دوچرخه, ورزش

زمینی سبز با دوچرخه برقی؛ چقدر این دوچرخه رو می‌شناسی؟

چطوری دوچرخه برقی رو بشناسیم

یه ترافیک سنگین و وحشتناک رو تصور کنین در حالی‌که مردم سعی می‌کنن با بوق‌زدن راه رو باز کنن. شما کجایین؟ مشغول تحمل‌کردن دود و صدای بوق؟ نه! بهتره این‌بار خودتون رو روی یه دوچرخه برقی تصور کنین. وقتی سوار دوچرخه‌تون هستین، دیگه ترافیک و محدودیت‌های ترافیکی مشکل شما نیست. شما فقط با لبخند دوچرخه‌تون رو می‌رونین و از بادی که به صورت‌تون می‌خوره، حسابی کیف می‌کنین. تا به‌حال در مورد دوچرخه‌های برقی چیزی شنیدین؟ اگر جواب‌تون نه هست، لطفا تا آخر این مطلب مجله مونوپی همراه ما باشین، تا باهاتون از مزایای دوچرخه برقی حرف بزنیم و ببینیم این دوچرخه چه تفاوتی با دوچرخه معمولی داره.

فهرست مطالب

دوچرخه برقی چیه؟

دوچرخه برقی، یا همان “e-bike”، یک نوع دوچرخه‌ست که با یک موتور برقی به راننده کمک می‌کنه تا حرکت کنه. این موتور داخل یک فریمه و معمولا با باتری شارژ می‌شه. وقتی راننده پدال می‌زنه، موتور فعال می‌شه و به راننده کمک می‌کنه تا راحت‌تر و با سرعت بیشتری دوچرخه‌ش رو برونه.

7 فایده دوچرخه برقی

استفاده از دوچرخه‌ برقی روزبه‌روز در حال بیشتر شدنه و این دوچرخه حسابی خودش رو توی دل مردم جا کرده. البته این محبوبیت بی‌دلیل نیست. دوست‌دارین بدونین چرا این دوچرخه‌ها انقدر دوست‌داشتنی هستن؟ الان می‌گیم خدمت‌تون:

فواید دوچرخه برقی

 

  • دوچرخه‌های برقی سریع و انعطاف‌پذیرن.
  • دوچرخه‌ برقی به شما کمک می‌کنه که تناسب‌اندام خودتون رو حفظ کنین.
  • استفاده از دوچرخه‌های برقی برای هر سن و جنسیتی مناسب و راحته و توی سربالایی و سرپایینی‌ها شما رو اذیت نمی‌کنه.
  • رفت‌وآمد با دوچرخه‌های برقی برای شما خیلی ارزون تموم می‌شه و دیگه مجبور نیستین مثل موتور و ماشین، برای نگه‌داری و سوخت، هزینه‌ای کنین.
  • چی بهتر از اینکه وسیله نقیله‌ای که ازش استفاده می‌کنیم، دوست‌دار محیط ‌زیست باشه؟ دوچرخه‌ برقی گازی تولید نمی‌کنه که هوا رو آلوده کنه. علاوه‌بر اون، برای راه رفتن نیاز به سوخت فسیلی نداره.
  • هرچه‌قدر مردم از دوچرخه‌های برقی بیشتری استفاده کنن، ترافیک شهری کمتر می‌شه. دوچرخه‌های برقی، فضای کمتری رو توی خیابون و پارکینگ می‌گیرن.
  • دوچرخه‌سواری یه تجربه لذت‌بخش و عالیه. استفاده‌کردن از دوچرخه‌های برقی این لذت رو دوبرابر می‌کنه. باوجود دوچرخه‌ برقی می‌تونین بدون زحمت و سختی، سراغ کشف مسیرهای جدید برین و از آب‌وهوا و منظره‌های اطراف‌تون لذت ببرین.

دوچرخه برقی چه تفاوتی با دوچرخه معمولی داره؟

راستش رو بخوایین، بین دوچرخه برقی و دوچرخه معمولی چندتا تفاوت اصلی وجود داره. تفاوت‌هایی مثل:

تفاوت دوچرخه برقی و دوچرخه معمولی

موتور الکتریکی

مهم‌ترین تفاوت دوچرخه برقی و دوچرخه معمولی، داشتن نیروی کمکیه. شما برای روندن دوچرخه معمولی فقط باید از نیروی خودتون استفاده کنین اما دوچرخه‌های برقی یه موتور الکتریکی داره که دوچرخه سواری رو برای شما آسون‌تر می‌کنه.

مقاله پیشنهادی: تعویض دنده دوچرخه | کاربرد دنده سبک و سنگین

سرعت

با کمک موتور الکتریکی دوچرخه‌های برقی، می‌تونین با سرعت بیشتری نسبت به دوچرخه‌های معمولی حرکت کنین. سرعت بیشتر دوچرخه‌های برقی، توی مسیرهای طولانی حسابی به کارتون میاد و باعث می‌شه توی زمان صرفه‌جویی کنین.

