سفر و گردشگری

زیباترین جاذبه های گردشگری نپال برای عکاسی کجاست؟

زیباترین جاذبه های گردشگری نپال برای عکاسی

زمانی که به سفر می‌ریم، دوست داریم عکس‌های زیبایی ثبت کنیم که یادآور خاطره‌های ما از اون سفر باشه. یکی از زیباترین کشورها برای عکاسی، کشور نپاله. جاذبه های گردشگری نپال برای عکاسی واقعا زیبا و بکر هستن. از قله اورست گرفته تا میدان دوربار در کاتماندو یا پارک ملی چیتوان، همه از جاهای زیبا برای عکاسی محسوب می‌شن. در این مقاله مجله مونوپی قصد داریم شما رو با 19 تا از این جاذبه های گردشگری نپال آشنا کنیم. با ما همراه باشین.

فهرست مطالب

جاذبه های گردشگری نپال چه ویژگی هایی دارن؟

کشور نپال، بزرگ ترین قله جهان رو در خودش داره و میزبان هیمالیاست. همین موضوع احتمالاً کافیه تا بتونین حدس بزنین قراره به کشوری کوهستانی سفر کنین! نپال همچنین با کشور چین و هند همسایه‌ست که باعث می‌شه ترکیبی از فرهنگ این دو کشور رو داشته باشه. زیبایی‌های کوهستانی نپال به همراه آداب و رسوم و سبک زندگی مردم بودایی، همه و همه سوژه‌های جذابی برای عکاسی هستن.

قله اورست

قله اورست

قله اورست بلندترین کوه دنیاست. یکی از بهترین زمان‌ها برای دیدن این کوه، صبح‌ها هنگام طلوع خورشیده. اگه نمی‌تونین تا کمپ اصلی این کوه برین و عکاسی کنین، نگران نباشین، ایستگاه‌های تپه‌ای مثل ناگارکوت هم می‌تونن دید زیبایی از مناظر اورست به شما بدن.

گنبد بودانات در کاتماندو

بودانات در گاتماندا از جاذبه های گردشگری نپال

بعد از زلزله سال 2015، این گنبد بار دیگه ترمیم شد. پرچم‌های رنگی روی این «استوپای» بار دیگه به اهتزاز دراومد و منظره زیبایی برای عکاسی به وجود آورد.

میدان دوربار در کاتماندو

یکی از جاذبه های گردشگری نپال، میدان دوربار در کاتماندو نام داره که می‌تونین صحنه‌هایی از زندگی روزمره رو در اون ثبت کنین. ساختمان‌های قدیمی با نماهای سنتی، فروشندگان خیابانی زیورآلات و عود، تصویری پر جنب و جوش در اطراف میدان دوربار خلق کردن.

منطقه‌ی آناپورنا

منطقه اناپورنا یکی از جاذبه های گردشگری نپال

محصول عکس گرفتن در روزهای آفتابی در یک منطقه کوهستانی بسیار زیبا خواهد بود. در منطقه آناپورنا که از جاذبه های گردشگری نپال به حساب میاد، 13 قله با ارتفاع بیش از 7000 متر و یک قله با ارتفاع 8000 متر قرار داره! پرچم‌هایی که در باد به اهتزار در اومدن و روستاهایی که از بالا مشخص هستن منظره‌ی شگفت‌انگیزی برای عکاسی ساختن.

مقاله پیشنهادی: تور نپال | از هزینه‌ها تا فستیوال‌ها

معبد سویامبونات در کاتماندو

این معبد به نام معبد میمون‌ها هم شناخته می‌شه. این نام‌گذاری به‌خاطر میمون‌های بدجنسی که اطراف معبد پرسه می‌زنن انجام شده. خود معبد و این میمون‌های بامزه مناظر جالبی برای عکاسی فراهم می‌کنن.

منطقه لانگ تانگ از زیباترین جاذبه های گردشگری نپال

منطقه لانگ تانگ در گاتماندو

یکی دیگه از بهترین جاذبه های گردشگری نپال برای عکاسی و قدم زدن، منطقه لانگ تانگه. کوه‌ها و دره‌ها که در بهار سبز می‌شن و شکوفه‌های زیبای این منطقه، منظره عالی‌ای برای عکاسی هستن.

