سفر و گردشگری

آشنایی با زیباترین آبشارهای دنیا

آشنایی با زیباترین آبشارهای دنیا

آبشارهای زیبای زیادی در نقاط مختلف جهان وجود داره که مقصد گردشگری و جاذبه توریستی محسوب میشن. بسیاری از طبیعت‌گردان در انتخاب مقصد سفر به جاذبه‌های طبیعی نظیر آبشارها توجه دارن. زیباترین آبشارهای دنیا در قاره‌های مختلفی واقع شدن. در این مقاله به معرفی 10 مورد از قشنگ‌ترین آبشارهای دنیا می‌پردازیم.

فهرست مطالب

10 مورد از زیباترین آبشارهای جهان

زیباترین آبشارهای دنیا، فرصت‌های بی‌پایانی برای عکاسی، مشاهده طبیعت بکر و کوهنوردی یا صخره‌نوردی فراهم میارن

1-آبشار پلیتویک در کرواسی

آبشار پلیتویک در کرواسی

پارک ملی پلیتویک در کرواسی از سال 1979 به‌عنوان میراث جهانی یونسکو شناخته شده و از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در کرواسی هست. یکی از زیباترین آبشارهای دنیا، در این پارک قرار داره و سالانه حدود یک میلیون نفرن از اون بازدید می‌کنن. ویژگی‌های طبیعی خاص در این آبشار، در کنار ۸ مسیر منحصربه‌فرد برای دسترسی به اون، از خصوصیات دریاچه ملی پلیتویک هستش.

2-آبشار نیاگارا از زیباترین آبشارهای جهان در مرز کانادا و آمریکا

آبشار نیاگارا از زیباترین آبشارهای جهان در مرز کانادا و آمریکا

  • آبشار نیاگارا که در مرز کانادا و ایالات متحده آمریکا قرار گرفته، به‌طرز چشمگیری مرتفعه. یکی از قشنگترین آبشارهای دنیا هست که خود از سه آبشار مختلف تشکیل شده:

    1. آبشار آمریکایی
    2. آبشار بریدل ویل
    3. آبشار نعل اسبی کانادا

    مسیر آبشار نیاگارا بسیار زیباس و برای یک پیاده‌روی خانوادگی یک تا دو ساعته مناسبه. برای دیدن نیاگارا به‌عنوان یکی از زیباترین آبشارهای دنیا، یک کوله‌پشتی پر از تنقلات و آب همراه ببرین. اگه در بهار به منطقه نیاگارا میرین، مراقب باشین چون تعداد زیادی از شاهین‌های مهاجر در این منطقه هستن.

3-آبشار ایگواسو در آرژانتین و برزیل

آبشار ایگواسو در آرژانتین و برزیل

اگه قصد سفر به برزیل رو دارین، حتما به مرز برزیل و آرژانتین برین تا آبشار زیبای ایگواسو رو از نزدیک ببینین. تجربه صدای رعد و برق در آبشار ایگواسو، اثر بکر فوق‌العاده‌ای داره. آبشار ایگواسو که از 275 آبشار مختلف تشکیل شده، از بزرگترین و قشنگترین آبشارهای دنیا محسوب میشه.

این آبشار منحصربه‌فرد به‌عنوان یکی از 7 عجایب طبیعی در سال 2011 معرفی شده. بنابراین اگه به آمریکای جنوبی سفر می‌کنین، به سراغ آبشار ایگواسو یکی از زیباترین آبشارهای دنیا برید.

4-آبشار دودساگار هند از زیباترین آبشارهای دنیا

این آبشار زیبا و باورنکردنی در چهار طبقه بر روی رودخانه ماندوی ایالت گوا هند قرار گرفته. آبشار دودساگار با ارتفاع 310 متری یکی از بلندترین آبشارهای هند هست.

برای رسیدن به یکی از زیباترین آبشارهای جهان می‌تونید از قطار استفاده کنین و در ایستگاه کاستیل‌روک پیاده شین. همچنین با تاکسی میشه به نزدیکی پناهگاه آبشار دودساگار رفت. استخر عمیق آب در پای آبشار از زیبایی‌های بی‌نظیر برای شناگران حرفه‌ای هستش.

5-آبشار یوسمیتی آمریکا

آبشار یوسمیتی آمریکا

یکی دیگه از بلندترین و زیباترین آبشارهای دنیا، آبشار یوسمیتی در کشور آمریکا هست. برای مشاهده زیبایی‌های این آبشار باید در اطراف دره مشرف به اون کمپ بزنین.
برای رسیدن به بالای آبشار باید به مدت یک روز تمام پیاده‌روی کنین. بنابراین قبل از شروع سفر، تمام لوازم جانبی رو تهیه کنین.

6-آبشار گولفوس ایسلند از قشنگترین آبشارهای دنیا

آبشار گولفوس در دره رودخانه hvita ایسلند واقع شده. برای اینکه زیبایی‌های این آبشار رو به‌طور کامل ببینین، بهتره از بالا به اون نگاه کنین. یکی از زیباترین آبشارهای دنیا که به‌نظر میرسه توده‌های عظیم آب در اون ناپدید شده و به یک غبار تبدیل میشن.
در کنار آبشار، طیف وسیعی از زمین‌های سبز که آبشار رو احاطه کردن، فرصت‌های متفاوتی برای عکاسی در طبیعت فراهم می‌کنن. همچنین با پیاده‌روی به سمت قله، کاملا در هوای مه‌آلود قرار می‌گیرین. برای همین بهتره از لباس‌های ضدآب استفاده کنین.