کلاس دوچرخه

کلاس آموزش دوچرخه‌سواری

 
  • مونوپی به صورت ماهانه کلاس آموزش دوچرخه‌سواری برگزار میکنه. 
  • کلاس‌ها به صورت تک جلسه و خصوصی برگزار میشه.
  • کلاس‌های تک جلسه نیازی به داشتن دوچرخه نداره و شما می‌تونین دوچرخه اجاره کنین.
  • مربی: مهراد مسلمی
  • آموزش از مبتدی تا پیشرفته

قابل استفاده برای همه

برای روندن دوچرخه‌های معمولی، باید حسابی تلاش کرد. این تلاش زیاد، کار رو برای افرادی که محدودیت‌های فیزیکی دارن، سخت می‌کنه؛ اما دوچرخه‌ برقی زیاد راننده رو به‌ زحمت نمی‌ندازه و همه می‌تونن از سوارشدن اون لذت ببرن.

وزن دوچرخه برقی

دوچرخه‌های برقی به‌خاطر وزن موتور و باتری، معمولا وزن بیشتری نسبت به دوچرخه‌های معمولی دارن اما دوچرخه‌های معمولی از نظر طراحی ساده‌تر و سبک‌تر هستن.

مقررات

دوچرخه برقی چیه؟

دوچرخه‌ برقی توی بعضی از شهرها و کشورها ممکنه دچار محدودیت‌هایی باشه. محدودیت‌هایی مثل حداکثر سرعت و یا جاهایی که می‌شه از اون استفاده کرد؛ اما دوچرخه‌های معمولی معمولا قانون و مقررات خاصی ندارن و همه‌جا می‌شه از اون استفاده کرد.

هزینه دوچرخه برقی

دوچرخه برقی معمولا به‌خاطر فناوری‌ای که توی اون استفاده‌‌ شده، قیمت بالاتری داره. هزینه موتور، باتری و بقیه ویژگی‌های این دوچرخه، روی قیمتش تاثیر گذاشته. دوچرخه‌های معمولی، این قطعات رو ندارن و به‌همین دلیل قیمت پایین‌تری نسبت به دوچرخه‌های برقی دارن.

امروز سعی کردیم شما رو با مزایای دوچرخه برقی و تفاوت‌های اون با دوچرخه معمولی بیشتر آشنا کنیم. اگر همه ما، دست‌به‌دست هم بدیم و دوچرخه‌سواری رو شروع کنیم، قطعا محیط‌ زیست پاک‌تری خواهیم داشت و به کره‌زمین اجازه می‌دیم یکم نفس بکشه. علاوه‌بر اون خودمون هم از نظر جسمی و روحی سالم‌تر می‌شیم. بیایین با کمک هم یه آینده سبز و سالم برای بچه‌هایی که بعدا قراره توی این کره نفس بکشن، باقی بذاریم. ممنون که تا اینجا همراه مونوپی بودین؛ راستی اگر سوالی در مورد این دوچرخه‌ها داشتین، حتما توی قسمت کامنت ازمون بپرسین.

سفر و گردشگری

اگه دوست دارید همراه مونوپی مهارت‌های طبیعت‌‌گردی رو آموزش ببینید، دور دنیا سفر کنید، سفرهای ورزشی آبی تجربه کنید و… حتما از طریق لینک زیر سری به قسمت سفر و گردشگری مونوپی بزنید.

مدرسه مونوپی

اگر دوست دارید دوچرخه سواری، دویدن، کوهنوردی و توسعه فردی را در کنار مربیان باتجربه و همراهان باانگیزه شروع کنید، کلاس‌های مدرسه مونوپی، انتخاب فوق‌العاده‌ای برای شما خواهد بود. برای مشاهده اطلاعات بیشتر، به مدرسه مونوپی مراجعه کنید.

چالش و مسابقه

مونوپی علاوه بر برگزاری کلاس در قسمت مدرسه مونوپی با کمک اساتید حرفه ای، چالش ها و مسابقاتی رو در زمینه های مختلف برگزار می کنه که همه ی دوستداران ورزش و مسابقه در سراسر ایران میتونن توی این چالش ها و مسابقات شرکت کنند. اگه شما هم دوست دارید خودتون رو به چالش بکشید حتما سری به قسمت چالش و مسابقه مونوپی بزنید.

نیازمندی مونوپی

مونوپی، پلتفرم برگزاری چالش و مسابقه با هدف فرهنگسازی در ورزش و حفظ محیط زیسته. در راستای تحقق این هدف شما میتونید کالاهایی که بهشون احتیاج ندارید رو در قسمت نیازمندی مونوپی به فروش برسونید و یا رایگان به دست کسی که میخوادش، برسونید. برای خرید و فروش کالای نو و دست دوم در حوزه ورزش، سلامتی و سفر و کمپینگ وارد لینک زیر بشید.

منابع مقاله:

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید