارید پیاده روی را به‌صورت حرفه‌ای آغاز کنید، با این مقاله از مونوپی، همراه ما باشید.

هدف خود را مشخص کنید

افراد برای شروع پیاده روی، اهداف مختلفی دارند. برخی برای کاهش وزن یا مشکلات ارتوپدی این ورزش را انجام می‌دهند و برخی دیگر نیز برای آمادگی بدنی و شروع ورزش‌های حرفه‌ای‌تر.

مهم است که هدف شما برای شروع پیاده روی (3) مشخص باشد، زیرا ممکن است به روش خاصی از پیاده روی نیاز داشته باشید. بله کاملاً درست متوجه شدید، پیاده روی، روش‌های متفاوتی دارد و هر کس بنا بر اهدافش می‌تواند یک مِتُد را دنبال کند.

به‌عنوان‌ مثال کسی که مشکلات مفصلی و اضافه‌وزن شدید دارد، بهتر است از پیاده روی در آب شروع کرده و کم‌کم در این زمینه پیشرفت کند.

اصول پیاده روی را یاد بگیرید

پیاده روی یکی از ورزش‌های المپیکی است و حتی برای آن مدال و رکورددار هم تعیین می‌شود. همین موضوع به‌ تنهایی نشان‌دهنده‌ی اهمیت و جزئیات فراوان این ورزش است.

پیاده روی یک ورزش المپیکی مونوپی Monoppy

اکثر ما عادت کرده‌ایم که وزن بدن را تنها به یک پا وارد کنیم و این موضوع در طولانی‌ مدت می‌تواند باعث بروز مشکلات جدی شود، مخصوصاً زمانی که دارای اضافه‌وزن هم باشید.

اصول پیاده روی شامل جزئیات دیگری نیز هست که در ادامه به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • تنفس صحیح در هنگام پیاده روی
  • قرارگیری ستون فقرات در وضعیت استاندارد
  • حفظ پیوستگی گام‌ها و کنترل سرعت در حین پیاده روی
  • هماهنگ کردن حرکت دست با گام‌ها
  • تقسیم وزن بین دو طرف بدن
  • روش صحیح گام برداشتن

 

وضعیت ستون فقرات در اصول پیاده روی مونوپی Monoppy

اگر تصمیم جدی برای شروع پیاده روی و دویدن دارید، ما در مونوپی می‌توانیم به‌صورت آنلاین و حضوری در این مسیر همراه شما باشیم. هیچ فرقی نمی‌کند که در وضعیت مبتدی قرار دارید یا پیشرفته، کافی است برای اطلاعات بیشتر در مورد کلاس‌های مدرسه مونوپی کلیک کنید.

کفش و شیب، دو عضو جدانشدنی در اصول پیاده روی

دو موردی که در پیاده روی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند، انتخاب کفش و سطحی است که بر روی آن پیاده روی می‌کنید. اگر این دو، به‌صورت استاندارد انتخاب نشوند، اصول پیاده روی زیر سؤال می‌رود و به بدنتان آسیب وارد می‌شود.

اصول پیاده روی مونوپی Monoppy

سطحی که برای پیاده روی در نظر می‌گیرید نباید ناهموار و دارای شیب (0) زیادی باشد. البته این موضوع برای افرادی که حرفه‌ای هستند متفاوت خواهد بود.

موضوع بعدی انتخاب کفش مناسب است. یک کفش یا کتانیِ مخصوص پیاده روی، بهتر است داری لژی با ارتفاع ۳ تا ۳.۵ سانتی‌متر باشد. همچنین راحتی کفی، جنس رویه خوب برای تهویه‌ی مناسب و هماهنگ بودن با سایز پا، از دیگر مشخصه‌های یک کفش مخصوص پیاده روی است.