منطقه هلامبو

منطقه هلامبو از جاذبه های گردشگری نپال

این منطقه هم از مناطق مناسب کوهنوردی در نپاله. دهکده‌ها، معابد و عبادتگاه‌های بودایی، تپه‌های پلکانی و مناظر کوهستانی تصاویر زیبایی ایجاد می‌کنن. اگه شرایط اجازه بده مسیرهایی هستن که هلامبو و لانگ تانگ رو به هم متصل می‌کنن.

مناظر کوهستانی پخارا

شهر پخارا که دروازه‌ای به منطقه‌ی آناپورناست، در سواحل دریاچه فوا واقع شده. انعکاس تصویر کوه‌ها در دریاچه یکی از زیباترین مناظر طبیعی در جاذبه‌های گردشگری نپال رو به‌وجود میاره.

دریاچه فوا، پخارا

دریاچه فوا در پخارا از جاذبه های گردشگری نپال

ممکنه مناظر کوهستانی زیبای پخارا، دریاچه فوا رو از یاد شما ببرن. این دریاچه محلی برای قایقرانیه و هنگام طلوع و غروب خورشید، انعکاس نور روی دریاچه بسیار زیباست. دریاچه فوا از بهترین مناطق گردشگری نپال به‌حساب میاد.

منطقه موستانگ بالا

منطقه موستانگ بالا از جاذبه های گردشگری نپال

منطقه موستانگ بالا رو می‌شه شبیه سطح ماه در نظر گرفت، اما چیزی که اون رو جذاب می‌کنه، روستاها و صومعه‌های موجود در این منطقه هستن. جالبه که در این منطقه ممکنه ساعت‌ها راه برین و حتی یک درخت هم نبینین!

پارک ملی چیتوان

پارک ملی چیتوان

این پارک تضاد کاملی با مناظق کوهستانی و شلوغ شهر کاتماندو ایجاد می‌کنه. فیل‌ها و کرگدن‌ها و حیوانات وحشی این پارک، بازدیدکننده‌ها رو به سمت خودشون می‌کشونن. اگه قصد دارین از مسیر کاتماندو به هند سفر کنین، در راه حتماً برای دیدن این پارک توقف کنین.

نامچه بازار

این روستا در منطقه خومبو قرار داره که دروازه اصلی ورود به اورسته. بسیاری از مردم از اون به عنوان مکانی برای اقامت در مسیر رسیدن به اورست استفاده می‌کنن، اما خود روستا هم زیبایی بسیار زیادی داره. این روستا از جاذبه های نپال برای عکاسی به‌شمار میاد.

یاک، گاومیش‌های نپال

یاک

یاک‌ها حیواناتی اهلی از گونه‌ی گاوسان هستن که در نپال و منطقه هیمالیا، زندگی می‌کنن. از اون‌ها برای حمل و نقل وسایل از یک روستا به روستای دیگه استفاده می‌شه. اگه در جاده‌های روستایی اون‌ها رو دیدین، عکس گرفتن رو فراموش نکنین.

لومبینی

لومبینی مکانی مقدس برای بودایی‌هاست، چون این مکان رو محل تولد بودا می‌دونن! این منطقه در یونسکو ثبت جهانی شده و بت‌کده صلح جهانی از دیدنی‌های جذابش به‌حساب میاد. عکاسی در این جاذبه‌ی کشور نپال می‌تونه تجربه‌ای ناب و به‌یاد‌موندنی باشه.

پیست آناپورنا

پیست آناپورنا جاذبه های گردشگری نپال

پیاده‌روی در پیست منطقه آناپورنا، دو الی سه هفته شما رو در مناظر بسیار زیبایی فرو می‌بره. اگه قصد دارین از مناظر کوهستانی، اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری نپال عکاسی کنین و فقط به اندازه یک پیاده‌‌روی فرصت دارین، به این پیست برین.