7-آبشار ویکتوریا در زامبیا

آبشار ویکتوریا به‌عنوان یکی از زیباترین آبشارهای جهان شناخته میشه که سال‌های متمادی، گردشگران رو به سمت خود جذب کرده. اگر چه کاهش سطح آب در این آبشار شدیده ولی به گفته مقامات محلی، این آبشار زیبا و منحصربه‌فرد به‌سادگی خشک نمیشه. در فصل‌های پر آب، سفر به زامبیا و مشاهده آبشار ویکتوریا ارزش زیادی برای گردشگران ایجاد میکنه.

8-آبشار بان گیوک دیتیان در مرز ویتنام و چین

از قشنگترین آبشارهای دنیا، آبشاری در ویتنام به نام بان گیوک دیتیان هست که در بستر رودخانه‌ای در مرز چین و ویتنام قرار داره. جنگل‌های سرسبزی که در پس‌زمینه آبشار قرار گرفتن، فضایی رویایی و منحصربه‌فردی شکل میدن.

حتما قبل از بازدید از این آبشار به راهنمای سفر به ویتنام مراجعه کنین تا اطلاعات کاملی داشته باشین. اگه به پایتخت ویتنام یعنی هانوی برین، دسترسی به این آبشار بسیار ساده خواهد بود. فقط کافیه سوار اتوبوس بشین و به نزدیک آبشار برید. البته سفر در ماه‌های مرطوب (ژوئن تا آگوست) توصیه نمیشه، چون بارندگی شدیدی جریان داره و سطح آب بالا هست. بهترین زمان برای دیدن یکی از زیباترین آبشارهای دنیا در ویتنام، بین سپتامبر و اکتبره.

9-آبشار آنجل (فرشته) در ونزوئلا

آبشار آنجل در ونزوئلا یکی از مرتفع‌ترین و زیباترین آبشارهای جهانه. در این آبشار، آب از شکافی در نزدیکی قله کوه شروع به ریزش میکنه. مناطق زیادی برای زدن کمپ در پای آبشار وجود داره و امکان تجربه‌های ماجراجویانه‌ای فراهمه. خواب شبانه در بانوج‌های محلی یکی از خاطرات به‌یاد ماندنی این سفر براتون میشه.

10-آبشار ساترلند نیوزلند از قشنگترین آبشارهای دنیا

یکی از زیباترین آبشارهای دنیا، آبشار ساترلند نیوزلنده. اگرچه دسترسی به این آبشار کار سختیه، اما تلاش برای رسیدن به اون لذت‌بخشه و ارزش زیادی برای طبیعت‌گران داره. رفتن با پای پیاده به سمت این آبشار در حدود 4 روز طول میکشه، اما اگه با هلی‌کوپتر به نزدیکی آبشار برین، مدت زمان کمتری رو در راه هستین و به‌علاوه مناظر زیبای بسیاری می‌بینین. آبشار ساترلند یکی از مرتفع‌ترین و جذاب‌ترین آبشارهای سراسر جهانه که یک ماجراجویی واقعی رو برای گردشگرها رقم می‌زنه.

سخن پایانی

سفر به زیباترین آبشارهای دنیا تجربه‌ای متفاوت برای طبیعت‌گردها ایجاد میکنه. قرارگیری قشنگترین آبشارهای جهان در کشورهای مختلف موجب میشه تا علاوه‌بر تماشای طبیعت بکر، شانس آشنایی با فرهنگ و آداب مردم در کشورهای مختلف رو داشته باشین.

سفر و گردشگری

اگه دوست دارید همراه مونوپی مهارت‌های طبیعت‌‌گردی رو آموزش ببینید، دور دنیا سفر کنید، سفرهای ورزشی آبی تجربه کنید و… حتما از طریق لینک زیر سری به قسمت سفر و گردشگری مونوپی بزنید.

مدرسه مونوپی

اگر دوست دارید دوچرخه سواری، دویدن، کوهنوردی و توسعه فردی را در کنار مربیان باتجربه و همراهان باانگیزه شروع کنید، کلاس‌های مدرسه مونوپی، انتخاب فوق‌العاده‌ای برای شما خواهد بود. برای مشاهده اطلاعات بیشتر، به مدرسه مونوپی مراجعه کنید.

چالش و مسابقه

مونوپی علاوه بر برگزاری کلاس در قسمت مدرسه مونوپی با کمک اساتید حرفه ای، چالش ها و مسابقاتی رو در زمینه های مختلف برگزار می کنه که همه ی دوستداران ورزش و مسابقه در سراسر ایران میتونن توی این چالش ها و مسابقات شرکت کنند. اگه شما هم دوست دارید خودتون رو به چالش بکشید حتما سری به قسمت چالش و مسابقه مونوپی بزنید.

نیازمندی مونوپی

مونوپی، پلتفرم برگزاری چالش و مسابقه با هدف فرهنگسازی در ورزش و حفظ محیط زیسته. در راستای تحقق این هدف شما میتونید کالاهایی که بهشون احتیاج ندارید رو در قسمت نیازمندی مونوپی به فروش برسونید و یا رایگان به دست کسی که میخوادش، برسونید. برای خرید و فروش کالای نو و دست دوم در حوزه ورزش، سلامتی و سفر و کمپینگ وارد لینک زیر بشید.

منابع مقاله:

دیدگاهتان را بنویسید