مزایا و معایب پیاده روی و دویدن چیست؟

پیاده روی به‌عنوان یک ورزش مادر، مزایای بسیار زیادی دارد. مواردی مانند:

  • افزایش روحیه
  • کاهش استرس و بهبود افسردگی
  • تقویت ریه و بهبود بیماری‌های تنفسی
  • کاهش وزن و حفظ تناسب‌اندام
  • تقویت عضلات پا
  • بالارفتن قدرت بدنی برای انجام ورزش‌های سخت‌تر
  • ایجاد آمادگی برای دویدن
  • و …
فواید-اصول-پیاده-روی-مونوپی-Monoppy

در کنار تمام این مزایا، اگر اصول پیاده روی را جدی نگیرید، شاهد تأثیرات منفی بر روی بدن خود خواهید بود. تأثیراتی مثل:

  • ایجاد مشکل در زانو و مچ پا
  • کمردرد
  • آرتروز
  • مشکلات تنفسی
  • و سایر موارد

شاید مدت‌ زمان زیادی باشد که پیاده روی می‌کنید اما هنوز نتوانسته‌اید به نتیجه‌ی خوبی برسید. برای پیشرفت در هر ورزشی، به‌ویژه پیاده روی و دویدن، باید هدف‌گذاری داشته باشید.

این اهداف بر اساس شرایط جسمانی، آمادگی بدنی، سن و سایر موارد تعیین می‌شود؛ بنابراین اگر می‌خواهید در این ورزش شاهد پیشرفت چشم‌گیری باشید، باید اصول پیاده‌ روی و هدف‌گذاری را به‌درستی رعایت کنید.

داشتن یک مربی کمک بسیاری به بالارفتن استقامت (5) بدن و پیشرفت شما می‌کند، علاوه بر این می‌توانید از استاندارد بودن شرایط، اطمینان پیدا کنید.

خوشحال می‌شیم نظراتتون رو باهامون به اشتراک بذارید و اگر تجربه شرکت در کلاس های دویدن مونوپی دارید اینجا برامون بنویسید.

Monoppy

مدرسه مونوپی

مونوپی با بهره‌بردن از اساتید حرفه‌ای خود، می‌تواند شرایط بسیار مطلوبی را برای شما فراهم کند تا هم از فضای شاد گروهی بهره‌مند شوید و هم فردی را داشته باشید که علاوه بر نظارت بر فعالیت شما، به سلامت و افزایش قدرت بدنی‌تان نیز کمک کند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد کلاس‌های پیاده روی و دویدن، به بخش مدرسه مونوپی مراجعه کنید.

Monoppy

چالش و مسابقه

مونوپی علاوه بر برگزاری کلاس های دویدن در قسمت مدرسه مونوپی با کمک اساتید حرفه ای، چالش ها و مسابقاتی رو در زمینه های مختلف برگزار می کنه که همه ی دوستداران ورزش و مسابقه در سراسر ایران میتونن توی این چالش ها و مسابقات شرکت کنند. اگه شما هم دوست دارید خودتون رو در دویدن به چالش بکشید حتما سری به قسمت چالش و مسابقه مونوپی بزنید.

Monoppy مونوپی

نیازمندی مونوپی

مونوپی، پلتفرم برگزاری چالش و مسابقه با هدف فرهنگسازی در ورزش و حفظ محیط زیسته. در راستای تحقق این هدف شما میتونید کالاهایی که بهشون احتیاج ندارید رو در قسمت نیازمندی مونوپی به فروش برسونید و یا رایگان به دست کسی که میخوادش، برسونید. برای خرید و فروش کالای نو و دست دوم در حوزه ورزش، سلامتی و سفر و کمپینگ وارد  لینک زیر بشید.

نوشته های مشابه

2 دیدگاه در “چرا یادگیری اصول پیاده روی مهم است؟

  1. الهه گفت:

    من حالم خوبه با مونوپی ،مطالب خیلی مفید بود و میشه گفت با استاندارد

  2. الهه گفت:

    واقعاً مطالب خوب و کاربردی رو گذاشتین،ممنون از تیم حرفه ای مونوپی کارتون بینظیره،امید که همیشه در مسیر پیشرفت و موفقیت باشید

دیدگاهتان را بنویسید