پارک ملی بردیا

اگرچه اکثر مردم پارک ملی چیتوان رو می‌شناسن، اما پارک ملی بردیا می‌تونه زیبایی‌های بیشتری رو از جوانب مختلف به شما نشون بده. این پارک قبلاً فقط برای خانواده سلطنتی استفاده می‌شد و به همین دلیل مناظر طبیعی بکرتری داره.

صومعه تنگ بوچه

صومعه تنگ بوچه

صومعه تنگ بوچه، از جاذبه های گردشگری نپال، دروازه رنگارنگ زیبا و حکاکی‌های پیچیده به شکل حیوانات در طاق‌نمای بالایی خودش داره. پرچم‌های عبادت، کاج‌های سبز، کوه‌های ناهموار و پوشیده از برف در پشت معبد، منظره بسیار زیبایی به‌وجود آوردن.

پارک ملی ساگارماتا

پارک ملی ساگارماتا از جاذبه های گردشگری نپال

پارک ملی ساگارماتا بلندترین قله جهان، یعنی اورست رو درون خودش داره. دریاچه‌ها، کوه‌ها و طبیعت شگفت‌انگیز این پارک منظره‌ای تماشایی رو برای عکاسی به‌وجود آورده.

میدان دوربار باکتاپور

میدان دوربار باکتاپور از جاذبه های گردشگری نپال

خارج از شهر کاتماندو، شهر باستانی باکتاپور، یکی از سه شهر سلطنتی نپال قرار داره. میدان دوربار شهر باکتاپور، مناظر زیبایی از معابد و زندگی روزمره مردم ارائه می‌ده. این میدان در سال 2015 آسیب دید ولی مجدداً ترمیم شد.

جاذبه‌ های گردشگری نپال یکی دوتا نیستن! این کشور جاذبه‌های بسیار و نقاط دیدنی زیبایی برای عکاسی داره. در این مقاله ما ۱۹ منطقه از مناطق گردشگری نپال رو به شما عزیزان معرفی کردیم که عکاسی در اون‌ها بسیار لذت‌بخش خواهد بود. اگه دوست دارین همراه مونوپی این سفر هیجان انگیز رو تجربه کنین وارد لینک بشین. امیدواریم سفری شیرین به نپال داشته باشین و خاطره‌های خودتون رو در قالب عکس‌های زیبا ثبت کنین.

سفر و گردشگری

اگه دوست دارید همراه مونوپی مهارت‌های طبیعت‌‌گردی رو آموزش ببینید، دور دنیا سفر کنید، سفرهای ورزشی آبی تجربه کنید و… حتما از طریق لینک زیر سری به قسمت سفر و گردشگری مونوپی بزنید.

Monoppy

مدرسه مونوپی

اگر دوست دارید دوچرخه سواری، دویدن، کوهنوردی و توسعه فردی را در کنار مربیان باتجربه و همراهان باانگیزه شروع کنید، کلاس‌های مدرسه مونوپی، انتخاب فوق‌العاده‌ای برای شما خواهد بود. برای مشاهده اطلاعات بیشتر، به مدرسه مونوپی مراجعه کنید.

Monoppy

چالش و مسابقه

مونوپی علاوه بر برگزاری کلاس در قسمت مدرسه مونوپی با کمک اساتید حرفه ای، چالش ها و مسابقاتی رو در زمینه های مختلف برگزار می کنه که همه ی دوستداران ورزش و مسابقه در سراسر ایران میتونن توی این چالش ها و مسابقات شرکت کنند. اگه شما هم دوست دارید خودتون رو به چالش بکشید حتما سری به قسمت چالش و مسابقه مونوپی بزنید.

Monoppy مونوپی

نیازمندی مونوپی

مونوپی، پلتفرم برگزاری چالش و مسابقه با هدف فرهنگسازی در ورزش و حفظ محیط زیسته. در راستای تحقق این هدف شما میتونید کالاهایی که بهشون احتیاج ندارید رو در قسمت نیازمندی مونوپی به فروش برسونید و یا رایگان به دست کسی که میخوادش، برسونید. برای خرید و فروش کالای نو و دست دوم در حوزه ورزش، سلامتی و سفر و کمپینگ وارد  لینک زیر بشید.

منابع مقاله:

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید